beginnende leesboekjes.

Mijn zoontje zit in groep 3/klas 1 en vind het leren lezen heerlijk (heeft ie van zijn moeder :mrgreen: ).

Nu vind ik alleen dat er niet zo veel leuke leesboekjes zijn voor beginnende lezers. Een aantal van paul van loon maar daar is hij nu wel doorheen. wie heeft er nog leuke suggesties?

Vos en Haas vinden ze hier ook leuk en de boekjes van Harmen van Straaten (eiland in zicht geloof ik bijvoorbeeld, misschien noem ik er nou een van een heel andere schrijver maar dat was wel een succes). En verder lezen ze hier ook de echt ouderwetse boekjes; Bakkertje Deeg en Pietje Puk enzo :smiley:

vos en haas is idd ook leuk ja!

Ik moet echt even gaan zoeken in de niet zo moeilijke boekjes maar vind het wel erg leuk dat hij er zo mee bezig is.

De moeilijkere boeken lees ik lekker voor, vind ik ook erg leuk :wink:

Het hangt er een beetje van af wat voor niveau je zoontje ondertussen bereikt heeft…Hier is in ieder geval Geronimo Stilton favoriet. Zowel om zelf te lezen als om voor te lezen.



Verder snuffel ik graag in de bieb en dan kom je ook heel wat leuks tegen…

Geronimo Stilton is hier ook favoriet en ook de boeken van Roald Dahl, hij leest ook heel vaak gewone non-fictie boeken.

(Hij zit nu op het niveau van M5)



Kluitman heeft ook leuke boekjes over raketten, ridders,…

Geronimo stilton is idd. nog wel een goede tip :thumbup:

Avi is nog niet afgenomen geloof ik maar ik gok zo dat hij op 4/5 zit oid.

M vindt de boekjes van Marion van de Coolwijk (bv “een stapje verder” = AVI-4) heel leuk om zelf te lezen. Korte verhaaltjes met leuke tekeningen.

je heb in de bieb leuke boekjes in de raketjesreeks, of de zonnetjes reeks, dat is voor beginnende lezertjes die er echt snel doorheen gaan.

Hier leest meneertje op Avi m5 niveau, maar ook gewoon Harry potter.

ze beginnen met avi1

hele korte woordjes’

Bij de bieb staan de kinderen vaak op niveau bij elkaar, je zou daar eens tussen kunnen kijken.