Het is nu bijna een jaar geleden dat ik bevallen ben, maar mijn bekkenbodem is nog steeds niet hersteld. Na mijn weten heb ik alles gedaan, en de oefeningen doe ik nog steeds, maar het begint nu weer erger te worden. Ik kan hem zo moeilijk ontspannen,en hij voelt zo naar aan iedere keer :? Ik word er helemaal gek van
Kent iemand dit probleem?
Sorry ik herken het niet, misschien toch even de HA bellen? Of misschien met je ei te maken gezien je banner? :think:
Ik ken het ik loop al 3 jaar met bekkeninstabiliteit en het wil gewoon niet overgaan . Ik heb in totaal bijna 2 jaar fysio gehad en getraint bij de fysio de klachten zijn nu minder maar heb nog altijd last helaas.
Zou je zo geen tips kunnen geven eigenlijk :hug: :-*
Ik heb ook heel lang last gehad van mijn onderkant. Écht last, echt dat ik dacht dat ik een verzakking zou hebben. :oops: Ik vond het heel moeilijk om de stap naar de huisarts/gyneacoloog te gaan maken, iets wat ik uiteindelijk ook niet gedaan heb. Ik rijd al jaren fanatiek paard, en dat heeft me uiteindelijk erg geholpen. Ik ben weer gaan rijden, jong paard, en tegen de tijd dat ik er weer bijna dagelijks op zat verdween mijn bekkenbodemprobleem bijna helemaal.
Bijna helemaal, want vrijen is nooit meer geworden wat het geweest is. Het doet veel sneller zeer en we hebben een tijd onmogelijk ook maar iets kunnen doen zonder glijmiddel, iets wat voorheen nooit nodig was. Het spontane was er behoorlijk af.
Ik ben heel erg benieuwd hoe ik er nu vanaf ga komen. Eén ding is zeker: ik zit zo snel mogelijk weer zo vaak mogelijk op mijn paard.
Dat paardrijden doet natuurlijk (lang) niet iedereen, en als ik jou was zou ik toch zien of ik een afspraak met de huisarts of gyneacoloog kon maken. Het is volgens mij niet normaal dat je zo lang moet herstellen (ik heb bijv. ook echt gedacht dat er iets onherstelbaar beschadigd was, of dat ze me veel te strak dicht genaaid hebben daarzo :oops: ).
Ja ik dacht ook eerst dat ik een verzakking had, zo’n zwaar irritant gevoel. Heb toen een inwendige echo gehad bij de gyn en gelukkig was alles goed. Vooral rond mn menstruatie wordt het erger en voelt het alsof er een baksteen onder hangt echt niet fijn.
bedankt voor het antwoorden allemaal :-*
de ene keer is het erger als de andere keer, nu weer bijvoorbeeld.
We gaan nu eerst voor een 2e en hopelijk gaat het daarna wel over, ze hebben mijn bekkenbodem met de bevalling ook zwaar moeten uitrekken omdat die te nauw was, maar volgens mij moet dat gewoon weer kunnen herstellen :think: Als het de volgende keer weer zo lang duurt ga ik wel naar een gyn maar nu ben ik bang dat ze gaan zeggen dat ik nog ff moet wachten met die 2e :oops:
Ik heb al een keer door de ha laten kijken of het een verzakking was, maar dat was het niet. En pijn bij het vrijen heb ik ook niet (gelukkig) eerst wel maar nadat ik de tip had gekregen om de hechting te masseren en uit te rekken is dat gelukkig overgegaan :dance:
Ik heb ook na de bevalling van Nicky lang problemen gehad met m’n bekkenbodem. Ik ben toen met een doorverwijzing van de gyn naar een bekkenbodemfysio geweest. Da’s een speciale fysio die je echt kan helpen met het spannen maar zeker ook ontspannen van je bekkenbodem. Tis echt het proberen waard hoor :thumbup: .
Nannientje: bedankt, als ik het na de 2e nog steeds hou dan ga ik daar ook maar eens heen. Nu heeft het geen zin
Waarom wachten?
Als je er nu aan gaat werken bij een goede bekkenbodem fysio, heb je er straks alleen maar voordeel van tijdens de zwangerschap, klachten blijven langer stabiel en te doen voordat het op t eind echt heel erg wordt… en je hebt er nu toch ook al snel profijt van, minder pijn enzo, das toch ook erg fijn? :thumbup:
zo heb ik het tenmiste ervaren…
ja eigenlijk stel ik het alleen maar uit, ik zal een rond gaan kijken waar ik heen kan :think: