beebjes in de warmte...

hey,

hoe doen jullie het nu met de kleintjes in deze hitte?? heb al gehoord dat ze zowiezo de romper moeten aanhouden vanwege het zweten, maar zoals vanmiddag (op hun kamer zelfs over 31 graden geweest) is dat niet meer te doen dus in hun luier en elke keer met billendoekjes over hun lichaampje om toch het zweet weg te krijgen en wat frisser te worden. met de romper dreven ze owat weg.

nu voor de nacht een romper aan (tis nog 29 graden) die iets losser zit, net een maatje te groot dus maar in ieder geval de stof die eht zweet opneemt. verder geen lakentjes ofzo.

maar zoals morgen willen we even naar de stad, maar hoe gaan we dat nu het beste doen? de babynestjes zijn ze al uit gegroeit dus opzich liggen ze dan wel luchtig. dan wel natuurlijk met beide kanten een kap tegen regen en zon. maar toch liggen hun beentjes dan wel weer bloot.

Wes kan ik insmeren, bryan niet ivm vermoedelijk allergie voor iets wat daar in zit. (laatst gebruikt en hij zat prompt weer onder de uitslag). hydrofielluier erover? schoppen ze er gegarandeerd af dus.

Beide hebben wel een zomerhoedje dus als ze eruit moeten is het bolletje wel beschermt.

maar toch, is het wel verandwoord in de warmte? hier thuis kunnen ze nog een keer ‘wegrollen’ van hun warme plekje. of in ieder geval niet constand in de zelfde plek. draagzak begin ik al helemaal nu niet aan, dat is al niet te doen voor mij en hen niet.

En hoe zit eht met e vochtopname? beide hier drnken gemiddeld meer dan ze hoeven, zoals vanavond laat wes dan wel wat staan maar heeft genoeg aan voeding binnen. maar voeding is wat anders dan vocht natuurlijk. nou heeft wes zn fruithapje dan ook wel waar vocht in zit. maar is er een minimum maatstaaf? waaraan zie je of er echt meer vocht moet komen?

iemand nog tips betreft de kleding, afkoeling van henzelf en de kamer?

Ben benieuwd!

alvast bedankt!!

Ik zou gewoon lekker op pad gaan. De hitte is niet comfortabel, maar ook zeker niet onoverkomelijk als je ze er op kleed. Ik liet ze idd ook bloot of met een rompertje, zonnehoedje, goed insmeren. Bij het reformhuis hebben ze wel creme op natuurlijke basis waar ze vastwel tegen kunnen.

Zolang ze goeie plasluiers hebben hoef je je over het drinken niet druk te maken volgens mij.

ooh plassen kan hij als de beste mocht ik vanmiddag weer merken :lol:

morgen gelijk langs de reform heen dan :smiley: logisch ook eigenlijk :think: :shifty: danke

Ik zit er ook mee hoor. Vandaag was het op de kamer van mijn kleine meid 32 graden!!

Ik had haar vanmmiddag in haar luiertje in een zomerslaapzakje gelegd.

Maar opeens begon ze te huilen en te kermen en het arme schaap was echt compleet doorweekt :frowning:

mijn man heeft haar lekker met vochtig koud washandje afgedept en ze keek echt helemaal verheerlijkt :inlove:

Vanacht ligt ze met het raam open, de gordijnen half open in alleen een luiertje in bed. De zon is al een tijdje onder en het koelt al lekker af buiten maar op haar kamertje is het nog steeds 30 graden. De babyfoon staat dus nog steeds heel ijverig op alarm te knipperen…

Maar wat kan ik verder doen dan dit?

Ze krijgt van mij wel naast de flesvoeding extra water met een klein beetje roosvicee. Dat drinkt ze ook elke keer heel erg gretig op.

Maar zou ik haar eigenlijk ook niet wat extra zout moeten geven. Ze verliest met dat zweten heel erg veel zout, lijkt me… :think:

ja daa zeg je wat… de zouten…

wes had vanmiddag ook nog een flesje 100cc diksap gehad hij bleef maar jengelen en wou maar neit in slaap komen

(nou moet ik zeggen dat ze tegenwoordig practies heel de dag wakker zijn op 2 a 3 keer een uurtje slapen, de rest is snachts)

pff die arme kleintjes tis wat… en dan klagen wij als volwassenen, die beebs kunnen niets :frowning:

oja… en walgelijke vliegen, hoe houd je die BUITEN de deur :shock: ze zitten huier overal in huis behalve buiten :think: overal hangen vliegenplakdingen maar blijkbaar snappen ze dat ze aar niet aan moeten komen :roll:

Toevallig zit er hier een hele irritante in huis die driftig probeert in mijn haar te vliegen. Elke keer begin ie weer aan aan kamikazevlucht richting mijn hoofd :eh:

Ben vandaag toevallig naar de kapper geweest, misschien ruikt de shampoo die er gebruikt is wel onweerstaanbaar lekker voor het beestje…

Begin hem aardig zat te worden… morgen maar weer benadrukken aan dochtertje lief dat ze de hordeur achter haar kontje dichtdoet :lol:

haha ja hordeuren… das een slim idee. alleen wij hebben hier van die schattige honden die dat wel afbreken. der blijft enits van over heb ik gemerkt :roll:

mep ze :lol: hier is het helaas neit bij 1 gebleven…

T.ygo gaat gewoon mee naar buiten in de schaduw met petje in zijn luier.

