Begint de bevalling altijd met bloed/bruin verlies?

Nou ja, de vraag moge duidelijk zijn. :mrgreen: Voordat je weeën krijgt, begint het dan altijd met bloed of bruinverlies? Of kun je ook helemaal niets zien qua bloed, bruinverlies of slijmprop o.i.d. en dan toch weeën krijgen waarna de bevalling doorzet?

Bij mij begon het dus wel met bruinverlies en lichte ongesteldheidskrampjes… later werd het helder rood bloedverlies. Dus wie weet :lol:

bij de 1e niks…alleen water ineens!pas 6 uur daarna eerste weeen en 6 uur daarna was Renzo er :inlove:

bij de 2e 13.30 bruin verlies…14.30 beetje kramp…14.45 water…16.30 wee of 10…16.55 perswee of 4…17.05 BABY!!! :inlove: Celiza!

tussen het eerste en het laatste zat dus 3,5 uur :shock:

uhm helder rood bloedverlies is toch niet goed??

trouwens succes he hey als het gaat beginnen!!! :thumbup:

@Baukje79 wrote:

Maarre hoezo :mrgreen: . Rommelt het?

Nou ja, het rommelt al ruim 2 weken. Steeds 's nachts krampen en soms lichte weeën, maar 's ochtends is alles steeds weer weg. Nu had ik vannacht ook van die typische rugpijn erbij, en vanochtend was ik ervan overtuigd dat ik zou gaan vloeien. Zo’n gevoel, weet je wel? Maar niets. En toen vroeg ik me dus af, is het zeg maar ‘nodig’ dat je eerst bloed- of bruinverlies hebt.

De hele zwangerschap loop je onderbroeken te kijken en te bidden dat je vooral géén bloed of bruinverlies hebt, en nu wil je 't graag… :wink:

ik had een dag voor de bevalling bruin/bloedverlies.

maar het hoeft inderdaad niet alijtd, sommige vrouwen is dat een teken van het begin, bij andere het breken van de vliezen en weer anderen begint het met weeen.

vorige bevalling ineens veel water… daarna 2 dagen later (ongv) ingeleid.

Door dat helderrode bloed raakte ik ook enigszins in paniek, maar de verloskundige deed er niet moeilijk over. Ze wilde alleen weten hoeveel bloed het was en bij mij was dat best veel. In het ziekenhuis vonden ze het blijkbaar ook normaal en zeiden ze dat dat het begin van de bevalling was :? Ik moest toch in het ziekenhuis bevallen omdat ik nog net geen 37 weken zwanger was.

Ik werd snachts wakker en toen had ik gelijk weeen om de 3 minuten en het zette gelijk door.

Van te voren geen spoortje van dat het zou gaan beginnen. Zegt dus niks.

:-*

Ik had niks geen voortekenen, dus ook geen bloed-verlies. En ben toch bevallen :wink: . Succes!!

Nee, geen bloed, slijm of iets wat er op lijkt. Voorweeën duurden al weken en ineens zat er regelmaat in en werden ze ook wat pijnlijker. Slijmprop kwam er pas na centimeters ontsluiting aan te pas (en zelfs dat was haast niet herkenbaar totdat de vk het zei) en vruchtwater brak pas bij 6 of 7 centimeter. Dus nee… hoeft geen voorteken te zijn. Succes met de laatste loodjes!!!

De eerste begon bij mij wel met bloedverlies, zo veel dat ik werd opgenomen in het zkh (na 1,5 dag begonnen de weeen).

De tweede geen bloedverlies maar met weeen.

Ik hoop voor je dat het begint!!! succes!!!

Groetjes Alex

bij thomas bego het met bloederig slijm, pas later op de dag kreeg ik weeen

en bij lucas kreeg ik eerst weeen, na 2 weeen (gelij heftig) ben ik onder de doche gaan staan en verloor toen ook bloederig slijm

ik hoop voor je dat hetr een keer gaat doorzetten, ben wel benieuwd naar de beeb :wink:

Anderhalve week voor mijn bevalling verloor ik bruin bloed.

Toen ik anderhalve week later dacht: “hé, dat lijken wel echte weeen”, had ik op het toilet behoorlijk rood bloedverlies. Ik heb direct het ziekenhuis gebeld en moest direct komen. Daar bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben.

Ik hoop voor je dat je niet meer lang hoeft te wachten. Succes!

Bij mij rommelde het al dik 2 weken en had in die tijd ook steeds bruinverlies. 's Nachts werd ik wakker dat mijn vliezen braken en de weeen kwamen gelijk opgang maar ik had veel bloedverlies en lag binnen 15 minuten al in het ziekenhuis aan de monitor en kreeg steeds echo’s omdat ze het niet vertrouwde.

Yeline is trouwens met 37 weken al geboren.

Ik hoop dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten.