behoorlijk heftig verhaal (baby bevalling opnieuw beleefd)

Bas spuugt al vanaf zijn geboorte en heeft sinds die tijd al moeite met zijn ontlasting. We mogen blij zijn met 1 x keer in de 2 dagen. We lopen al sinds zijn geboorte bij de kinderarts omdat hij te vroeg geboren is. Daarna hebben we van onze huisarts een verwijzing gekregen, omdat hij echt veel spuugt. We dachten zelf aan reflux, maar volgens de kinderarts was dat niet zo, want hij spuugt niet met een boog. Ze dachten eerder dat zijn maagklepje nog niet helemaal goed ontwikkeld was en nog een beetje openstond. Dit kon wel ff gaan duren.



We moesten steeds maar weer terugkomen, omdat Bas niet genoeg aankwam in één maand tijd. Meestal maar 500-600 gram. Tja als je ook zoveel spuugt is dat ook niet zo gek. Om een idee te geven: 30 spuugdoekje gaan er in 3 dagen zeker wel doorheen en dan hebben we het nog niet over de slabberjes gehad (meestal ook alleen maar foto’s met slabber, heel charmant)



Omdat ik toch dacht dat er iets niet lekker zat met Bas heb ik contact gezocht met een osteopaat. Die constateerde dat hij vastzittende en verschoven nekwervels had en zijn sleutelbeen zat op slot. Dit is gekomen doordat Bas als een sterrenkijker gelegen heeft dus met zijn gezicht naar boven i.p.v. beneneden. Hierdoor heeft er teveel druk op zijn nekje gestaan (aangezien Bas sowieso 8 dagen zo gelegen heeft nadat mijn vliezen gebroken waren)

Na 4 behandelingen was alles los en was de osteopaat klaar. Toch bleven zijn klachten dus nu was zijn nekje wel soepel, maar verder was er niets verandert. Toen heb ik vorige week contact opgenomen met Michelle van Aken (cranio Sacraal therapeute)

Daar zijn we vanmorgen geweest en ik moet zeggen het was behoorlijk heftig allemaal.

Ze heeft samen met Bas de bevalling opnieuw beleefd.



Ze heeft het volgende geconstateerd:

  • heel veel buikpijn
  • veel hoofdpijn
  • schedel zit iets over elkaar heen (door de geboorte, sterrenkijker)
  • En misschien we heel belangrijk REFLUX maar dan verborgen. Bas spuugt wel, maar het zuur slikt hij weer door. Dat heeft ze nu naar boven gebracht zodat de KA het donderdag zelf kan ruiken



    Toen Bas de spildraai moest gaan maken zag je dat één armpje heel erg rood werd(terwijl deze echt niet klem zat) Dit was ook de kant waar zijn nekje klem zat. Voor Bas’zijn gevoel beleefde hij de bevalling echt opnieuw en daardoor zat die kant van zijn lichaam ook weer klem. Hij had ook steeds weer een ander huiltje als hij een andere fase inging. De eerste fase(bij het breken van de vliezen en de 8 dagen erna) was heel erg heftig voor hem. Echt dan breekt je moederhart, maar je weet dat het het beste is voor Bas om door te gaan.

    Michelle gaf ook aan dat Bas zoveel pijn in zijn buik heeft dat hij gewoon niet meer weet waaruit hij moet poepen. Voor zijn gevoel kan dat net zo goed uit zijn neus zijn. Hij weet gewoon niet meer wat hij met zijn onderlichaam aan moet. Met zijn bovelichaam is er niks aan de hand. Daarop loopt hij zelfs voor. (Zelf bal vasthouden, en nu al veel brabbelen)

    Door zijn onderlichaam kan hij zijn nekje nog niet omhoog doen (ondersteunen van armen ook niet) en kan hij nog niet omrollen, want hiervoor heb je je onderlichaam nodig. Toen Bas uit de behandeling kwam was hij ook echt weer een hele kleine baby die net geboren was. Hij was ook een beetje misselijk, maar even later was dat weer weg (Hij was toen hij geboren was ook misselijk)



    We moeten nu overgaan op hypoallergene voeding om zijn darmen rustig te maken en te houden. Donderdag moeten we naar de kinderarts en dan wil ik dat er ook gekeken wordt naar een eventuele koemelkallergie. Hij heeft bijna alle symtomen ervan. En ze moeten zijn reflux aanpakken.Want 4 maanden lang iedere dag de helft van iedere fles uitspugen is geen pretje.

