Beetje verdrietig

Net de dame hier gehad van Kind en gezin. Jade werd gewogen en ze is ‘slechts’ 160 gram bijgekomen op twee weken tijd.

Nou dat was niet echt veel volgens haar … en als ze de volgende keer ook maar zo ‘weinig’ is bijgekomen moet ik denken aan een flesje bijgeven. :cry:

Ik had gehoopt dat ik tot 6 maanden zou kunnen volledig bv geven, dus ben nu best wel een beetje van mijn melk geslagen. :cry:

Vervolgens zei ze wel dat ze met bv best eens een dipje kunnen hebben in het gewicht, maar de volgende keer moet het beter. :roll:

Ze is wel allert, heeft voldoende plasluiers, brabbelt en doet alles was erop wijst dat ze voldaan is. Ze slaapt zelfs 's nachts 11 uren achter elkaar. Dus dat wijst er ook op dat ze voldaan is. :wink:

Dat geeft me dan toch wel een beetje moed, maar ja … voel me nu wel een klein beetje verdrietig. :cry: Moet ze toch niet gaan zeggen dat 160 gram weinig is. :wall:

zolang ze allert is tevreden is en genoeg plasluiers heeft.vind Ik niet dat die vrouw over flesjes moet beginnen,

meis jou ,mamamelk doet het goed bij je dame :thumbup: :-*

Thanks, doet me deugd effe bevesteging te hebben. :oops: :smiley:

Ze heeft trouwens daarnet nog gedronken en echt … je hoort d emelk haar buikje vullen.

En feit dat ze nadien zo’n big smile geeft is toch echt wel teken dat ze voldaan is.

idd, zolang ze allert is en voldoende plasluiers heeft, die niet ruiken dan is er niks aan de hand! laat je niet van de wijs brengen door zo’n juf die meteen naar de fles grijpt.

Als er al iets aan de gewicht zou moeten veranderen, is er altijd nog vaker aanleggen, maar lijkt mij nog niet nodig.



Heb je al de groeicurve ingevuld op borstvoeding.com?

krijg je vast een hele mooie curve.

Hoi, borstvoedingskinderen moeten tussen de 90 en de 200 gram aankomen per week, dus 160 gram per twee weken, vindik niet zo weinig. Het is iets aan de ondergrens maar ja.



Wie weet groeit ze de volgende weken weer heel erg. Ik heb op een gegeven moment gehad, dat mijn zoontje zelfs een maand zo goed als stil stond, maar die maar erna weer als een gek aankwam.



Zoals jij voelt dat alles goed is, is het goed.



Als je je zorgen maakt, zou je misscien haar wakker kunnen makne tijdens die 11 uur slaap en dan een keer extra voeden om de productie op te krikken. Succes!!



LIefs Suzanne

Thanks. :wink:



Heb een curve staan in mijn boekje van het CB en die curve gaat super mooi omhoog. Behalve nu met die 160 gram staat die een beetje ‘stil’. :roll:



Wakker maken gaat moeilijk lukken want als ze slaapt … dan slaapt ze … en dan mag ik nog komen aanwaaien met een (.), ze slaapt en drinkt dan amper. :smiley:



Gisteren de rest van de voedingen goed bekeken en ze drinkt 10 tot 15 minuten aan één borst en soms nog eens 5 minuten aan de tweede borst.

Daarna ligt ze voor pampus op me arm met een heerlijk melkmondje. :inlove: :inlove:

Heb effe de curve gedaan. Weet niet of jullie die kunnen zien. Dit is de link: http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/view

kan natuurlijk best zijn dat ze hard bezig was in het ontwikkelen van andere dingen. (vast pakken oid) dan heeft haar lijf niet ook nog tijd om hard te gaan groeien, lijfje kanniet alles tegelijk.

Zou het rustig even aankijken, en niet gelijk luisteren. Flesje erbij kan altijd nog.



ps kan de groeicurve niet zien…

ik zie de curve ook niet…



maar laat je niet meteen ontmoedigen hoor door zo’n mens

met bv is het normaal dat er af en toe een dip in de groei zit, dat was hier ook zo en ik geef nog steeds bv!



als ze verder alles goed doet, zoals plassen en alert zijn dan is er niks aan de hand.



ga vooral door met voeden, misschien een keer wat vaker aanbieden, als ze dat wil tenminste.

maar ik zou ook echt niet meteen fv bij gaan geven.

hier op het cb adviseren ze dat juist helemaal niet!

Ilse, ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor, je meissie is zo te lezen helemaal tevreden, alert, voldoende luiers etc…



met een maand of drie kunnen borstgevoede kindjes een beetje stabiliseren… mss is dat nu aan de orde bij Jade. Ook kan het zijn dat ze net een dikke plasluier heeft gehad, scheelt ook alweer wat grammen.



Laat je niet teveel van de wijs brengen door de dame van Kind en Gezin. En je MOET niks he met die flesvoeding bij te geven… JIJ (jullie) bepaalt het ten allen tijde nog zelf! :hug: die 6 maanden gaan vast helemaal goedkomen! :-*



ik kan de curve niet zien, je moet hem even knippen en plakken als een plaatje en dan kun je hem hier tonen.