Beetje rare vraag...

Hallo allemaal,



Ik ben (vrij) nieuw hier. Ik ben, nadat ik vorige zomer een miskraam had, 7 weken zwanger. Ik heb af en toe een beetje buikpijn, en dat schijnt normaal te zijn. Maar ok, beetje lastig om te vragen en misschien tmi, maar als ik een orgasme heb gehad doet het extra pijn. Volgens mij is zo de vorige keer mijn miskraam op gang gekomen. Het was een missed abortion dus het moest er sowieso uit :cry: maar toch. Ik ben nu dus geheelonthouder zegmaar. Ik vroeg me alleen af of ik de enige was…? Of dat dit betekent dat het weer niet goed zit…? Weten jullie hier iets over?



Groetjes,

Femke

hallo labruja en welkom op het forum,



spijtig te lezen dat je ( ook) een missed abortion hebt gehad.



Graag zou ik je willen vertellen en willen laten weten dat een miskraam dan wel missed abortion nooit veroorzaakt wordt door het hebben van sex dan wel door het hebben van een orgasme.


Men zegt wel een wee of uidrijving kan opgewekt worden door het hebben van sex maar dit isnooit echt bewezen.



Een miskrama of missed abortion , wil dus zeggen dat het kindje niet geleeft heeft of heel kort, vaak komt dit door verkeerde aanleg van organe, door verkeerd innestelen, of gewoon stomme pech ( klinkt heel cru maar is vaak wel zo)

Je kunt hetmeestal niet voorkomen. Of jemoet zwaar aan de medicijnen of drugs zijn, maar dan nog.



Een miskraam of missed abortion heb je eig zelden zelf invloed op en hoef je je dus uiteraard niet schuldig te voelen.



wb je pijn tijdens een orgasme, dit kan komen door dat er binnen in wel iets groeiende is, hoe klein het ook is je lichaam en organen passen zih al vanaf een heel vroeg stadium aan en door een orgasme kan het best zo zijn dat het van onderen dan wel van binnen bij alles wat gevoeliger is en het steekt.

Erg vervelend en ik begrijp best je onrust van hetniet willen hebben van sex, sterker nog orgasmes.




Of hetnu ms weer niet goed zit ?Dat weet je niet tenzei je ms een echo kan krijgen, die geeft geen zekerheid voor de vervolg van zwangerschap(sduur) maar wel duidelijkheid voor op dat moment zelf. en de toestand van je vruchtje/kindje in groei.



Een mk kenmerkt zich door echte pijnen krampen niet fit voelen, bloed of bruinverlies. 1 of meerdere van deze kunnen ( maar hoeven zeker niet) een teken van aankomende mk te zijn.



T blijft altijd erg moeilijk en de onzekereheid blijft, daar ben jij zeker niet de enige in en het is ook niet erg je zo te voelen, wel is het vervelend. Pas als je een beetje bevestiging hebt dat het goed zit dmv echo oid zul je je meer rust kunne vinden in deze zwangerschap



ik wil je daar veel sterkte voor wensen bianca.

Dank je wel, Bianca!



Je antwoord stelt me wel gerust. Maar ja, het blijft altijd toch een beetje eng. Ik heb over twee weken een afspraak met de vk voor een echo, en ik hoop… en zie er ook wel een beetje tegenop. Vorige keer had ik met 7 weken een echo en toen leek alles goed (hartje klopte, leeftijd klopte etc.) en toch was het met tien weken helemaal fout. Ik denk dat ik het pas echt geloof als ik een baby in mijn armen heb. Dat duurt nog wel even en tenzij ik ineens superveel vertrouwen krijg tot die tijd maar alleen knuffelen :? .



Groetjes,

Femke

Klopt excact hoor wat je typt.



Ik weet precies waar je inzit nu , in zo verre ik bennog niet weer zwanger. Maar wat je typt, met 7 week goed en met 10 week mis. Bij mij was het bij 9 week goed en met 12 week mis.

Probeer op dit kindje te vertrouwen het doet zijn best, en als het niet krachtig genoeg is zal het niet strijden maar stoppen met leven en groeien.



2 weken duurtnog lang hé? k kan wel zeggen zoek afeliding maar das niet halabaar, probeer lekker gezond te leven foliumzuur te slikken, leuke dingen doen ,ms een dagboekje bij houden over hoe jeje voelt wat je doet.



Succes. En laat je weten hoe if wat ?

Ha Bianca,



Pfff verdrietig toch, als het misgaat. Ook al is het dan ‘de natuur’ en ‘misschien maar beter zo’ etc. Ik had geluk dat ik snel weer zwanger was, dat scheelt een hoop voor mijn gevoel. Ik laat het weten als ik een scan gehad heb. En ik weet niet of jij alweer aan het proberen bent, maar zo ja dan wens ik je HEEL veel succes.



Groetjes,

Femke

Dank je, ja wij zijn inmidels 2 jr na het missed abortion.

Komt wel goed als de tijd daar is en het ons gegeven wordt.