    Hij zal de komende dagen wat meer gaan spugen, omdat we geen verdikking meer in zijn fles mogen doen (hierdoor kan hij niet poepen), maar ja met die verdikking spuugde hij ook dus ik ben het helaas wel gewend.



    Ik moet zeggen dat ik het erg indrukwekkend vond om te zien en alles klopte ook gewoon.



    Donderdag moeten we naar de KA en het CB en vrijdag moet ik Michelle weer bellen om te vertellen hoe het afgelopen dagen is gegaan.

Wat is je vraag :oops:

En volgens mij stond de helft hiervan al in een andere topic niet?

Dat klopt (alleen nu wilde ik mijn complete verhaal erop zetten)



Ik heb niet echt een vraag, maar wilde het gewoon van met afschrijven. Voor Bas is het heel erg heftig geweest, maar voor mij ook. Ik heb zijn hele ‘bevalling’ nu met eigen ogen kunnen zien. pff de tranen staan gewoon in mijn ogen.

apart zeg… :hug: :hug:

Ik wist ook niet dat het kon, maar een kennis heeft het met haar kindje ook gedaan (huilbaby) en sindsdien is het goed gegaan.



De therapeute vertelde mij ook dat zij aan reflux niks kon doen, maar ze kon hem wel helpen met het vinden naar de weg waar zijn poep doorheen poep. Die weg moet hij vinden. Alle negatieve dingen van de bevalling probeert ze ook weg te halen tijdens de herbeleving.

Ik wist niet dat deze manier van therapie bestond…



Maar Juul heeft ook ontzettend veel gespuugd, ook had hij continu last van maagzuur. Hij heeft t/m 1,5 jaar zantac geslikt, tegen maagzuur. Maar bij Juul is het echt pas overgegaan toen hij meer ging zitten, staan en lopen.



Ik weet hoe frustrerend het spugen is… Ik ben er gewoon bang voor geworden.

Wij deden rijstebloem in z’n fles, dat hielp enigszins. Ze gaven op het cb de tip om johannesbroodpitmeel te gebruiken maar daar kon hij niet goed door poepen, dus daar zijn we snel mee gestopt. Rijstebloem hielp beter…



Succes ermee…

Rijstenbloem gebruiken we nu maar moeten we direct mee stoppen omdat zijn darmen hier absoluut nog niet klaar voor zijn. Net zoals fruithapje

ik kraak helemaal niets af,maar ik ben gewoon echt supernieuwschierig hoe zo iemand bas opnieuw zijn bevalling laat door maken…kan je dit ook utleggen hoe dat in zijn werk gaat?



vorige week contact opgenomen met Michelle van Aken (cranio Sacraal therapeute)

Daar zijn we vanmorgen geweest en ik moet zeggen het was behoorlijk heftig allemaal.

Ze heeft samen met Bas de bevalling opnieuw beleefd.



Ze heeft het volgende geconstateerd:

  • heel veel buikpijn
  • veel hoofdpijn
  • schedel zit iets over elkaar heen (door de geboorte, sterrenkijker)
  • En misschien we heel belangrijk REFLUX maar dan verborgen. Bas spuugt wel, maar het zuur slikt hij weer door. Dat heeft ze nu naar boven gebracht zodat de KA het donderdag zelf kan ruiken



    ik heb stiekum altijd de neiging om te denken als ik dit soort dingen lees…zoo de mama heeft de knip weer goed kunnen trekken als je begrijpt wat ik bedoel,maar mischien zit ik er wel helemaal naast hoor.



    hoe kan zij weten dat hij last van zijn hoofdje heeft en alle andere klachten? dit lijkt wel op de babyfluisteraar nml

Ik vind het eerlijk gezegd ook een rare manier van therapie. Ik vraag me af hoe zij er achter kan komen dat het kindje pijn heeft gekregen op het moment dat de vliezen braken…

Ze zegt zelf da ze bijv niks van boven doorkrijgt of zo. Het is gewoon een kwestie van ervaring en de manier waarop een baby huilt. Bas huilde ook steeds op een andere manier.

