beetje zorgen!

hoi!

Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger. En nu had ik gisteren ineens wat bruine afscheiding met wat stukjes ik maak me hiet wat zorgen over!

mijn huisarts zei dat het normaal was maar ik lees net van iemand anders hier een heel ander verhaal…

wie heeft dit nog meer gehad??

hoi

Ik heb dit bij beide zwangerschappen heel erg gehad, zelfs bloedverlies,

Bij mij zeiden ze toen wel dat het alle kanten om kan gaan, erg onzeker dus.

Het kan innestellingbloeding zijn.

ik heb 2 gezonde kids

Ik heb het zelf nooit gehad, maar een bruine kleur betekent meestal “oud bloed”.

Doorgaans wordt er gesteld dat je je pas zorgen hoeft te gaan maken als je (veel) helderrood bloed verliest en daarbij buikkrampen hebt.

Relax! Je HA zegt het echt niet voor niets :hug:

poeh dat doet me wel weer goed! ik las net hier een verhaal van iemand die had dat, en moest meteen bij VK komen en bleek niet goed te zijn… dus ik dacht misschien neemt mijn HA me wel niet serieus. 3 dec echo!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt.

Ik heb het zelf ook meegemaakt. het kan inderdaad van een innestelingsbloeding zijn. En zolang het bruin blijft, zijn het alleen maar restjes oud bloed.

Toch moet je het even in de gaten houden. Zolang het niet helderrood is, en jij geen krampen hebt, kan en mag het. (zo zei mijn vk. het)

Maar het kan 2 kanten opgaan natuurlijk. Maak je maar niet teveel zorgen en als je het niet vertrouwt, aan de bel trekken. Dan is een echo goed om te zien waar het vandaan komt!

Ik heb de 1e zwangerschap bruinverlies gehad wat overging in helder rood, en heb een gezonde jongen gekregen. Deze keer had ik 's middags ineens vreselijk buikkramp en 's avonds helderrood bloedverlies, behoorlijk wat verloren ook en bleef een aantal dagen aanhouden (werd wel bruinig,na 2 dagen geloof ik), heb m’n huisarts toen gebeld en die verwachtte dat het niet goed was en ik kon eerder voor een echo, zh gebeld en kon binnen een week terecht, op de echo was een kloppend hartje te zien! Was toen 6 weken en 4 dagen zwanger.

Er word je in dit soort gevallen idd altijd verteld dat het 50/50 is. Als je vragen hebt kan je altijd of je ha of je vk bellen hoor :hug:

Bij een miskraam is het idd helder rood bloed… Je hoort het wel vaker dat vrouwen dat hebben…

Maar dus ook bij een niet-miskraam, zoals in mijn geval :wink:

bedankt allemaal. Ik ben er inmiddels achter dat het dus lekker niks zegt en ik blijf gewoon positief!

Goed zo :thumbup: En een :hug: voor als je je onzeker voelt (weet hoe ‘geweldig’ die eerste periode kan zijn :? :wink: )

@Chantalletje 27 wrote:

Bij een miskraam is het idd helder rood bloed… Je hoort het wel vaker dat vrouwen dat hebben…

ik verloor de eerste weken ook helder rood bloed en zelfs met stolsels en check me banner :inlove: hoeft dus niet altijd zo te zijn :-*

Bij 3 zwangerschappen gehad, eerste eindigde in een MK tweede en derde zwangerschap loopt en kruipt hier nu kerngezond rond :inlove:

Ik heb tot 16 weken bloedverlies gehad. Van oud bruin tot helderrood. Zolang het geen heel maandverbandje vol was en ik geen krampen kreeg moest ik me niet teveel zorgen maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Toen ik er op een gegeven moment niet meer van kon slapen en niet meer kon functioneren op mijn werk heb ik de VK gebeld of ik eerder mocht komen en tadaaa… alles goed met de kleine baby. Dus niet meteen zorgen maken, maar als je het niet meer houdt van ongerustheid dan kan je best vragen om eerder te mogen komen.

:hug: