Beginnen met fruit of groente?

Volgende week krijgt Sarah Louise op haar verhalfjaardag haar 1e (Rapley) hap. Ik geloof dat zo’n beetje iedereen begint met fruit…

Maar waarom eigelijk? Is dit beter/makkelijker te verteren?

Ik wil eigelijk graag beginnen met groente, wil zo lang mogelijk wachten met alles wat zoet is.

Natuurlijk zoet is toch niet hetzelfde als snoepzoet?

Waarom zou je haar geen banaan geven? of een peer? etc etc…

Maar goed, het maakt denk ik niet uit waar je mee begint omdat alles een enorme smaakexplosie zal zijn…

wij zijn begonnen met groente, ee beetje om dezelfde reden als jij noemt. het ging hier prima

(al maakt brocoli erge zooi!!!)

Natuurlijk is natuurlijkzoet heel anders dan snoepzoet (gelukkig ook maar!).

Maar het lijkt me gewoon ook zo dat als ze eenmaal gewend is aan fruit, dat dus zoet is, ze de groente vindt tegenvallen ofzo, terwijl nu alles nog een sensatie is.

Zat te denken aan brocoli, en de zooi, ach ik ben wel wat gewend :mrgreen:.

Hier in België wordt nu geadviseerd met groenten te beginnen. Omwille van smaak en omdat fruit zuurder is en veel kinderen daar meer problemen mee hebben dan met groenten.

Ik ben begonnen met fruit (peer) en paar weken later de groente (wortel) en het gaat prima, allebei.

Anders begin je met een gekookte wortel…

Oh nee dat is ook zoet :lol: :lol:

Sperciboon goed doorkoken? geeft minder troep 8)

cb zei tegen mij dat groente makkelijker verteerbaar is dus dat je beter daarmee kan beginnen omdat de darmpjes er dan wat rustiger aan kunnen wennen

ik ben zelf met groente begonnen en een paar weken later aan het fruit.

Op haar halvejaarsdag heeft ze pompoen gekleid en daarna 2x brocoli geplet en een stukje binnengekregen. Foto’s volgen :inlove: .