Ik herken veel in je verhaal,niet dat ik een miskraam heb gehad,gelukkig niet,en vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken…

Maar ik had bij mijn 2e zw.schap continue een gevoelige baarmoedermond…dus als die geprikkeld werd door sex…dan kreeg ik eerst gewoon wat steken,maar later in de zw.schap werden dat echt harde buiken en voorweeen…

helaas moesten wij toen ook de sex zo veel mogeljk laten staan…

Heb geen ervaring met een missed abortion o.i.d, maar kan je wel vertellen dat een orgasme tijdens een zwangerschap inderdaad tot wat extra buikpijn / krampen kan leiden. Succes de komende tijd!!

Dank jullie voor jullie reacties! Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben! Blijf het voorlopig maar even rustig aan doen wat sex betreft. Jammergenoeg. Maar ja, er mag zoveel niet deze tijd hihi.



Groetjes,

Femke

hallo, ik ben ook nieuw hier en las toevallig jullie mailtjes.

Ik heb een dochtertje van nu bijna 15 maanden.

Nu heb ik sinds een paar dagen tijdens en na de sex behoorlijke pijn aan mijn baarmoeder (dus echt vanbinnen), wat ik normaal niet heb.

Dit trekt na een tijdje weer weg.Ook krijg ik het soms zomaar ineens.

Zo erg dat ik bijna ni kan lopen.

Ik zit nu in de 2e week van m’n cyclus (rond 29 januari moet ik ongesteld worden) en weet dus ni echt goed wat ik hiervan moet denken.

Is er iemand die dit ook heeft of heeft gehad?

p.s heb ik het niet over een orgasme, maar de penetratie zelf (sorry voor het taalgebruik)

hoihoi



Na 1 1/2 jaar was ik voor het eerst zwanger, in mijn 7de week heb ik een mk gehad, 10 maand later was ik zwanger van Mik en in het begin niet all the way gevreeën, toen ik 17 weken zwanger was wel en dit uitte zich gelijk in een bloeding, ik ben hier toen zo van geschrokken dat wij verder de hele zwangerschap niet meer all the way zijn gegaan.

Met 32 weken heb ik weer een bloeding gehad, dit door te zwaar tillen.



Een orgasme kan verder echt geen kwaad en daarbij sluit ik me helemaal aan, aan de uitleg van Bianca.



Heel veel succes, probeer te genieten en een hele fijne zwangerscap toegewenst!

ik heb weleens gelezen dat als je al eens een miskraam hebt gehad of dat je geregeld bloedverlies hebt het beter is om de 1e 3 maanden geen orgasme te krijgen.Het kan de druppel zijn die de emmer doet overlopen staat erbij.

Het staat in een zwangerschapsagenda week voor week gekocht bij de bruna.

Misschien heb je er iets aan.



groetjes sneeuwitje

Ik geloof nooit dat een orgasme de werkelijke oorzaak is. Als het goed zit kan een vruchtje echt wel tegen een orgasme.

Toch zit ik in precies dezelfde situatie. Mijn mk kwam op gang door een orgasme. Mijn bm bleef samen trekken na een vrijpartij en dit werd steeds heftiger met een mk als gevolg. Zowel mijn partner als ik zijn erg geschrokken van deze situatie en wij hebben sinds twee weken ook niet meer gevreeen ik wil eerst even wachten, ook al weet ik dat dit onzin is. Ik verbaas me dan ook over het bericht van de zwangerschaps agenda van de bruna. Ik heb zoiets nog nooit gehoord.



liefs jane

Ha Jane,



Jammer te horen van je miskraam, ik duim voor je dat het deze keer wel goed gaat!!! Jouw verhaal klinkt precies als het mijne, ook bij mij hielden de krampen niet meer op na een orgasme. Maar ik denk ook dat er dan toch al iets niet goed is… Wij doen nogsteeds erg rustig aan, maar over een paar weken gaan we het weer eens proberen. Hopen dat de boel dan wat beter vast zit, om het eens lomp uit te drukken.



Succes,

Femke

Hoi Femke,



Ja zo denken wij er precies over. Ik ben er ook van overtuigd dat er al iets niet goed zat een beetje vrucht moet tegen een vrijpartij kunnen toch.



Maar de schrik zit er goed in. Vriend ging na de vrijpartij zijn nachtdienst in en liet mij achter met krampen. Ik dacht ook echt wel oh dat komt nog wel goed, is gewoon bm die niet weet wat ie moet doen door veranderingen zoals Bianca al uitlegde. Maar het liep dus anders, vriend is thuis gekomen en was heel erg geschrokken van hoe hij me aantrof, lijkbleek en nogal angstig. Dus voorlopig ook al zou ik willen krijg ik hem echt niet zover. Hij zei: ik ga nooit meer met je vrijen en ik ga nooit meer zomaar weg. :inlove: Gelukkig heeft hij zich niet aan dat eerste gehouden :wink:



Ik begrijp dus de ongerustheid en hoop dat we snel een wat meer onbezorgde zw zullen hebben.