Ik ben met Hieke met papiermaché bezig. Nu houden we denk ik ongeveer 3 liter behanglijm over. Hoe voer je dat af? Spoel je dat door de wc? Of door de gootsteen. Of wat? Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar wil ook geen problemen veroorzaken.
Hoe doen jullie dat?
:-*
ik weet het niet zeker (daar heb je lekker wat aan :roll: :mrgreen: )
maar volgens mij laten opdrogen dan kan je het later er zo uit halen en in de vuilnisbak gooien.
ik hoop dat iemand het wel zeker weet
gewoon overgieten in lege melkpakken of zo en dan bij het restafval… het is gewoon wateroplosbare lijm en water.
Zeker niet door het riool spoelen, het blijven vaak toch plakkaten van plakkerig spul en dat gaat aan het riool en aan ander vuil hechten en dan veroorzaak je verstopping.
Hier doen we ook vaak papier mache en ik koop daar tegenwoordig van bison kant en klare lijm voor… zo’n emmer blijft zo een jaar goed in de schuur en we gebruiken het voor van alles… ook voor het bijvullen van de potjes kinderlijm met kwast
Idd, ik wilde zeggen niet weggooien maar grote lege pindakaaspotten vullen en je hoeft de komende jaren geen lijm meer te kopen :lol:
nou, bij mij ging die zelf aanmaak zooi nog wel eens schimmelen :shifty:
Maar met die van bison heb ik geen last. t is een relatief klein emmertje, beetje vierkant, goed afsluitbaar en ik doe er van alles mee.
Knutselen idd, maar ik maak zelf ook schilderijtjes van cadeaupapier en restjes stof en ook daar gaat het in.
Het is ook niet giftig voor de kids en ik heb met mies toen wat van die olvarit fruitpotjes, kleinste maat bewaard en dat zijn onze kinderlijm potjes.
Kwastje van de boekwinkel erbij en kledderen maar.
Erg fijn want hier zit na het knutselen de tafel ook onder en dat was altijd prut met peren als ik dan gewone lijm had gegeven… :oops:
Dit werkt als een tiet 8)
@marloes vip wrote:
Kan je mij geen potje brengen? Jongste heeft een puntje behang los gesjord op onze slaapkamer. :wall: