beetje start ongi begin avond. wanneer dag 1 cyclus?

De titel zegt t eigenlijk al. Ik heb een kuurtje Provera gehad om menstruatie op te wekken en zou binnen 3 tot 7 dagen ongi moeten worden, waarna ik van dag 3 t/m 7 van de cyclus chlomid moet slikken om een eisprong proberen op te wekken. Vaar me alleen af…welke dag telt als dag 1. Vroeger werd ik namelijk altijd meteen 's ochtends bij het opstaan goed ongi dus was t duidelijk. Nu begint het met wat bruinverlies, maar sinds begin avond is het ook helder bloed en helder is toch het begin, maar reken ik dan deze dag nog als dag 1, of pas morgen? Das even in het belang van de volgende reeks medicijnen! Wie weet dit?



Alvast bedankt!

In het zkh zeggen ze de dag dat het goed rood bloed is. Bij mij is het vaak ook een beetje vaag te bepalen. Ook hoor ik hier vaak op het forum, voor 12 uur 's morgens menstruatie dan telt het als dag een, na 12 uur dan de volgende dag als dag 1 tellen.

Op zich komt het beginnen van clomid niet op een dag, dus niet heel erg als je er een dag naast zit vertelde de gyn mij in het zkh. Als je het echt niet aandurft dan kan je het zkh bellen en dan prikken ze bloed en kunnen ze het aan de hormoonwaarde zien.

Bij mijn ziekenhuis was het ook helder bloed maar met als kanttekening; kwam er helder bloed voor 18.00 dan telde die dag, was het na 18.00 dan telde de volgende dag pas.

Bel voor de zekerheid want helaas heeft ieder ziekenhuis hier weer zijn eigen regeltjes voor! Succes met deze komende ronde!

Bij ons in het ziekenhuis is het zelfs, als uw menstruatie 5 minuten vóór 12 uur 's nachts begint, dan is die dag toch de eerste dag van de menstruatie. Maar zoals Rhiannon zei, bel even je eigen ziekenhuis dan weet je het zeker :wink:



trouwens suc6 :thumbup:

bedankt voor de tips! Het varieert dus nogal. De assistent van mijn eigen zkh zegt dat ik in dit geval de volgende dag aan moet houden als dag 1. Dus dan zit ik vandaag op dag 2 en mag ik morgen met clomid beginnen!!! Eindelijk een echte kans…en nu maar hopen dat het aanslaat!

Hoi Wienie,

Ik zat vandaag met dezelfde vraag, dus das nu mooi beantwoord :slight_smile:

Succes met de clomid!

Gr. lissie