Beha's

Ok, ik weet 't niet meer.



Ik hoor zo veel verschillende verhalen over ‘wat voor beha’ je aan moet/kan/wilt…

Van mezelf heb ik een behoorlijke maat (80E) die ik dus allang niet meer pas nu.

Heb nog wel 2 beha’s aan in die maat :mrgreen: redelijk uitgedragen ook op t moment.

Maar ik moet echt nieuwe. De goede maat laat ik gewoon opnemen, geen probleem, maar



Wat voor beha is nou het best, slimst?



Ik draag zelf al jaren het liefst voorgevormde, vind ik prettig zitten en 't lift ook nog iets omdat ze anders naar mijn idee zo ‘hangen’. :shifty:



Nu hoor ik net weer van een collega dat ik die niet aan ‘mag’ tijdens de zwangerschap, want dan hebben je borsten geen ruimte…?

Heb al eerder een keer gehoord dat een beugel slecht is als je zwanger bent want dat zou de kliertjes in je borst afknellen waardoor je minder melk aanmaakt…?



HELP! :lol:

je zou tijdens de zwangerschap het beste meegroei bh’s kunnen nemen (al groeit er hier weinig).



Daarnaast is het zo dat beugels wel extra steun geven en na de bevalling tijdens borstvoeding zou het melkkanaaltjes kunnen verstoppen met als gevolg borstontsteking ofzo. Aangezien je borsten zich tijdens de zwangerschap voorbereiden op de bv zou dat misschien een reden kunnen zijn, maar ik draag hier ook niet anders hoor en heb nergens last van.



Voor na de zwangerschap, mocht je bv gaan geven, kan ik je de tip geven voor de voorgevormde voedingsbeha’s van de vd. De meeste voorgevormde hebben een beugel, deze hebben geen beugel en vond ik fantastisch.

Ik zou naar een winkel gaan, daar je maat op laten nemen en dan verschillende soorten zwangerschaps BH’s passen.



Ik zou het willen ‘liften’ uit je hoofd zetten voor nu, zwangeschapsborsten laten zich niet bepaald liften :shifty:



Een beugel mag best, als het maar lekker zit.

Bij mijn oudste had ik zonder beugel, heb toen 10 minuten eentje met beugel aangehad maar ow wat een pijn ervan.

Bij de tweede zat het juist als gegoten en zaten die zonder beugel weer verschrikkelijk.

Ik heb een paar zw.bh’s zonder beugel en eentje met. Als de bh met beugel schoon is, dan gaat die direct weer aan. Vind het een heel stuk prettiger en comfortabeler dan zonder beugel :thumbup:



De beugel lijkt ook wat ruimer dan normaal en zit helemaal om mijn borsten heen en de beugel lijkt wat lager naar beneden te zitten dan bij een normale bh. Ik heb geen last van melkkliertjes die afknellen ofzo :think:

Ik heb tot nu toe het grootste gedeelte van mn zwangerschap pushup bh’s met beugel gedragen. Die droeg ik altijd al en bleven het fijnst zitten.



Twee weken geleden overgestapt naar gewone beugelbh’s omdat ik toch echt nieuwe nodig had. De cup paste nog wel, maar het begon nu wel erg strak te zitten om mn rug, dus van 75 maar naar 80 gegaan, maar ik mis het pushige wel. Reden dat ik dit keer zonder push kocht is omdat mn bh’s normaal 20 euro kostten, maar de hunkemoller nu een 3 halen 2 betalen had, waardoor ik uiteindelijk 5 bh’s voor 40 euro had. Dan maar even zonder push :stuck_out_tongue:



Ik denk eigenlijk dat je gewoon moet blijven dragen wat je fijn vind, zolang het lekker zit. Je lichaam gaat vanzelf klagen als het ergens niet mee eens is.

Over welke bh’s je na de zwangerschap moet dragen kan ik geen zinnig woord zeggen gezien dit mn eerste uk wordt.

Ik heb ongeveer dezelfde maat en ik heb tijdens zwangerschap en bv-periode vooral de bh’s van de prenatal gedragen. Ik vond beugels gewoon echt niet lekker zitten.

Nu toch weer terug naar beugelbh’s maar heb wel nieuwe gekocht, de oude pasten niet meer. Ik zou nu ook nog niks kopen voor na de bevalling, je weet gewoon niet wat het wordt :wink:

Tijdens de zwangerschap ben ik van 70E gegaan naar 70G. Een behoorlijk groei ook. Al vrij snel heb ik 70F gekocht in de zwangerschap. Gewoon een voorgevormde beugel. Al draag ik normaal een push-up ook.

Aan het einde van de zwangerschap heb ik een bh gekocht met beugel, maar niet meer voorgevormd (is niet te krijgen in die maat).



