beide kids naar een nieuwe school

Hoi,



Ik ga spannende maanden tegemoet…dit omdat mijn zoon naar de middelbare school gaat en zo zijn gebruiksaanwijzing heeft.

Het is dus even afwachten hoe hij het gaat doen en hoe hij het gaat vinden.

Mijn dochtertje gaat naar de basisschool en ook dit is spannend omdat ze haar eigenlijk op speciaal onderwijs wilde doen.

Maar ik het toch eerst op regulier onderwijs wil proberen.

Ook bij haar is het afwachten hoe het gaat lopen en of ze mee kan komen.

Beide kids hebben ADHD en lopen sociaal/emotioneel wat achter.

Hoop zo dat het allemaal goed gaat en ze goed op hun plek zitten dalijk.

Ik kan me voorstellen dat het spannend is :hug:



Mijn oudste heeft ook een gebruiksaanwijzing (heeft wat autistische trekjes, maar is nog nooit getest) en moet over 1,5 maand naar de basisschool. Ik vind het ook allemaal wel spannend.



In hoeverre lopen jouw kids sociaal/emotioneel achter?



Pete is erg open/spontaan tegenover volwassenen, maar erg stil/teruggetrokken bij vooral onbekende kinderen. Als we naar een verjaardag gaan en daar zijn onbekende kindjes, dan hangt hij zeker een half uur of langer bij mijn man of mij (het liefst zelfs op schoot) en gaat dan uiteindelijk een beetje in zijn eentje dicht bij ons spelen. Mocht hij die kindjes al een paar keer gezien hebben, dan worden die momenten om op gang te komen wat korter.

Ook heeft hij moeite met omschakelen. Op het kdv hebben ze 4 groepen en 's ochtends hebben ze dan een uur lang ‘open deuren’ en dan mogen alle kinderen op alle groepen komen of in de tussenhal. Pete blijft dan eerst een kwartier aan de kant staan, maar daarna ontdooit hij en gaat dan meedoen.

Verder reageert hij snel emotioneel. Als je iets te streng spreekt dan gaat hij huilen. Ook huilt hij snel als hij iets niet mag wat hij wel wil.



Hopelijk vind je zoon zijn draai op de middelbare school en hopelijk kan je dochter gewoon meedraaien op de gewone basisschool. Succes ermee.



Groetjes Saskia

Geen idee hoeveer ze achterlopen daarin…dat is me niet verteld.

Mijn dochterje is juis te open…loopt op iedereen af en stelt vragen.Ze is gek van andere kinderen maakt niet uit hoe oud ze zijn.

Maar zij kan bijv moeilijk aangeven wat ze nu werkelijk wil of als ze iets niet wilt…dat doet ze dan op een minder goede manier geloof ik.En ze is minder zelfstandig als op die leeftijd verwacht wordt.

Dat soicaal /emotioneel achterlopen schijnt toch bij de adhd te horen.

Mijn zoon kan zich moeilijk uiten of zeggen wat er aan de hand is …is erggesloten.Hij heeft echt buien waarom hij om een scheet boos wordt en niets goed is.

De ene x kan hij veel hebben en de andere x helemaal niets.

Hij heeft wel medicijnen maar mijn dochtertje nog niet.

Hij zal ook nog een therapie krijgen…aangezien ze mij bij jeugdzorg nooit geloofde en hij dus nooit echte hulp heeft gehad.Nu na jaren zien ze eindelijk in dat hij ook hulp nodig heeft.

En hoe is de 1e schooldag en de 1e schoolweek gegaan?

Ze is nu met haar 2er week bezig en dit verloopt iets beter als de 1e week.

In de 1e week kwamen er geregeld dingen uit haar mondje dat school niet leuk was en dat de kinderen niet leuk waren en dat ze die niet kende…zei mijn zoon dan moet je vriendjes maken…nee dat wilde ze niet.Zelfs was school al saai.Maar toch zei ze ook geregeld wanneer ga ik weer naar school als ze thuis was.Dus een beetje dubbel.

Ik ben 2 dagen in de week overblijfmoeder en die dagen heeft ze de 1e week even gehuild dat ze op school moest blijven en niet met mama mee naar huis kon.Maandag ging het al beter.

Van de juf hoor ik terug dat het een lekker grietje is die erg enthousiast is maar ook erg aanwezig en ze moet vaak gecorrigeerd worden.

Denk ook dat het haar een beetje tegengevallen is omdat ze vanuit een dagcentrum komt waar het toch allemaal wat vrijer was…en nu allemaal regeltjes waar ze zich aan moet houden.Hopelijk gaat het over een paar weken beter als ze weet hoe en wat er van haar verwacht wordt.



Mijn zoon had gister een introductiemiddag en dit is goed verlopen en vandaag zijn 1e echte lesdag.

Helaas moest hij de 1e 2 uur missen vanwege therapie die met spoed gestart is.Maar gelukkig zullen de volgende therapiesessies buiten schooltijden zijn.

Hij vond de rest van de dag erg leuk en verder heeft hij er niet veel over gezegd.

Hij voelt zich nu alleen niet lekker en ik denk dat het de spanningen zijn.Hopelijk gaat hij niet echt ziek worden.