Beetje verdrietig....zou het bijna afgelopen zijn??

Yara is inmiddels 1 geweest

sinds een tijdje wil ze 's avonds niet echt meer drinken, ze wordt dan boos als ik haar probeer aan te leggen, dan overstrekt ze ineens, gooit haar hoofd achterover en als ik door ga gaat ze huilen

ze wil dan gewoon overeind zitten, spelen met zus op ons bed.

natuurlijk heeft ze dan ook net haar buik vol van het avondeten dus ik had me er al een beetje bij neergelegd dat het bij alleen de ochtendvoeding zou blijven.



Maar nu wil ze daar opeens ook niet zoveel meer van weten…

vanmorgen was helemaal niet leuk, ze dronk een paar slokjes en kwam alweer overeind om vervolgens aan papa te gaan plukken die nog sliep.

blijkbaar zijn mijn boobs opeens niet zo interessant meer.



Maar wat moet ik nu? Is dit het begin van het einde en houdt het binnenkort op? want met die paar slokjes op een ochtend hou ik het natuurlijk nooit op gang.

Hoe kan het dan dat sommige kids nog jaren aan de borst blijven? zijn dat dan de echte (*) junks en is die meid van mij opeens aan het afkicken?



Ik weet dat een jaar bv al heel mooi is maar ik word gewoon verdrietig als ik me bedenk dat ze me niet meer wil en ik die mooie momenten moet gaan missen :frowning:

Ik wil nog helemaal niet stoppen.



ik zei het vanmorgen tegen m’n moeder en die antwoorde: O, is het gebeurd met de tiet??

ze vond het toch al overdreven dat ik nog steeds voedde, want “ze is toch al zo groot” en “hoelang ga je nog door dan”?



alsof het niks is, alsof ik hier niet aan hoef te wennen ofzo en alsof ik hier niet verdrietig om mag zijn.



Wat denken jullie… moet ik me hier bij neerleggen en de keus gewoon aan Yara zelf laten of kan ik het nog weer opkrikken?

extra aanleggen ofzo?

dwingen heeft alleen geen zin, het is echt een pittig ding en ze gaat door het lint als ik het dan nog een keer probeer :?



Net op bed ook weer, voordat ze naar bed ging, ze werd helemaal boos en ik zat daar met tranen in m’n ogen.

Is dit het nou? is dit het einde… :frowning:

In elk geval een dikke :hug:



Dwingen heeft geen zin meid… dan krijgt ze juist misschien weerzin :frowning:



Ik heb wel gehoord dat de productie na 9 maanden gestabiliseert is.

Dus het houdt niet zomaar meer op zeg maar…



Ik zou gewoon wel blijven aanbieden.

Wil ze niet, nou ja… dat is dan heel jammer :frowning: maar dan maar niet.

Wil ze wel, dan is elk slokje weer meegenomen :-*



Sofie kapte er van de een op de andere dag in 1x mee.

Ik heb het er moeilijk mee gehad, maar het was toch ook fijn dat ze zelf niet meer wou en dat ik niet noodgedwongen moest afbouwen terwijl ze zelf nog verslaafd was.



Ik hoop dat ze nog een poosje wil drinken :pray:

Dank je Mir.

ja ik weet nog dat Sofie ook zo ineens niet meer wilde en dat je dat heel verdrietig vond maar dat je wel blij was dat ze het zelf aan gaf.

Dat is ook wel zo, bij Noa heb ik toen na 6 weken moeten stoppen, was 1 dikke drama dus dit met Yara had ik al nooit durven dromen, zo goed ging het allemaal.



Maar weet je, het is zoiets geworden wat er bij hoort voor mijn gevoel.

's ochtends een fles maken?? Nog nooit gedaan, ik weet niet eens wat erin moet, hoeveel en moet er pap door ofzo? weet ik veel…



En het gaat allemaal al zo snel, ze is alweer 1, dus officieel geen baby meer, maar we hadden in ieder geval nog die mooie momenten aan de borst, dan was ze toch weer even mijn kleine baby…



Ik hoop echt dat ze nog wel weer meer gaat drinken.

ik heb anders niet eens een laatste bv fotomoment kunnen vastleggen :frowning:



Pfff het voelt echt even heel K*t nu, heb net vreselijk staan janken onder de douche en bij haar bed…



Misschien stel ik me aan maar ik ben er gewoon zo aan gehecht geraakt dat ik er nog geen afstand van kan doen

Het gaat ook zo snel ineens, waarom nu ineens?



Ik had ook helemaal geen doel voor ogen, van ik wil zolang of zolang zelf voeden en dan stoppen, helemaal niet.



Het doet gewoon pijn als ze boos wordt en me weg drukt terwijl ik nog zo graag wil blijven geven… :cry:



Morgenvroeg nog maar weer proberen… :pray:

:hug: :hug: :hug: niet leuk :-* :-*



Ik ben het met mir eens. aan blijven bieden, maar het zou goed kunnen dat je kleine grote meid zelf besluit dat het genoeg is geweest. Hoe moeilijk dat ook voor jou is…



Blijf het nog even proberen en als het echt niet wil, zul je je daar bij neer moeten leggen vrees ik



sterkte, het is weer een mijlpaal en dat vind ik ook altijd moeilijk… Ik was ook echt van slag toen ik stopte met de bv, dus ik kan me je gevoel voorstellen

Es :hug: hoe ging het vanochtend?

