Begin 'm nu toch wel te knijpen...........

Vorige week moest ik met een nieuwe pilstrip beginnen, maar dat heb ik niet gedaan.

Niet omdat ik zwanger wil worden, maar omdat ik allerlei vreemde klachten heb (oa geen eetlust).

Nu lees ik veel negatieve verhalen over deze pil dus ben ik gestopt om te kijken of mijn klachten door de pil komen.

15 April ben ik ongi geworden en als mijn cylcus zonder pil ook netjes 28 dagen is heb ik vrijdag mijn eisprong.

Nu hebben we de afgelopen dagen een aantal keer “geklust” zonder condoom met het idee dat vrijdag pas mijn ei is dus dat het geen kwaad kan.

Maar nu vrijdag dichterbij komt begin ik 'm toch wel te knijpen.

Hoe groot zou de kans kunnen zijn dat ik door het klussen van de afgelopen dagen zwanger wordt?

Iemand ervaring met zwanger worden door klussen een dag of 4, 5, 6 voor de eisprong?

door het stoppen met de pil heb je grote kans dat je cyclus tijdelijk niet meer regelmatig is…

je kunt je ovulatie dus eigenlijk helemaal niet goeed vaststellen…



verder niet echt ervaring…

Ik heb ergens gelezen dat de zaadcellen wel een week kunnen overleven dus er is zeker wel een kans dat je zwanger raakt. Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je cyclus.



Succes!

Uhm als 15 april de eerste bloeding was nadat je pilstrip op was dan was dat een ontrekkingsbloeding (dus doordat je geen hormonen meer slikt) maar dus geen menstruatie… :shifty:



Als dat het geval is kan het dus zijn dat je op ieder moment nadat je eigenlijk weer met de pil moest beginnen je eisprong hebt gehad of bijna krijgt.



Ik had bijv. 4-5 dagen toen na de laatste strip mijn ontrekkingsbloeding, en 3 weken daarna een echte menstruatie, dus heb ik ongeveer 1 week na de ontrekkingsbloeding mijn eisprong gehad.



het verschilt per persoon, het duurt soms juist best lang voor je eigen cyclus weer op gang komt.

Ja ik heb die ervaring.



Ik had altijd onregelmatige eisprongen (tussen dag 22 en dag 80) en wist dat altijd goed te voelen (dacht ik!). Ik wilde ook (nog) niet zwanger worden, en kon daar d.m.v. mijn lichaam in de gaten houden altijd goed rekening mee houden, ik voel normaal een eisprong altijd aankomen.



2 dagen voor nieuwjaar ben ik ongesteld geworden en 4 weken daarna had ik een positieve zwangerschaps test, wat eigenlijk niet kon omdat wij daar rekening mee hadden gehouden, in de weken ervoor geen s*x gehad, dus ik kon dus niet zwanger zijn! Week daarna in het zkh bleek ik al 5,5 - 6 weken zwanger!! :shock: Conclusie ik bleek op cyclus dag 6 ofzo een eisprong te hebben gehad, 2-3 dagen na de ongi :shock: Of de bloeding moet iets anders zijn geweest. :think:

Ik dacht dat ik echt mijn lichaam wel te kennen en dat het mij niet zou kunnen overkomen (ook als je bedenkt dat ik door PCOS en LFI hiervoor anderhalf jaar met medicijnen bezig ben geweest om zwanger te worden!), maar het kan toch ineens anders lopen, zie mijn banner :wink:

oe, ik denk ook dat je er niet vanuit mag gaan dat vrijdag je ei is…je lichaam kan heel ontregeld zijn na het gebruik van hormonen :shifty: Maar voel je je eisprong normaal wel? (of is het door de pil al erg lang geleden? want ook dan kun je er niet vanuit gaan dat je zo weer in je oude cyclus zit…) hmmm, iig sterkte! Kan me voorstellen dat je je nu druk gaat maken :hug:

heb er geen ervaring mee maar volgens mij hebben alle andere dames wel gelijk,kan je cyclus behoorlijk in de war zijn…

Voel je je ei? Hopelijk heb je je ei pas vrijdag. Ik dacht dat sperma 72u kan overleven?



stiekem zou ik het voor jou eigenlijk wel leuk vinden :oops: :angel: :silenced: en jij misschien ook :wink:

weet je al iets meer lotte?