Ze pakte Bas in de foetes houding vast. Dit vond hij al niet fijn, omdat hij zicht meteen wilde overstrekken. Hierdoor weet ze gewoon dat het niet lekker zit in zijn buikje.

Ik heb de hele sessie met open mond zitten kijken zeg maar en Bas was op dat moment ook echt hele kleine baby Bas. Ook zie je dat aan de kleur van zijn huid. Tijdens de 8 dagen van de gebroken vliezen moest hij hel veel huilen en werden zijn beentjes een beetje blauw, dat kwam omdat al zijn energie en spanning naar zijn buikje gingen. Later toen hij zeg maar weer geboren was werd hij wat witjes dat was een teken van ontspanning en dan klopte ook wel, want Bas was gestopt met huilen en was in slaap gevallen.



Anders moet je gewoon even op haar site kijken:

Toets bij Google Michelle van Aken Malden in en de eerste die je tegenkomt is haar website (Ik mag geen link toevoegen)





Aan dit soort therapie zit ook weer een hele studie aan vast.

Het moet gewoon wel echt zijn bevalling geweest zijn anders kan dat armpje niet rood worden en ze zei dat Bas misselijk was toen hij ‘geboren’ werd en dat klopt ook echt. Terwijl ik dat helemaal niet verteld had, want zo belangrijk vond ik dat toen niet.

ik wil hier ook even op inhaken,

geweldig om eens zo’n verhaal hier te lezen.

en iemand die het heeft meegemaakt.



ik heb het zelf ondergaan en mijn 2 kinderen ook.

Maar het is zo moeilijk uit te leggen wat ze nou precies doen, het heeft trouwens niets met paranormaal zijn te maken.



ik heb er 2 andere kids door gekregen.

Y. had sinds zijn geboorte nog geen week achter elkaar doorgeslapen. hij is nu bijna 4. sinds 2 mnd slaapt hij.



Ook T.ara sliep slecht en met haar ben ik er ook geweest, wonder boven wonder slaapt ook zij nu de nacht door.

@Knollie: Ja het is echt moeilijk uit te leggen hoe dat het precies in zijn werk gaat. Wat fijn dat je er twee andere kinderen door gekregen hebt.



Je zegt dat je het zelf ook ondergaan hebt. Nu ben ik even nieuwsgierig. Wat gebeurt er met je? Weet je het later ook nog of is het alleen op het moment van dat je weet wat er gebeurt en ben je eigenlijk in jezelf gekeerd?

nee, ik weet precies wat er gebeurd is.

absoluut geen hypnose ofzo.

Wel ben je erg ontspannen en kunnen er dingen naar boven komen.

De eerste paar keren was ook erg heftig bij mij.

Voelde jij ook dan je geboren werd? En had je ook echt het idee dat je nog in de buik van jouw moeder zat?

zover is het bij mij niet gegaan.



het heeft bij mij met name met veel dingen van de afgelopen periode te maken.



en ze zoekt dan de bepaalde drukpunten in het lichaam op, waar je de meeste spanning hebt en ondertussen vraagt ze ook dingen en kunnen er dingen naar boven komen.

Wat een bijzonder verhaal. Michelle is echt top. Ik heb bij haar de baby-massage gedaan. Echt alleen maar goeds over haar.

Joris was ook een huilbaby en ik kreeg van het cb als tip om naar haar toe te gaan. Het stukje van geboorte opnieuw laten beleven vond ik altijd akelig klinken (komt door de tv denk ik), dus zijn wij ook in eerste instantie naar de osteopaath gegaan. Uiteindelijk zijn wij overgegaan naar fv en werd het alleen maar beter.

