beetje intiem borstenvraagje

Hallo,



Ik weet dat je in het begin van je zwangerschap zere borsten en tepels kunt hebben, maar wat ik nu heb, heb ik nog nooit gezien of gehoord.

De tepel van mn linkerborst is echt gezwollen en lekt (de vorige keer ook) en doet zeer, maar hij jeukt als een idioot en er zitten kleine, rode korstjes (lijkt het wel) op!!! Waarschijnlijk dat ie daarom zo jeukt. In de binnenkant van mn bh zitten ook allemaal kleine bloedvlekjes… :shock:

Nou kan het niet van het krabbelen komen, want dat doet echt vreselijk veel pijn, dus dat doe ik niet. Maar het wordt steeds erger!!! Iemand enig idee??? Ik zal er toch niet uitscheuren :mrgreen:



liefs

daffie

Ik denk dat de korstje opgedroogde gelekte melk is…

bloedvlekjes zou ik zo niet weten…

anders bij de VK navragen, die weet het vast wel…

@ Heleen: bedankt voor het meedenken, maar gedroogde melk is volgens mij wit/gelig en dit zijn echt donkerrode ‘korstjes’… :think: Ik bel morgen in ieder geval ff de ha.



btw: wat heeft je dochter een mooi naam: daphne :wink:

Ja he? :inlove:

we noemen haar ook vaak Daffie hoor, en opa altijd dafje…

Ik heb het een tijdje terug ook gehad…nachtje sudo creme op gedaan en daarna was het weg.



Ik begrijp dat je je zorgen maakt, dus gewoon de HA bellen!

Dat klinkt vervelend joh :frowning:

Er zouden verschillende mogelijke oorzaken kunnen zijn, zoals:


  • beschadiging van de tepel door harden met een ruwe handdoek (sterk achterhaalde en absoluut af te raden tip die nog wel eens wordt gegeven ter voorbereiding op het geven van borstvoeding)
  • allergische reactie op lotion
  • allergische reactie op wasmiddel/wasverzachter
  • te lang dragen van vochtige zoogcompressen (klamme tepels zijn gevoeliger voor kloofjes)
  • Candida schimmelinfectie (komt dit in de mond voor, dan wordt het ook wel spruw genoemd); veel voorkomende klachten zijn idd kloofjes en jeuk. Andere klachten kunnen zijn: branderige/vurige tepels, steken in de borst. Komt ook wel voor i.c.m. vaginale schimmelinfectie
  • Eczeem



    Kun je hier iets mee?

haai,



@ Heleen: Ik vond Dafje echt verschrikkelijk toen ik nog een stuk kleiner was…



Ben trouwens even langs de HA geweest. Zij wist ook niet wat het was, dus een schimmelcremepje meegekregen en dat helpt! Gelukkig!!! Maar waar het nou vandaan is gekomen… Ik draag nog geen zoogcompressen (zo erg is het gelukkig nog niet) ne ben ook niet met een handdoek in de weer geweest (auw auw) Het zal inderdaad wel Candida zijn, ben ik schijnbaar nogal gevoelig voor.



Hartstikke bedankt voor de antwoorden!!!



liefs

daffie

he gelukkig dat de zalf werkt daphne…



dat dafje proberen we er wel uit te halen hoor/krijgen, als ze straks ouder wordt is het natuurlijk ook niet meer leuk, maar de schoonfamilie is nogal van het afkorten …

het had ook een kleine ontsteking kunnen zijn hoor je ook wel vaker

succes

@ Heleen: ik ben bang dat ze er toch niet meer vanaf komt, hoor. In hoeveel vormen ik al een ‘koosnaampje’ gehoord heb! En Dafje hoort daar nog steeds bij! hihi

ow ja, btw… Als je wil Heleen, er mag wat mij betreft wel een slotje op!