bekkeninstabiliteit en baarkruk

hoihoi

ik heb een vraagje. Wie heeft er ervaring met een baarkruk en dan helemaal in combinatie met bekkeninstaliliteit.

Is dat nu beter of kun je toch beter op bed bevallen

groetjes

marlies

Ik heb ervaring…

Ik vond het allebei niks :mrgreen: .

Maar voor die baarkruk moet je heel erg door je knieen en om daar te komen is niet het meest gemakkelijkst. Maar toen ik zat vond ik het wel prima.

Maar omdat het bij mij niet lukte moest ik toch weer op bed en dacht ik daarbij weer ‘oh jee hoe kom ik daar’.

Op bed kon ik mijn benen niet overeind houden door de bekkenpijn.

Dus toen ik in het ziekenhuis belande vond ik die beugels wel een uitkomst.

Ik denk dat je het gewoon van het moment af moet laten hangen.

En je voelt wel wat je kan.

Laat je niks opleggen!

Er is niks per definitie slecht voor je bekken, alleen hard persen met opgetrokken benen lijkt minder te zijn.

Maar ik moet zeggen dat ik zelf ook wel voelde dat dat geen optie was en dat ik dus meteen heb gezegd dat ze van mijn benen af moesten blijven.

Dus ik denk dat je wel voelt wat goed is!

Ik heb net vorige week te horen gekregen dat je bij bekkeninstabiliteit voorzichtig de benen wijd moet doen en dat juist de steunen bij de gyn funest zijn. Overleg het eens met je fysio.

Klopt wel; je moet je benen gelijk naar de zijkant doen en met beleid 8) .

En dat doen ze niet altijd.

Die steunen is niks officieel over bekend.

Ik heb in spine and joint (kliniek voor bekkeninstabiliteit) gezeten voor revalidatie na de bevalling dus weet wel waar ik het over heb :wink: .

Maar er is gewoon nog veel onduidelijk dus daarom hoor je ook veel verschillende dingen.

Ze raadden daar voor een volgende bevalling in iedergeval niks af.

Jan Mens een therapeut van dat centrum (oprichter) heeft er wel goede boeken over geschreven.

Er zijn wel meer goede boeken maar die gaan meer over hoe er bovenop te komen. Hij legt uit hoe het komt.

Mij werd bij de bevalling van Justin aangeraden om mijn benen op het bed te laten staan, dus niet op te trekken.

Maar ik kreeg het daardoor niet voor elkaar om fatsoenlijk te persen. Ik heb dus uiteindelijk wel gekozen om mijn benen op te trekken. Het deed absoluut zeer in mijn bekken, en ik geloof echt dat je het beter niet kunt doen, maar het was voor mij de enige manier om goed te kunnen persen.

Een baarkruk heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee, sorry.

@Mamalien wrote:

Klopt wel; je moet je benen gelijk naar de zijkant doen en met beleid 8) .

En dat doen ze niet altijd.

Ik had al wel bekkenklachten bij de zwangerschap van mijn dochter 7 jaar geleden, maar kon er nog wel mee uit de voeten.
Maar mevrouwtje besloot heel snel te komen en toen ik riep dat ze al tussen mijn benen zat gooide de vlos mij op de bank en knalde mijn benen uit elkaar. Het kindje is dan het belangrijkste en ze heeft het gelukkig overleefd zonder al teveel kleerscheuren, maar ik kon daarna dus bijna niet meer lopen van de bekkenpijn. Ik heb er geen spijt van en nu weer zwanger, maar heb jaren met klachten gelopen en zelfs nog vlak voor ik nu weer zwanger werd eens in de zoveel tijd last.