Beeldbabyfoon Alecto DVM 70

Ik heb sinds afgelopen week de Alecto DVM 70 beeldbabyfoon in mijn bezit. Cadeau gekregen bij abo op Ouders van nu.

En hij valt mij erg tegen. Het beeld is goed. Maar het geluid?? Ik heb hem op de hoogste gevoeligheid ingesteld en het is vaak zo dat ik mijn ventje boven hoor babbelen (terwijl ik beneden zit!!) en dat de babyfoon nog helemaal geen geluid geeft… terwijl mijn andere alecto babyfoon DBX 99 echt elk zuchtje oppikt.



Is deze beeldbabyfoon nou gewoon echt zo ongevoelig of is deze ‘stuk’??

Ik vind het een verschrikkelijk ding, als het stil was ging het geluid uit en het beeld ging uit.

Ding bleek niet kapot te zijn, want op internet ervaringen las ik overal de zelfde dingen.



Wij hadden hem op de jonge gezinnen beurs gekocht, en service was echt onwijs slecht om hem terug te sturen naar Alecto. Ze wilde geen geld terug geven, en stuurde ons gewoon het apparaat terug. Na 6 weken ofzo hebben we uiteindelijk wel ons geld terug gekregen, maar daarvoor hebben we wel 25 x moeten bellen.



We hebben daarna de Luvion gekocht, en echt wat een geweldig ding.

Wij hebben de PHILIPS AVENT SCD600 beeld babyfoon. Ook gekregen bij een abo, maar dan op Kinderen. Ik ben er erg tevreden over. Die van ons heeft een knop waarmee je kan instellen dat hij alleen beeld geeft bij geluid, of continu beeld. Overdag heb ik het beeld gewoon steeds aanstaan en 's nachts zet ik hem op de andere functie. Anders heb ik continu een soort van nachtlampje naast m’n bed. :wink: Als er echt wat is schiet hij vanzelf aan en kijk ik even met een half ook of ze wakker is of niet. Hij is idd minder geluidsgevoelig dan de babyfoon die bij mijn schoonouders staat. Maar ik vind dat ook minder belangrijk omdat je toch kan zien wat er gebeurd. Zonder beeld vind ik het juist wel belangrijk om ieder zuchtje te horen.

De functies die jij beschrijft heeft deze babyfoon inderdaad ook.

En dat ie iets minder gevoelig is, vind ik inderdaad niet erg, maar hij is veel minder gevoelig. En dat terwijl ik toch wel graag wakker zou worden 's nachts als mijn kind huilt… dan kijk ik namelijk natuurlijk niet op het scherm… :roll:

Als ze echt huilt dan hoor ik dat wel op de babyfoon. Hij gaat alleen niet van ieder piepje aan.

Ik herken het verhaal niet, beeld is hier nog nooit uitgevallen en zodra mijn dochter langer dan 2 seconden geluid maakt hoor ik het beneden, ik vind het eerlijk gezegd wel prettig dat hij niet bij elk zuchtje/beweging in bed aan gaat. Als ze begint te praten/zingen/huilen hoor ik dat direct. Ik heb hem overigens op gevoeligheidsniveau 4 staan (niet eens op 5) Misschien is er toch iets mis met de babyfoon die jij hebt ontvangen :think:

Heeft iemand in je omgeving er geen, dan zou je het evenuteel kunnen testen?

Hmm, apart… weet nou niet zo goed wat ik ermee zal doen… mocht hem opsturen naar Alecto, maarja, das een boel gedoe terwijl ik dus niet eens weet of er wel echt iets met het apparaat is… ken namelijk helaas ook niemand met dit ding verder…



Beeld is hier overigens ook nog nooit uitgevallen, over het beeld ben ik heel tevreden. Maarja, dat geluid he? Elk zuchtje hoef ik inderdaad niet per se te horen, maar gehuil of mijn man die zingt eigenlijk wel… :think: (en daarvoor zijn er natuurlijk ook gevoeligheidniveau’s… dat je hem zodanig in kunt stellen zoals jij zelf wilt…)



Nouja, bedankt voor je reactie iig, ik denk er nog even over na!

Ik weet niet waar je woont, maar je mag het ook altijd bij mij komen testen als je dat zou willen.

@Tierrr wrote:

De functies die jij beschrijft heeft deze babyfoon inderdaad ook.

En dat ie iets minder gevoelig is, vind ik inderdaad niet erg, maar hij is veel minder gevoelig. En dat terwijl ik toch wel graag wakker zou worden 's nachts als mijn kind huilt… dan kijk ik namelijk natuurlijk niet op het scherm… :roll:




maar als je kind huilt (even aannemen dat je op dezelfde verdieping slaapt) dan hoor je het toch ook zonder babyfoon??

Eeuhm… nee, eigenlijk niet. Als ik slaap, word ik niet wakker van ‘ergens ver weg gehuil’… ja, van echt krijsen wel natuurlijk, maar ik ben er graag eerder bij dan dat ie krijst… :wink:

aha oké. (hier word ik er niet wakker van als vriend thuis is, is hij er niet word ik wel wakker)