Beginnersvragen ;)

Hii,



vandaag is het dan zover, D-Day haha… Mijn vriend en ik hebben besloten om een poging (of natuurlijk meer ;)) te wagen om onze kinderwens te vervullen.

Vorige week begonnen met foliumzuur en ben vandaag gestopt met NuvaRing…dat betekend vrijdag hoofdpijn en zaterdag ongesteld, standaard al jaren. Alleen maandag geen nieuwe ring! Spannend!..



Natuurlijk doen we ons best om zsm aan te tellen, maar het besef is er bij allebei dat het niet zomaar gepiept hoeft te zijn…

Mijn vraag is, wanneer zouden jullie zo ongeveer beginnen met regelmatig (lees om de dag…?!) sex te hebben? Al meteen na de menstruatie of kan je het beter op 'n hoog pitje zetten rond de 12e/13e…dat zou theoretisch gezien mijn vruchtbare periode zijn…?

Ook hierbij geldt dat we niet noodgedwongen te werk gaan…en het wel leuk willen houden…



Ben eigenlijk benieuwd naar jullie plan van aanpak, tips en ervaringen…!



Gr!..

Ook hierbij geldt dat we niet noodgedwongen te werk gaan..en het wel leuk willen houden..


ik zou dan ook op het begin lekker echt helemaal niks doen met je cyclus, gewoon het lekker laten lopen. Berekenen wanneer en hoe en zo kun je altijd later nog doen als het niet zo makkelijk blijkt te gaan. Maar mij lijkt, als het je gegund is, het altijd nog het fijnst als het gewoon zo spontaan mogelijk kan.

En de natuur regelt het goed hoor :wink: rond je vruchtbare periode heb je meestal ook wel wat meer zin :wink:

Maar probeer er niet meteen een verplichte sessie van te maken!

Genieten is echt het devies! Met rekenen en uitkienen kwamen we nergens, maar met spontane acties vorig jaar wel…

@Marlous79 wrote:

rond je vruchtbare periode heb je meestal ook wel wat meer zin :wink:




Haha… Dat was hier in ieder geval wel zo :wink:

@cees77 wrote:

@Marlous79 wrote:
rond je vruchtbare periode heb je meestal ook wel wat meer zin :wink:




Haha… Dat was hier in ieder geval wel zo :wink:




en hier ook :angel:



Heb geen enkele keer rekening gehouden met mijn cyclus en toch 5x zwanger geworden (en daarbij dus wel stinkende mazzel dat het ons elke keer gegeven was snel zwanger te zijn).



Veel plezier :thumbup: .

Ik weet uit ervaring dat verplicht klussen op bepaalde dagen niet leuk is en het plezier er gauw vanaf is en de zin helemaal… :wink:



Ons plan van aanpak?? We gingen ook meestal rond de 12e (of iets verder) als konijnen rammelen, maar ik werd niet zwanger :doh: …

Dus na 6 maanden hebben we 2 x bij positieve ovu’test geklust en zie hieronder her resultaat :inlove: Dus mochten wij ooit voor een tweede gaan, dan nam ik meteen de ovu testen weer. :slight_smile:

Ik heb vanaf het begin alles bijgehouden :

Vruchtbare dagen met ovutesten, temperatuurlijst, dan om de dag klussen. Hielp allemaal niks.



Ik ben gestopt in oktober 2009. Tot mei 2010 alles bijgehouden. Zelfs al in het ziekenhuis geweest voor de eerste fertiliteitsonderzoeken. Toen gestopt met alles bijhouden en alles op zijn beloop gelaten en in juli 2010 was ik zwanger en in april 2011 is ons meisje geboren.



Bij de tweede ga ik dus echt niks bijhouden en gewoon een beetje aan rommelen en dan maar kijken hoe het gaat lopen…

eerst gewoon lekker kijken wat je cyclus doet

misschien duurt het even eer het op gang komt

en wie weet heb je een korte of een lange cyclus



en dan kun je een beetje berekenen wanneer je eisprong ongeveer is



succes!!

Hier ook alleen de cyclus bijgehouden…

Seizetheday: Wat leuk dat jullie gaan proberen de kinderwens te vervullen!



Hier ook de nuvaring gehad. Bij mij was alles meteen weer volgens het boekje (28-30 dagen). Verder niets bijgehouden, geen verplichte sessies ed.

En toch iedere keer snel zwanger (ronde 3, ronde 2, ronde 1 en ronde 3).



Veel succes en natuurlijk plezier!