meiden heb een vraagje niet voor mezelf…
Vanaf hoeveel weken kan je last krijgen van je bekken?
Geen idee vanaf hoeveel weken precies, maar volgens mij al heel snel?
Bij mij begon het met de 16e week, en dat was volgens de fysio wel vrij vroeg.
Waar zou het mee te maken hebben? Ook met gewicht?
Ik was ook een week of 16 zwanger toen ik naar de fysio ging…maar toen had ik al wel een tijdje last.
ik had bekkeninsabiliteit vanaf dat ik 12 weken zwanger was van Stein
En wat waren jullie klachten?
Ik had heel erg last van mijn bekken. Ook had ik veel last van mijn rechter been en af en toe als ik wandelde kon ik mijn rechterbeen niet meer verzetten van de pijn.
Kan even niet op de woorden komen om mijn gevoel te beschrijven.
(BI komt vaak vooral door de hormonen die je gewrichten weker maken)
Dank je wel
ik had bekkenklachten vanaf week 16, het kan ook eerder.
Het begon in mn lies (dacht eerst: 'wat een rare plek om spierpijn te hebben :shifty: ').
Daarna al snel voor in mn bekken, op mn schaambeen. Het voelde alsof voortdurend keihard met mn schaambeen ergens op was gevalllen. Ai. Vooral mn rechterheup was ook pijnlijk.
Bij mij was/is de oorzaak hypermobiliteit.
Voor diegene die het betreft; hulp zoeken van een goede fysio of mensendieck/cesartherapeute. Boek van Cecile Rost is een aanrader.
Hier vanaf 11 weken.
Klachten zijn/waren een pijnlijke onderrug/achterste, moeite met (trap)lopen en opstaan vanuit zitten en ook pijn vanuit en rondom mijn schaambeen.
mijn klachten waren eerst een rare soort onderrugpijn, alsof mijn SI-gewricht ontstoken was. Daarna trok dat door naar mijn rechterheup en m’n liezen. Alsof ik de hele dag door m’n benen kon zakken, heel vervelend en erg pijnlijk. Bij mij hielp het heel veel om buikbanden te dragen (niet die gewone stoffen dingen, maar echt die stevige elastieken banden met een buik eraan vast, dat echt strak om je heupen zit). Ik heb maandenlang fysiotherapie gehad, dat hielp goed, icm die banden.
hier bij Jade vanaf 17wk echt pijn… daarvoor zeurderig gevoel…
mijn SI gewricht was één van de ‘onderdelen’ die verrekte pijn deden…
ik heb veel fysio gehad en een buikband…
en het advies om nooit meer zwanger te worden… dat mijn lijf het niet aankan…
nu willen we ook niet meer zwanger raken, maar anders was het wel iets om heel goed over na te denken…
ik zat trouwens bij een bekken fysio ( eentje die speciaal op dat genied zich heeft gericht)
ik zakte ook wel eens zo door mijn benen… mijn rechterbeen viel uit…
mijn rug brandde… elke beweging was er een te veel…
liggen of zitten gewoon pijnlijk… lopen ging … autorijden / fietsen echt niet…
ik zat met 26 wk thuis… daarvoor halve dagen gewerkt…( en dan 's middags plat liggen he)
Bij mijn vorige zwangerschap begon het bij een week of 25. Ik lag op de grond te slapen op een matras, en stond daarvan op (was aan het logeren) en vabaf toen was het mis.
Ik heb er een tijdje mee rondgelopen en ben toen naar de fysio gegaan. Die oefeningen hielpen wel, maar het nam de pijn niet weg.
Nu ben ik weer 25 weken zwanger. Ik merk dat als ik in bed lig en mijn benen opril, dat dat pijn doet, ook het omdraaien. Gelukkig weet ik nu hoe ik ermee om moet gaan, dus nagenmoeg heb ik nu nog geen pijn! Het is heel belangrijk hoe je je beweegt en beweging en rust afwisselt.
Dat lukt me nu goed en ik hoop echt dat dat zo blijft.
Vorige keer was ik ook erg dik en zwaar, geen wonder dat het ook zeer deed, het heeft al die tijd ook op mijn bekken liggen duwen.
Het is bij iedereen weer anders. Gelukkig bestaat er fysio en het is echt belangrijk om eraan te werken, dat weet ik wel!
hier begonnen de klachten rond week 6 (tweede zwangerschap)
maar vanf week 12 had ik pas dusdanige klachten dat het problemen gaf
bij de eerste ben ik met 20 weken in de ziektewet gekomen, en er weer uit net voor de zwangerschap van iris ( de laatste),
door pech dat ik als alpha helpende ben gaan werken werden niet gewerkte uren niet betaald en moest ik ondanks de pijn die ik vanaf week 13 had, toch echt doorwerken met 30 weken, toen kon ik echt niet meer,
Wat waren jullie klachten allemaal?
Ik twijfel namelijk ook of ik er last van heb.
19 Oktober in het ziekenhuis bij bezoek gyn. navragen, maar heb bijna continue zo’n pijn bij me liezen, en vooral met lopen/zitten enz.
als ik opmijn rug lag dan kon ikmijn rechter been niet gestrekt optillen.
Pijn in de rechterlies en heup.
Pijn in de onderrug.
Mijn rechter been blijft gewoon staan en doet vreselijk pijn vanuit de lies naar het bovenbeen.
Liggen zitten lopen staan fietsen en in de auto zitten gaat slecht.
Ik ben nu bij de revalidatie arts en hoop binnen kort met een revalidatie traject te kunnen bginnen.
Ze vertelde me dat ik na het traject alles weer kan doen zonder de beperkingen die ik nu heb.
Fysio had bij mij het omgekeerde effect ik kreeg er nog meer pijn door en kon helemaal niks meer. In huis met krukken lopen en buitenshuis in een rolstoel.
Nu loop ik weer dank zei de chiropractor en werk zelfs weer in de groententuin als het goed gaat.
Bianca