Ik heb nu al een paar dagen pijn in mijn lies, trekt door naar bil/bovenbeen. Bij de eerste heb ik behoorlijk last van mijn bekken gehad, en daar bijna 2 jaar nadien nog last van gehad. (tweede jaar was het voornamelijk rond mijn menstruatie of als ik erg veel had gelopen).
Ook heb ik van mijzelf te elastische gewrichtsbanden wat de klachten vaak verergert.
Ik ben een beetje bang dat het nu alweer begint, herkend iemand deze klachten? Het is wel uit te houden dit hoor, maar ben bang voor de rest :?
Toestraks zette ik even mijn voet op een stoel om mijn broekspijp goed te doen en toen voelde ik het nog scherper. Het is maar aan 1 kant steeds.
Ik werk in de zorg en doe momenteel alles nog, waaronder ook vrij “zware” zorgvragen met veel til en schuifwerk.
Ik let al op met hoe ik me beweeg, maar zit te denken om de VK te bellen vrijdag. Ze had het namelijk vorige keer over een goeie fysio met ervaring met bekkenproblemen. Zou dat nut hebben om daar nu al contact mee te hebben?
Ik hoop echt dat het meevalt, ik moet nu ook dagelijks overgeven, maar dat vind ik minder erg dan mijn bekken, ik ben net 11 weken nu
Misschien zit er een zenuw in je rug klem?
Dat trekt ook zo heerlijk door naar je been :?
Als ik jou was zou ik wel overleggen met je VK, als het wel je bekken is kan je er beter te vroeg dan te laat bij zijn.
Begint dat ook in je lies dan? :think:
In mijn rug voel ik verder niks namelijk, het begint echt midden tussen mijn benen in mijn rechter lies en vandaar straalt het uit.
Mocht het idd een zenuw zijn, kunnen ze daar dan wat aan doen of gaat dat vanzelf weer over?
Het valt nu weer even mee, dus kijk even tot morgen aan en anders toch maar even bellen om te overleggen. Bedankt voor het meedenken :-*
het kan volgens mij wel, alle zenuweinden lopen door je rug heen.
Ik ben blij dat het beter met je gaat :hug:
Hier een heup licht uit de kom, krijg hem er even niet meer in :?
Dus ik heb een sleepbeen :mrgreen:
Het kunnen je bekken zijn, bij mij begon het met 11 weken ook…
Echter is het wel stabiel qua pijn, en heb ik uiteindelijk minder last dan bij mijn eerste. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik vanaf 16 weken eerst 4 weken in de ziektewet zat hierdoor (hoogtepunt qua pijn ) en vanaf toen nog maar 11,5 uur per week werkte, verdeeld over 3 dagen. Dus met heel veel rust is het inmiddels goed te doen.
Hoop echt voor jou dat het ook zo zal lopen… het doet zó pijn :hug:
:hug: he vervelend!!!
Bij mijn tweede zwangerschap begon het ook rond de 3mnd…
Zo’n trekkerig gevoel richting de achterkant van mijn benen. Het trok helemaal door naar mijn knieholtes…
De vk zei dat het zwangerschapsischeas was. (rotwoord, hoe schrijf je het ook al weer :wall: ), omdat de pijn steeds heviger werd ben ik naar ceasar therapie gegaan.
Die constateerde toch een vorm van bekkeninstabiliteit…
Toen het kindje volledig was ingedaald werd de pijn pas minder.
Dus helaas kan het nu al gaan opspelen. Belangrijkste niet meer zwaar tillen, lopen en zitten voldoende afwisselen en goed om je houding denken. Dan voorkom je erger…en hou je het hopelijk stabiel…
:hug: :-*
ik zou wel naar fysio gaan, hoe eerder hoe beter. Bij mij begon het ook in mn lies. Ik had na de bevalling mensendieck, dat beviel beter dan de fysio.
In het boek van Cecile Rost lees je heel veel tips :thumbup: