Dat niet iedereen goed kan schrijven, dat snap ik nog… Maar als je op (bij?) een klantenservice werkt, vind ik het toch best kwalijk als er dit soort mailtjes worden verstuurd:
Geachte mevrouw Vantorre,
Door een sorteerfout van Selektvracht is er een vetraging in het opstuuren van U pakket. Het pakket is in iedere geval op de weg naar U toe.
Wij hopen U hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
:shifty:
wow dat is idd wel een heel slecht mailtje
Ik wou bijna zeggen ik zie geen fouten, maar ik zie er nu nog stees maar 2 :oops: Lijkt alsof het heel snel getypt is.
Moet er wel bij zeggen dat ik zo wie zo een probleem met lezen heb :oops:
haha het ziet er inderdaad uit alsof meneer/mevrouw op het punt stond te vertrekken en toch nog even snel een mail MOEST versturen
:o
Ik zie het wel, lijkt idd op te snel getypt of een probleem met het toetsenbord…niet echt netjes maar om er nu zo’n groot probleem van te maken… :think:
ik geloof niet dat ze er een groot probleem van maakt maar gewoon laat zien
groetjes
marlies
Ze vind het kwalijk en post het hier, dus zit het haar wel dwars…
Persoonlijk zou ik de moeite niet nemen en iets kwalijk vinden…dan moet er volgens mij wel meer aan de hand zijn.
@Mama wrote:
Ze vind het kwalijk en post het hier, dus zit het haar wel dwars…
Persoonlijk zou ik de moeite niet nemen en iets kwalijk vinden…dan moet er volgens mij wel meer aan de hand zijn.
:roll:
Ja, ik vind dit soort mail ook enorm slordig. Natuurlijk maakt iedereen in snelheid weleens een fout, maar wanneer je namens een groot bedrijf een mail stuurt, moet dat foutloos zijn.
Ik zag laatst dat iemand een mail had gekregen in de trant van: zit niet zo te z.iken, stom wijf!! (van een klantenservice dus). De betreffende schrijver was nu overgeplaatst naar een andere afdeling. Nou, die zou er bij mij per direct uitvliegen :shock: :o
Ja, ik stoor me er enorm aan, ja, het houdt me uit mijn slaap, ja, ik maak er een groot probleem van en twijfel eigenlijk zelfs of ik die persoon niet even een mailtje terug moet sturen.
En nee, ik heb geen leven.
Daarom voordat de mail weg gaat, even de spellingscontrole erover
Trouwens vind ik wel dat als je een functie hebt waar je mensen te woord moet staan per mail of post, dat je best wel mag zorgen dat je behoorlijk Nederlands kan schrijven ja. Niet alleen de spelling is fout, maar in sommige delen gewoon de hele zinsbouw en dat vind ik idd jammer. Dat dat op een forum niet hoeft, tot daar aan toe, maar dat het zelfs in dat soort functies niet hoeft, tsjah… Waarvoor hebben ze bij mij dan al die jaren van mijn studie er op gehamerd, als het uiteindelijk toch niet nodig is.
Je zou toch ook denken dat ze daar gewoon een standaardmail voor hebben klaarliggen he, neem aan dat het veel vaker voorkomt.
Ik stoor me ook enorm aan dat soort mailtjes.
Ik begrijp je.
Ik geef toe dat ik hier ook weleens met kromme tenen lees (en eerlijk is eerlijk, ik heb soms ook moeite met de d- of t- op het eind), maar iedereen is hier in zijn vrije tijd en dan kan ik me daar niet druk over maken.
Soms krijg ik daardoor wel een bepaald beeld van iemand, of hoop dat ze zich in het ‘echte’ leven toch anders uitdrukken in geschrift.
Maar als iemand op een klantenservice werkt en o.a. via mail contact klanten ergens van op de hoogte moet stellen, ja, dan is dat uitermate triest en onprofessioneel.
Buiten de spelling klopt de hele zinsbouw niet eens.
Ik zou ook terug mailen.
‘Ik heb wel Nederlands gehebt maar het hebt niet veel gehielpt’
Grapje uiteraard… :mrgreen:
Ik haal er overigens 6 fouten uit. :shifty:
ik 5.
kreeg laatst deze mail binnen, daar kan ik dan wel weer heel erg om lachen, van de ‘rabobank’
Dit is een belangrijke veiligheidsupdate. Wij het veiligheidsteam van de Online drang van het…
Dit is een belangrijke veiligheidsupdate. Wij het veiligheidsteam van de Online drang van het Bankwezen Rabo dat u uw rekening door een paar seconden te vergen om deze vorm in te vullen controle. Het moet uw rekening aan onze nieuwe server.
tevreden bevorderen voldoet zodat kunnen wij fraude tegenhouden…
klik hier om uw informatie bij te werken.
linkje voor de zekerheid maar even verwijderd voor het geval het een phishing site is. groetjes beheer
Rabo Internetbankieren
Alvast bedankt,
Rabo Internetbankieren-Team.
Lang leve Google-translate…heul overtuigend… :inlove:
Okee…
Die volg ik niet helemaal… :eh:
@Anneke wrote:
Okee…
ow. het is iemand die denkt met dit mailtje je bankrekeninggegevens los te peuteren. Ik schat in een nigeriaan, die google-translate ontdekt heeft…
:mrgreen:
@fiep klophout wrote:
@Anneke wrote:Okee…
ow. het is iemand die denkt met dit mailtje je bankrekeninggegevens los te peuteren. Ik schat in een nigeriaan, die google-translate ontdekt heeft…
Blijken inderdaad heel veel mails de rondte te doen over de rabobank dat ze je account niet kunnen verifieren. Als je goed kijkt zitten er zelfs russchische tekens in.
Op de site van de rabobank zelf kun je er over lezen hoe zo een mail uitziet.
ik zie er 7…(stijlfouten meegerekend)