Beetje bloed???

Jasly is al een tijdje verkouden,

Na maandag van de prikjes had ze koorts en woensdag was dat over,

En donderdag werd ze verkouden, echt zielig was dat joh!!!

Vandaag gaat het wel beter met haar,

Ik heb het meeste gedaan wat jullie mij als tips gaven,

Alleen kwijlt ze ontzettend veel, overgeven en snot neusje,

Maar vandaag kwam er bij de kwijl een beetje bloed,

Ik schrok er best van,

Het kan zijn omdat ze al dr speeltjes in dr mond doet(maar het is toch allemaal kindvriendelijk??? :? )

Kan het misschien zijn dat ze tandjes gaat krijgen(ik heb trouwens geen tandje gevoelt ofzo)

Of kan het iets anders zijn??

Moet ik ff de dokter bellen ofzo?

Maak me wel een beetje druk om me kleine meid,

De laatste tijd,week heeft ze best wel veel na die prik gekregen,

Gelukkig hoeft ze de volgende prik pas als ze 11 maanden is…

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

Groetjes Jeanette

Ze kan ook door al het snotteren/niezen een bloedneusje gehad hebben of iets kapot geniesd hebben in haar neus. Via neus naar keel naar kwijl en zodoende een beetje bloed in haar kwijl gehad hebben.

Is het bij een beetje bloed gebleven?

ja het was echt een inimini beetje bloed in dr kwijl,

en het is daarbij gebleven,

ze ligt nu rustig te slapen,

khoop dat het bij een klein beetje blijft :wink:

want ze hoest en niest ook niet meer zoveel,

Grote kans dat het via haar neusje is gekomen hoor!

en anders?

Ik ben altijd zo bang als zij iets heeft!

Ik loop me dan helemaal druk te maken,

normaal bel ik dan het cb op,

maar het is weekend en het is nu alleen voor de nood open toch? netals de huisarts?

Hoe bouwt ze trouwens weerstand op? moet ik juist veel gezonde dingen eten en vitaminen zodat het in mn borstvoeding komt?

Ik had iets gehoord van dat als ze 5 maanden is geen afweerstoffen meer in dr lichaam heeft ofzo en zelf moet opbouwen en daardoor sneller ziek word, is dat zo??? ze is nog maar 4 maanden,

of is ze door die prik van maandag dr weerstand verloren ofzo??

Ze was niet ernstig gaan hoesten ofzo, of niezen… wel vaal snotneus,

denk je echt dat het daardoor komt???

misschien komt het wel door de neusspray,

ik heb gister neusspray gekocht van VSM voor baby’s…

misschien heeft dat haar neusje beschadigt??

@Baby2008Diablow wrote:

en anders?

Ik ben altijd zo bang als zij iets heeft!

Ik loop me dan helemaal druk te maken,

WAAROM BEN JE ZO BANG DAT ZE IETS HEEFT?normaal bel ik dan het cb op,

maar het is weekend en het is nu alleen voor de nood open toch? netals de huisarts?

JA ALLEEN IN NOOD OPENHoe bouwt ze trouwens weerstand op? moet ik juist veel gezonde dingen eten en vitaminen zodat het in mn borstvoeding komt?

GEWOON LEKKER GEZOND ETEN

Ik had iets gehoord van dat als ze 5 maanden is geen afweerstoffen meer in dr lichaam heeft ofzo en zelf moet opbouwen en daardoor sneller ziek word, is dat zo??? ze is nog maar 4 maanden,

of is ze door die prik van maandag dr weerstand verloren ofzo??

DOOR ZIEK ZIJN BOUW JE WEERSTAND OP HET LICHAAM IS NU BEZIG OM ANTISTOFFEN AAN TE MAKEN.