Ik heb hierover ook hulp gevraagd in een duurdere lingeriezaak. En die adviseerden ook te dragen wat je fijn vindt zitten. Let er bij een beugel enkel goed op dat je borsten binnen de beugel zitten. Schijnbaar zorgen veel vrouwen daar nooit voor…

ik zweer normaal bij beugelbh’s. Toen ik zwanger was, eerst 2 zonder beugel gekocht, vond ik echt het lekkerste zitten. Vlak voor bevalling 2 voedingsbh’s gekocht, ook zonder beugel.



Tigru, we kunnen handen schudden :wink: heb normaal 75 e of f, meegroei werd 75G en voeding zelfs H… :shifty: als ik die nu aan trek verzuipen ze er in :mrgreen:

Hier gewoon beugel bhs gedragen hoor tijdens mn zwanger schap :slight_smile:



Met de borstvoeding een voedings bh en meegroei bh gehad(echt hema)

Die zaten echt helemaal niet lekker :?

Kreeg zelfs heel erg last van mn borsten door ze zo hingen, dus toen een bh gepast die ik tijdens me zwangerschap aan had( ook weer hema die van 5 euro, voor gevormd met beugel)

en die zat echt veel beter, toen dus ook nog een paar gekocht in wat grotere cup maat, want de cup was dus wel wat gegroeid :wink:

Maar echt dat zit echt lekkerder dan zon slap ding, maar je moet aan trekken wat je lekker vind zitten, en wat niet knelt. Volgensmij maakt dan niet zo heel veel uit of je nou met of zonder beugel draagt.

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe!



Vanavond maar gelijk naar de stad vertrokken, beha-jacht!

Ben nu al van E naar G gegaan :shifty: heb nu 2 voorgevormde gekocht, die er dus gelukkig wel zijn in deze maat.

Wat ik later in de zwangerschap en/of bij de bv aantrek zie ik dan wel weer haha.



Ben allang blij dat ik er nu iig weer 2 heb die goed zitten!

:thumbup:



Hopelijk blijft het hierbij dan :wink:

fijn dat je geslaagd bent! mag ik vragen bij welke winkel en voor welke prijs? :shifty: ik was toen bij de Livera geweest, bh’s van geloof Anita gekocht, maar die waren duuuhuuuuuur in die maat… pfff…

Bij de Hunkemöller :thumbup:

hebben nu een serie voor de grotere maten E t/m H.

En allemaal onder rond de 24€ p/s :mrgreen:



cees, ik hoop ook dat het hierbij blijft :shifty:

o echt joh? hmm moet ik tzt maar eens kijken, als de mijne toch niet meer goed zijn ofzo.

@EstHe wrote:

Bij de Hunkemöller :thumbup:

hebben nu een serie voor de grotere maten E t/m H.

En allemaal onder rond de 24€ p/s :mrgreen:



cees, ik hoop ook dat het hierbij blijft :shifty:




Bij mij beginnen ze nu ineens weer te groeien :doh:

jee, mag ik dat onzin vinden van dat afknellen enz? Dat doet toch alleen een te kleine bh?



Ik droeg ook altijd voorgevormde BH’s met beugel, maar die waren al snel te klein.



ik ben dan gaan zoeken naar een ander alternatief, maar ik wou absoluut een beugel, anders hangen ze bijna op de grond (en ik had C, wat nu D is geworden)



Ik ben dan voor een BV-bh gegaan, met beugel, maar voorgevormd bestaat dat blijkbaar niet… Ik heb eentje van Marie Jo Aventure. En ik hoop er vooral nog lang plezier van te hebben!

Bij mij gaven ze in een zwangerschapswinkel met veel lingerie aan dat je tijdens je zwangerschap gewoon kan dragen wat je fijn vindt. Evt kan dat een meegroei bh zijn maar mag ook gewoon een hunkermoller ofzo zijn. Vanaf week 30 kan je ongeveer voedingsbh’s gaan kopen. Die zijn er ook met beugel maar dan wat ruimer zodat ze de melkklieren niet afsluiten. Volgens mij zijn die dus alleen belangrijk na de bevalling en niet per se daarvoor.

Ik heb nu de Sloggi Double Comfort Top aan en die zit heerlijk. Het is geen mooie sexy bh, maar het zit heerlijk.

En omdat ik alleen katoen kan verdragen draag ik dus vrij veel van Sloggi.

Herkenbaar probleem, was zelf voor mijn zwangerschap net heel errughh veel afgevallen maar had geen enkele BH weggegooid waardoor ik tm F mooi nog in de la had liggen gewoon allemaal beugel BH´s van de duurdere merken die goed stevig zijn. Na de bevalling echter voedingBH´s gekocht van Anita, erg degelijk maar heb spijt dat ik die de laatste maanden van de zwangerschap niet heb gekocht ze zaten toch wel een stuk beter dan mijn beugelBH´s maar ja het oog wil ook wat he hihihihihi.



Succes in ieder geval, kan me voorstellen dat je geen zin hebt om hele dure te kopen waar je binnen een paar maanden weer uit bent.