Lieve mede bv-moeders,
Mijn zoon is nu 3 maanden oud, en ik geef dus al 3 mnd BV. Dat gaat op zich prima, hij groeit hartstikke goed, en ontwikkelt ook goed. Maar mijn grote probleem is het einde vd middag en begin vd avond. Hij wil dan echt continu aan de borst hangen! Soms half uurtje niet en dan weer wel. Ik geef hem dan om half 9 nog 1 volle borst (de 3-4 uur ervoor krijgt hij steeds dezelfde borst, die dan dus leeg is), en dan slaapt hij van half 10-half 7, dus dat is zalig, maar als er 's avonds bezoek is ofzo, dan hangt hij de hele avond aan mijn borst en dan zie je de mensen kijken…“moet hij nou alweer eten??” etc, het is ook echt niet fijn als ik aldoor zit te voeden waar ze bij zitten, maar ja, ik kan moeilijk 4 uur lang op onze slaapkamer gaan zitten…Ik twijfel erg om te stoppen. Ik doe het niet, want het is zo goed voor hem, maar ik vind het ook best pittig.
Hebben jullie hier ook zulke ervaringen?
Gelukkig gaat het kolven super. Iedere ochtend kolf ik 1 kant, en geef de andere. Ik kolf dan 120-130cc, en hij slaapt na die ene borst meestal weer 4 uur. De rest vd dag is het waardeloos met slapen, ondanks inbakeren. Max uurtje 2-3x/dag.
Gelukkig heb ik nog 3 weken verlof…maar zie erg op tegen de tijd erna. Ik vind het erg moeilijk om het gewoon zijn gang te laten gaan, en hem te laten drinken als hij wil, ook al zit er nog maar 1,5 uur tussen bvb. Ik denk dan direct:hoe moet dat straks op kdv, hoeveel moet ik dan wel niet kolven etc…
zo, moest even mijn hart luchten…graag jullie reacties.
Waarom zolang hij dit van je vraagt niet het bezoek (of wat dan ook) 's avonds afzeggen? Als je BV belangrijk vindt voor je kindje, dan lekker dat voorrang geven boven alles.
Straks op het KDV is het uitproberen…ervaring hier is dat ze lekker rustig om de 3-4 uur de flesjes van 200 cc dronken om dat 's avonds bij mij weer in te halen
En is het echt dat hij die tijd bij jou wil drinken of gewoon bij je wil zijn? Misschien eens proberen hem in een draagdoek bij je te hebben terwijl je je gang kan gaan (eten koken etc…) en op de ‘gewone’ tijden de borst aan te bieden? Klinkt nl meer als zuigbehoefte/mamahonger dan echte honger aangezien hij blijkbaar jouw lege borst accepteert?
Het klinkt meer als behoefte aan mama en huidcontact dan honger. Laat in de middag is volgens mij wel een moment dat meer baby’s dat hebben, is meer rust en troost wat ze dan nodig hebben. Ik zou ook een draagdoek adviseren, kan de kleine lekker dicht bij je zijn en heb jij je handen vrij.
@D. wrote:
Het klinkt meer als behoefte aan mama en huidcontact dan honger. Laat in de middag is volgens mij wel een moment dat meer baby’s dat hebben, is meer rust en troost wat ze dan nodig hebben. Ik zou ook een draagdoek adviseren, kan de kleine lekker dicht bij je zijn en heb jij je handen vrij.Ik heb geen borstvoeding gegeven, maar ook mijn kids hadden zo’n moment, altijd vanaf eind van de middag tot begin van de avond.
Ik pakte ze dan altijd op schoot als het kon. Wilde ik gaan koken dan zette ik ze in een wipstoeltje om ze toch in de buurt te hebben, dat was vaak voldoende.
Dus geen tips qua borstvoeding, maar wel herkenning ook al had ik flesvoedingbaby’s
hee meis, het komt me heel bekend voor, ondanks dat mijn beeb nog veel jonger is, ik ben ook vaak 's avonds met hem “bezig”…
hij is dan huileriger dan overdag en van aanleggen wordt hij rustig, hier krijgt hij ook wel vaak 3 voedingen, alleen al in de avond.
ik zou er lekker in investeren, het bezoek misschien wat minderen?
geniet van de momenten die je zo samen hebt, al begrijp ik best dat het intensief is hoor!
want het voelt soms alsof je alleen maar zit te voeden of niet?
ik zou er even lak aan hebben wat het bezoek denkt…
als je nu even door zet wordt het straks vast weer makkelijker en dan ben je blij dat je volgehouden hebt!
zet em op! :thumbup:
Nieuw mantra; (of eigenlijk een oude van me bij mijn oudere zoon ook gebruikt nl) het is een fase…het is een fase…etc.
Niet alleen grappig bedoeld overigens want het is echt zo. Bovenstaande dames schrijven het ook. Het is een soort mama’clusteren’ ipv voeding hebben ze ‘jou’ nodig. Mijn jongste is er nu net weer uit uit die fase. Maar heeft zeker een dikke maand elke avond geclusterd. Op schoot, dichtbij, wat jengeliger, alleen bij mama (of papa gelukkig accepteerde hij dat ook zo af en toe! Mss een tip als je man thuis is op die momenten even papa proberen?) maar vooral niet alleen liggen. Het is oh zo lastig maar het wordt minder en gaat dan over. :-*
De mijne heeft nu nog bij vlagen dat hij komt voor een voeding, (hij is een snelle drinker ong 5 min en hij zit vol) maar blijft dan ‘hangen’ om even lekker bij me te zitten. Onderwijl heeeeeeel soms voor de vorm een slokje te drinken, maar oh wee als je hem dan weer in de box legt… :shifty: Niet meer in de avond maar nu meer overdag trouwens.