Behangen over structuurverf: Foto + vraag pag 2!

Wij hebben hele lichte structuur op de muren. Nu wil ik 1 wandje behangen en vraag me af of ik hier over heen kan behangen of dat ik toch aan het schuren kom.

Ik heb een proefstukje behang tegen de muur gehouden en je kunt de structuur er niet echt doorheen voelen dus ik durf het wel aan om het zo te proberen. Maar misschien is het niet handig ivm de hechting.

Wat denken jullie, iemand ervaring ?

Tjah, schuren is veel werk en geeft veel troep. WIj hebben hesloten om het eerst glad te maken met rotband( een soort gips) Is makkelijker, geeft minder troep en droogt snel. Je smeert het er op met een spatel, strijkt het glad. ( een soort stucken)

Maar ga er niet meteen overheen behangen, ziet er niet zo mooi uit en inderdaad de hechting is niet optimaal.

Ligt eraan hoe dik je behang is…

Ik persoonlijk zou het niet doen… Zodra je behang gaat hechten aan je muur dan zal je het hoogstwaarschijnlijk zien…

Schuren geeft troep.

Dan zou ik kiezen voor stucen…

wij hadden een grove structuur , hebben we heel licht met de hand geschuurd.

nu dus nog steeds lichte structuur.

eroverheen behangen ging heel makkelijk.

hechting was juist heel goed. we wilde nieuwe behang en hebben flink moeten kratsen en doen om het ervanaf te halen hoor.

Goed voorlijmen !

en ik zou zelf wel even licht opschuren…

weet niet wat jij onder lichte structuur verstaat… maar wij hebben boven ook een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn korreltje als structuur op de muur en daar gewoon overheen behangen op 2 muren.

Ja het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne korreltje komt er wel doorheen bij (dun) papier behang, maar bij het door ons gekozen behang is dat geen enkel probleem en stoort het absoluut niet.

Als je voor een print hebt gekozen waarbij de structuur storend zou kunnen zijn… dan zou ik zeker voorschuren of glad stucen.

Overigens kan ik me voorstellen dat het met dikker behang ook weer helemaal niet zichtbaar zal zijn.

Lichte structuur kan je heel goed gladder krijgen met een baksteen. Daarna schuren. Zou er niet zo overheen behangen, dat is niet mooi.

Ik denk dat ik er gewoon overheen ga behangen. Schuren geeft een ongelofelijke rommel en stof en daar heb ik echt geen zin in. (de tip van de baksteen is trouwens wel een goeie!)

Als ik het behang tegen de muur aan druk en stijf er overheen wrijf, dan voel ik de puntjes eigenlijk nauwelijks tot niet.

Ik durf het zo wel aan maar manlief niet.

Is er een vakman/vrouw in da house? :mrgreen: Heleentje ?

U riep? 8)

Ik hoop dat ik het nu goed door ga geven :angel: .

Als de lijm op het behang zit, wordt het week en kan het behang zich naar de muur vormen. Dus kan het bobbelig worden. Ook al staat er op het behang dat je er onevenheden mee weg kan werken.

Eigenlijk kun je beter de muur is gladmaken.

De vraag van de baas 8) is of het sierpleister is of structuurverf. Sierpleister kun je niet goed schuren, maar structuurverf moet wel lukken. En anders glad stucen…

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Als er mee vragen zijn, dan hoor ik dat graag :angel:

Haha Heleen, vrouw naar mijn hart :smiley:

Wat erop zit, is structuurverf, simpele latex met een korreltje zand.

Aangezien ik niet twijfel aan jouw man’s expertise,ga ik morgen eerst het behang kopen (nú met 15 korting! :slight_smile: ) en ga ik op jacht naar een grove witte baksteen. Rood geeft ook zo’n troep. Én een scherp plamuurmes.

Heb zin om het weekend aan de slag te gaan namelijk. Het wordt helemaal gezellig in de kamer :thumbup:

Thanx Leentje, ik zie de factuur wel weer tegemoet :wink:

Of ruilen tegen een mooie eigen website ? 8)

Hahaha, misschien geeft een rode baksteen ook wel een heel mooi effect op de muur 8) .

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat :smiley: .

Veel plezier dit weekend!

Enneh… er kunnen nog steeds plantjes in de voortuin :mrgreen: .

Dit hangt helemaal van het soort structuur af, wat voor behang en plaksel je gebruikt. Je hebt ook vliesbehang bijvoorbeeld, de lijm smeer je dan op de muur en niet op het behang.

Ik heb in een bouwmarkt gewerkt, maar wij adviseren daar toch stucen, voorstrijken en daarna pas behangen.

Ik heb de tip van Sis opgevolgd wat betreft de baksteen en dat werkt super :thumbup: Morgen de rest van de muur en dan het behang erop.

Oh nee, eerst de lijm erop want we hebben idd vliesbehang.

Moet ik het resultaat natuurlijk laten zien hier he 8)

Nou het is gelukt hoor! We zijn een uur aan het schuren geweest met een baksteen, een flinke :wink: Dus morgen spierpijn en grotere spierballen :thumbup:

We hebben de grove structuur eraf geschuurd, de muren ingelijmd en het behang erop geplakt. Ging prima.

Even een snelle shot van zojuist :

@Karin2 wrote:

Nou het is gelukt hoor! We zijn een uur aan het schuren geweest met een baksteen, een flinke :wink: Dus morgen spierpijn en grotere spierballen :thumbup:

We hebben de grove structuur eraf geschuurd, de muren ingelijmd en het behang erop geplakt. Ging prima.

Even een snelle shot van zojuist :

ziet er goed uit hoor :thumbup:

Mooi behang ook.

mooi behang en een heeeeeeeeeele mooie foto

Dank u!

We willen de foto opnieuw laten afdrukken op een groter formaat (90x160) maar dan in een andere kleur. We hebben zelf de kleur gemaakt (zit tussen sepia en zwart/wit in) maar we vinden dit nu niet meer bij het behang passen.

Misschien een andere kleur ? Of zouden jullie iets anders aan de muur doen ?

Ik vind het zo erg druk worden op de muur, dus ik zou voor iets rustigers gaan. Bijv. een foto zonder drukke achtergrond en dan in een kleur afgedrukt, aqua of paars of wat je verder aan kleur in huis hebt.