De babymassage heb ik gedaan voor de gezelligheid, maar wat een kennis heeft die vrouw :thumbup:

Wat heftig, mijn dochter is ook vaste klant bij het ziekenuis, normale zwangerschapsduur geboren, makkelijke bevalling, de 2 weken erna wel 30 keer blauw worden en bewusteloos raken. Ook no g in groningen gelegen aan de beademing met het RS virus.



Mijn dochter heeft een verborgen reflux, in erntige mate (A-Typische verborgen reflux = zeldzaam) daardoor raakte ze blauw en bewusteloos.

Zij spuugt dus ook niet en daardoor vallen deze kidnjes niet in het typische refluxplaatje en word je in eerste instantie van het kastje naar de muur gestuurd.



Mocht je vragen hebben of dingen willen weten vertel ik ze je graag. Stuur mnaar een PB-tje eventueel.



Groetjes Bianca

Bas spuugde dus wel alleen spuugde hij zijn melk uit en niet het zuur. Hierdoor werd er niet aan relflux gedacht. Nu heeft Michelle zijn reflux naar boven gehaald en spuugt hij geen melk meer, maar alleen maar zuur (echt doorzichtig)

Morgen naar de KA dus ben benieuwd of dat ze het ruikt, al kun je niet om de geur heen

Zow wat een heftig verhaal zeg. Pffff, kan me er niet helemaal een voorstelling van maken hoe zoiets gaat maar als ik het zo lees was het erg indrukwekkend. Hoe was het eigenlijk voor jou?

Vandaag naar KA geweest. We hebben Losec gekregen voor zijn maagzuur (vanwege reflux) KA gelooft ons blijkbaar op ons woorde want hij heeft niet eens geroken of dat het echt zuur ruikt.

Hij dacht niet aan kma. Alle kindjes hebben dit dat… en zo verder. Ja tuurlijk, maar ook allemaal tegelijk??? Ik heb gewoon gezegd dat ik het toch wilde proberen om kma uit te sluiten al zou ik het zelf moeten proberen. Toen gaf hij ineens wel een machtiging om het te proberen. Tja dan willen ze toch weten wat eruit komt. Echt een hele vage KA. We moesten ook maar doorgaan met Forlax (ondanks Bas hier niet mee poept) Moesten we maar een heel zakje geven (is voor kinderen vanaf 6 maanden) De therapeute van Bas heeft al gezegd dat we ja moeten zeggen en nee moeten doen, want dit is gewoon een laxeermiddel en hierdoor krijgt hij nog meer buikpijn als dat hij al heeft en leert hij het nooit om zelf te poepen.



Vanmiddag naar CB voor prikjes. Daar kunnen we wel vertellen dat we bij Michelle zijn geweest want het CB stuurt zelfs mensen naar haar toe. Kunnen we eindelijk eens ons hart luchten.

O ja en de kinderarts vond ook nog dat Bas wel goed gegroeid was. Ik ben geen arts, maar ik vind het echt niet genoeg.

20 maart woog hij 4905 gram. Vandaag 7 mei zat hij op 5765 gram. Als je dit omrekent naar 30 dagen is dat 537 gram in een maand!! Dat is toch veel te weinig. Bas krijgt gewoon 5 flesjes van 200cc en drinkt bijna altijd alles op (alleen spuugt hij weer zoveel uit) het is dus ook wel logisch dat hij maar zo weinig aankomt, maar goed is het niet.

Ook qua cm niet veel. 20 maart 56,9 cm nu 58,6 cm.



Het zal ook niet altijd even snel gaan, maar ik vind het gewoon erg weinig.

De Kinderartsen spreken elkaar ook een beetje tegen, want deze vindt het goed en de vorige keer bij een andere met hetzelfde aantal grammen aangekomen vond het te weinig waardoor we weer op controle moesten komen.



Nu met de Nutramigen gaan ze ons volgende maand bellen hoe dat het is gegaan. Gaat er weer een andere arts ons bellen. Dat is de vijde arts al!! We hebben nog geen één keer dezelfde gehad.