Ze was niet ernstig gaan hoesten ofzo, of niezen… wel vaal snotneus,

denk je echt dat het daardoor komt???

misschien komt het wel door de neusspray,

ik heb gister neusspray gekocht van VSM voor baby’s…

misschien heeft dat haar neusje beschadigt?? ZOU IDD KUNNEN, NIET TEVEEL GEBRUIKEN

:hug:

Het komt vaak voor dat ze een bloeding in het neusje krijgen door een verkoudheid. Wellicht heeft ze een beetje bloed in d’r keeltje gekregen. Bij Jesper lag er wel eens wat bloed op z’n matras. Daar schrok ik ook altijd van. Er is vast niks aan de hand :hug:

@Baby2008Diablow wrote:

Ik had iets gehoord van dat als ze 5 maanden is geen afweerstoffen meer in dr lichaam heeft ofzo en zelf moet opbouwen en daardoor sneller ziek word, is dat zo??? ze is nog maar 4 maanden

Het afweersysteem van een kind is pas op de leeftijd van ongeveer zes a zeven jaar helemaal af en kan dan volledig op eigen kracht draaien.

Een baby krijgt van haar moeder op het laatst van de zwangerschap een voorraad afweerstoffen mee voor ongeveer zes maanden. Jouw melk is hierop een welkome aanvulling die bovendien steeds up to date blijft. Jij komt in aanraking met o.a. bacteriën (ook via je baby, zoals nu met haar verkoudheid), waar je antistoffen tegen aanmaakt. Die antistoffen komen weer in jouw melk (want melk wordt gemaakt uit bloed) en zo krijgt jouw baby dus ook iedere keer weer antistoffen binnen die ze goed kan gebruiken. Door bv te geven blijf je het afweersysteem van je baby ondersteunen, ook na die zes maanden :thumbup:

ons manneke heeft ook wel eens bloedneusjes gehad en daar ook iets voor gehad, het kwam namelijk steeds terug en toen was het snel over. Maar met jonge baby’s mag je niet van alles proberen. Het beste is gewoon zoutoplossing. maar bij twijfel moet je altijd naar een arts gaan ook weekendartsen zijn daarvoor. En juist bij kleine kindjes kan je daar goed naartoe gaan. Wij hebben echt een abonnement gehad op de huisartsenpost in het weekend, bij twijfel kan je gerust bellen en het even voorleggen. Je krijgt altijd eerst een assistente aan de lijn, je kan haar ook om advies vragen. als dat voor jou het beste voelt moet je gewoon even bellen, dan ben je ook uit de onzekerheid.

die neusspray moet je nog even nakijken, ik ken dat zelf niet, maar kindjes onder de twee jaar mogen volgens mij alleen maar zoutoplossing gebruiken tenzijn de arts iets anders voorschrijft. Een zoutoplossing is slechts water met zout al die toegevoegde stofffen zijn vaak niet zo goed. ik weet niet ofje ook zo’n plastic ballontje hebt om een neusje schoon te zuigen, maar ook dit kan een bloedneusje veroorzaken en is dus ook niet zo goed.

Maar ja je weet ook niet zeker of t uit haar neusje komt he?

oh enne maak je niet te veel zorgen over weerstand. het is heel begrijpelijk in het begin kun je best wel eens zorgen hebben over de gezondheid van je kindje. Ik was in t begin ook bang voor vaccinaties voor ons zoontje. hij was immers 2 maanden te vroeg geboren (die kindjes hebben heel weinig weerstand) en toen hij 2 maanden was (eigenlijk de datum dat hij echt geboren had moeten worden) hebben we hem toch zijn eerste prik laten geven, dit iom kinderarts, die zijn er voor om dit toch zsm te doen en zeiden dat dit het beste. hoe eerder hoe liever zeiden ze ons. Dit heeft allemaal geen invloed, tenminste niet dat wij weten, gehad op zijn weerstand. Enne verkoudheden en kwaaltjes en griepjes, waterpokken, meerdere keren pseudokroep…alles is voorbij gekomen het eerste jaar maar nu is hij een grote peuter :smiley: Enne vergeet niet, deze weersomstandigheden zijn niet echt gezond ook met warm, koud, warm, koud enz. Veel kindjes kwakkelen aan het eerste jaar…misschien met jullie meisje ook zo. Maar ik heb ook altijd gedaan, als ik mij zorgen maakte ging ik altijd naar de arts, ook in het weekend, ook midden in de nacht. :wink:

en t belangrijkste dat ik geleerd heb is: twijfel nooit aan je moederintuitie!