beginnen met kamer

Onze toekomstige kamertje moet behoorlijk opgeknapt worden, alleen wanneer zijn jullie begonnen met het opknappen klaar maken van de babykamer?

toen ik 8 weken zwanger was stonden de meubeltjes eral :angel:



Ik zag ze op mp en moest ze hebben!! Mijn vriend vond ze ook gelijk helemaal geweldig. En tja eenmaal in huis wou hij het inelkaar… dus is ie tot 2 uur snachts bezig gegaan.



Maar wij hebben niet geverft of behangen…

Het verschilt heel erg of het om een eerste of tweede kindje gaat. Toen ik zwanger was van Sander was ik met 5 maanden al klaar, maar nu (ik ben nu ruim 7 maanden zwanger) zijn we er nog niet eens aan begonnen… Sander’s zusje komt eerst op onze eigen kamer in een wiegje, dus we hebben nog even de tijd om haar kamertje op orde te maken…

Dat zal bij iedereen wel verschillen. Toen ik zwanger was van Julien begonnen wij al vrij snel. We hebben geverfd, en ik vond het geweldig om overal leuke spulletjes vandaan te halen (ik ben ook iemand die de hele babykamer bij elkaar snuffelt in antiek/curiosa/rommelwinkeltjes en marktplaats in combinatie met wat nieuwe dingen).



Uiteindelijk hebben we zijn kamer de eerste 7 maanden eigenlijk niet gebruikt. Hij sliep in onze slaapkamer, waar we ook de commode hadden neergezet.

Pas na 7 mnd is hij naar zijn eigen kamer gegaan.



Leandro heeft nog nooit een eigen kamer gehad :lol:

Na zijn geboorte sliep hij ook weer in onze slaapkamer, en toen gingen we verhuizen.

Nu is zijn nieuwe slaapkamer nog niet klaar, en is hij toch nog zo klein dat we het handiger vinden om hem bij ons te laten slapen (i.v.m. nachtvoedingen enzo).

Toen ik zwanger was van Rick zijn we ook snel begonnen en waren we klaar toen ik 5 maanden was. Nu ben ik 6,5 maand en we moeten nog beginnen… :oops: :oops:

toen ik nog niet zwanger was hadden we al meubeltjes gekocht :silenced: :mrgreen: ze waren zoooo gaaf en moesten perse die hebben

en ach een jaar later kwam eindelijk onze 1e zwangerschap we zijn toen pas in de 6e maand begonnen met behangen en zo



bij thomas hebben we de meubeltjes overgeplaatst. maar aangezien we zijn verhuisd toen ik 8 weken zwanger was, moesten we alsnog alles doen, dat hebben we ook rond de 6e maand gedaan

Bij Merijn was de babykamer klaar met 7,5 maand.

We krijgen weer een knul, we veranderen dus eigenlijk niets aan de kamer… We doen alleen nog wat nieuwe accesoires erin denk ik.



Merijn zijn nieuwe kamer is wel al (bijna) klaar, maar dat komt omdat we hem tijdig wilden laten wennen aan nieuwe kamer en bed, zodat hij niet het idee heeft dat de baby zijn kamer inpikt als die er eenmaal is straks

Bij Kirsten was alles rond de 6e maand klaar volgens mij. Nu krijgt de baby de kamer van Kirsten (wel andere accesoires). Kirstens nieuwe kamer is afgelopen donderdag gekomen. Hij is nog niet helemaal af, maar ze slaapt er al wel met haar ledikant. Over een paar weken gaat ze naar het grote bed, zodat ze gewend is als de baby komt.

Toen ik zwanger was van Bo stond ik met 40 weken nog de babymeubeltjes te beitsen :oops: Gelukkig kwam ze pas na 42 weken, dus we waren ruim op tijd :mrgreen:



Nu moeten we nog beginnen aan Bo d’r nieuwe kamer, maar da’s alleen maar 4 muren sauzen, de gordijnen ophangen en de meubels erin plaatsen. Als die klaar is, is de babykamer ook klaar, want die laten we verder hetzelfde.



Dus je zou ons weleens laat kunnen noemen…

Toen ik iets van 25 weken zwanger was, is hubbie begonnen met schilderen en het maken van mooie tekeningen op de muur van de babykamer. Toen ik 29 weken was, hebben we de meubels gekocht en die konden we een week later ophalen. Die week erna heeft hubbie alles in elkaar gezet. In de 32e week was de kamer af en stond de box in de woonkamer. Hubbie wilde alles op tijd af hebben voor het geval de kleine veels te vroeg geboren zou worden. Wisten wij veel dat ze pas geboren zou worden toen ik 42 weken en 1 dag zwanger was en toen moesten we er nog halen ook.

De eerste keer was de kamer met 7 maanden klaar. Nu ben ik bijna 6 maand. We hebben niet geschilderd maar de meubeltjes staan klaar. Nu nog achter de naaimachine voor een hemeltje, beddengoed en gordijnen maar ik doe het rustig aan…