Ach lieve Esther… tuurlijk stel jij je niet aan!

Het is ook zo bijzonder… nog even een klein meisje aan je borst :-

En dan is het plots zomaar voorbij en wordt het kleine meisje ineens heel erg groot. :?



Ik ben ook zo’n emomuts hoor, en heb ook wat nodige traantjes gelaten toen Fietje niet meer wou drinken.

Snapte er niets van, voelde me schuldig, ik had immers keihard AUW! geroepen voordat ze losliet en nooit meer aanhapte :?



Probeer te blijven aanbieden meid…

Wil ze niet… dan begint het moeilijke stukje van het loslaten :frowning:

Ik heb ook geen laatste BV foto…

Wel een weekje ervoor nog eentje gemaakt, maar das toch niet hetzelfde :?



Over flesjes klaarmaken… ik zou er persoonlijk ook niet aan beginnen.

Als ze 's ochtends niet wil drinken, zou je eens een bordje pap kunnen proberen met gewone melk, kijken hoe ze daar op reageert.

Sofie krijgt nu 's ochtends een boterham met een flesje peuter soyamelk.

Deze peutervariatie gaan we nu ook afbouwen naar normaal, want op de creche krijgt ze ook gewone soya.

Na een jaar hebben ze opvolgmelk niet meer zo nodig en voldoet het geven van vit D

(Heb ik me laten vertellen hoor en aangezien het bij Thomas ook goed ging, ben ik zo gemakkelijk dat ik me daar bij Sofie ook niet zo druk om maak :oops: )



Meid, je hebt het echt goed gedaan!

Een jaar sowieso BV!

Dat is iets wat ik maar mag hopen te halen :pray:

Ik ben hartstikke trots op je :-


En laat je verdriet maar lekker over je heen komen.

Er komt vast ooit een moment waarop je er toch met een mooi gevoel op terug kan kijken. :hug:

Es ook van mij de nodige :hug: :hug: :hug: :hug:

jeetje meid, je bent echt een kanjer dat je zo in je drukke leventje met nog een dochter het al zo lang hebt weten vol te houden tussen alle bedrijven door!



En idd, aan de ene kan is het een emotioneel moment… zeker als je gedwongen moet stoppen… heb ook zoooo zitten janken toen ik alles moest doorspoelen.



maar het is aan de ene kant ook wel goed als ze zelf aangeeft toe te zijn aan wat anders, dan dat jij haar dwingt om af te bouwen en ze dat niet zou willen.



MAar blijf het gewoon proberen. Misschien zit ze even in een sprongetje, kijk gewoon hoe het gaat… en als het niet veranderd… dan zou ik afscheid nemen… hoe moeilijk het ook is…



maar je hebt het goed gedaan meissie…

O jeetje, ik heb de laatste berichten nog helemaal niet gelezen, ik kreeg geen meldingen meer.

ik ga straks even lezen, ben nu aan het koken en kids zitten alleen in de keuken



tot later

Hoi Es!

Hoe ist nu? Yara alweer gedronken?

Wout had pas ook 3 dagen dat hij helemaal niet wilde drinken, boos wegdraaien en trappelen als ik hem aan wilde leggen. Wilde vraag stellen op borstvoedingsforum http://www.borstvoedingsforum.nl/ en vond toen dat dit heel vaak voorkomt bij de dreumesen, dat ze tijdelijk niet willen, meestal door pijn (tand/oor) maar soms ook zonder dat de reden duidelijk wordt. En daarna drinken ze gewoon weer verder. Zo ook Wout. Opeens was ie weer enthousiast en drinkt nu weer 3x per dag.

Heb trouwens wel gekolfd die dagen dat hij niet aan de borst wilden en flesje dronk hij dan wel zo leeg :think:

Deze week 2 nieuwe tanden, dus zal er wel mee te maken hebben gehad

Ik had hetzelfde als jij, zo van “aaah, was dit het, heb ik niks zelf te kiezen dan?”. Maar voorlopig weer wel dus.

Hoop dat het bij jullie ook snel weer goed loopt! :-*

Hoi allemaal,



Sorry dat ik niet heb gereageerd maar ik ben een paar daagjes niet op kok geweest.



Het gaat gelukkig weer wat beter.

ik ben wel gestopt met de avondvoeding, ze wilde die echt niet meer, werd elke keer erg boos en ze heeft dan gewoon echt geen honger

Behalve als ze een keer later op de avond of 's nachts niet kan slapen, want dan leg ik natuurlijk wel aan.



de ochtendvoeding gaat wel weer beter, de laatste ochtenden wil ze wel weer drinken al is ze wel heel erg afgeleid als erwin of noa erbij zijn.

zoals vanmorgen neem ik uitgebreid de tijd, bij ons in bed, beetje spelen tussendoor maar toch steeds even weer aanhappen voor een paar slokken.



en ze krijgt nu in een paar slokken natuurlijk veel meer binnen dan toen ze nog klein was he.

ik heb ook nooit meer een tsr, ze zuigt en heeft d’r mond vol

“u roept wij draaien” zeg maar. :mrgreen:



Dus eigenlijk gaat het wel weer aardig goed en ik hoop zo nog een poos door te gaan met alleen de ochtendvoeding.



Bedankt voor jullie reakties!