Ik smeer met zonnebrand van La Roche. T.ygo is ook gevoelig voor andere smeersels.

In bed heeft hij alleen een luier plus zomerslaapzakje aan. En tja het is warm maar daar hebben wij natuurlijk ook last van :wink:

Maak mij er niet zo druk om. Er zijn landen waar het altijd warm is tenslotte en daar hebben de kids ook niets van.

@Smurf78 wrote:

Ik smeer met zonnebrand van La Roche. T.ygo is ook gevoelig voor andere smeersels.

In bed heeft hij alleen een luier plus zomerslaapzakje aan. En tja het is warm maar daar hebben wij natuurlijk ook last van :wink:

Maak mij er niet zo druk om. Er zijn landen waar het altijd warm is tenslotte en daar hebben de kids ook niets van.

das wel waar wat je zebgt, er zijn plekken nog warmer. maarja die kindjes zijn het ook gewent hè en dat gaat ook niet altijd zonder slag of stoot.

ach papa van de jongens is ook vlakvoor de hittegolven van 76 geboren en leeft nog steeds :lol:

slaapzakken werken hier niet echt… meneertjes draaien nogal en liggen dan al snel in de slaapzaak ipv gewoon de slaapzak aan. beetje link dus. en daarmee drijven ze alsnog weg met 32 graden hè.

vanacht alles goed gegaan al waren ze wel twee uur vroeger wakker dan normaal maar das wel te doen. vind het perfect gezien ze nog zo jong zijn:)

tis ondertussen aweer 27 graden hier… bah… tis vanacht ook niet lager dan 24 geworden.

iemand nog een specefiek merk of naampje van zonnebrand bij zeeer gevoelige huid?? ( tot nu toe alleen uiercreme en zalf wat hij rechtstreeks op de huid kan hebben. prep-creme is al te snel geirriteerd nog)

La roche kan er wel eens naar kijken, is alleen wel een behoorlijke prijs of heb ik het mis?

(hij is het zeker waard hoor, maar moet natuurlijk wel een beetje op de centjes letten :wink: )

Hier s’morgen’s vroeg als de zon er nog niet op staat raam wagenwijd open en dan hebben we een waaier op de grond staan die blaast alle warmte naar buiten en ik moet zeggen werkt goed!

Hier slaapt ze gewooon in een rompertje met korte mouw of geen mouw en verders helemaal niks! En dat gaat goed!

En verders overdag alles pot dicht laten en als ik merk dat de zon weer weg is gaat alles open.

Ik zou ook goed insmeren als je op pad gaat en gewoon een flesje drinken mee nemen voor onderweg petje op of hoedje en gaan gewoon in romper kan best hoor!

Succes!

knuffeldraakje, een hydrofielluier over de wagen leggen, dus niet zozeer over de beentjes maar wat hoger? en evt met knijpers vast…

Enne, lukken alle merken zonnebrand niet? het is mij opgevallen dat de hypoallergene echt niet hypoallergeen is…

Qua drinken: ik doe in elke fles in een heel klein beetje extra water, gaat in deze dagen altijd op. En tussendoor biedt ik haar nog rooibosthee aan. dat drinkt ze wel, water is moeilijker.

Mijn dame slaapt overdag nu vrij veel, en s avonds pas laat. Overdag heeft ze een romper aan (en een kort broekje of iets anders over dr beentjes ivm spreidbeugel). 's Nachts hetzelfde, maar wel een romper met lange mouwen omdat ze anders haar hele armen stuk krabt. Klinkt best warm, maar haar kamer is redelijk koel en het raam blijft open. Gisteren ging ze om 22 uur slapen…

Vorig jaar, lag Riley alleen in een romper, maatje te groot.

Wij hadden een staande ventilator, 'sochtends vroeg het raam wagen wijd open, met ventilator die alle warmte uitblaaste, Gordijnen goed dicht, en raam niet open, en Ventilator aangehouden, als het maar klein beetje aan het afkoelen was, alles open op zijn kamer.

Overdag als hij (al) sliep, ging de ventilator even uit.

Naar buiten, deden we ook gewoon, Riley lag nog in de bak, of de maxi cosi, vaak met een pet op, en kort broekje en shirtje zonder romper er onder.

We hadden overdag een badje staan, gewoon in de douche (eigen badje), waar hij eventueel in kon als afkoeling.

betreft drinken, Riley kreeg vooral extra water in zijn melk, en soms water gewoon los. Bijvoeding kreeg hij toen nog niet. Dus geen extra fruit ofzo. Voornamelijk dus extra vocht.

Betreft weggaan, ja je kan moeilijk binnen blijven. Ik zou eventueel een hydrofiele handdoek voor hangen, ipv over hun heen leggen.

Of heb je een parasolletje? Hoe liggen ze in de wagen? (foto?)

@Smurf78 wrote:

Och… :shock: … waarom doe je zijn petje in z’n luier? Dat zit toch helemaal niet lekker?

:lol: dat las ik in eerste instantie echt zo :lol:

proest :lol: bedoel natuurlijk petje op en luier om. Geen romper aan. hihi

Mmm hier ook een baby die niet wil slapen als het warm is… Ik doe haar alleen een rompertje aan, als ze die niet aan heeft maakt ze haar luier los :? Overdag wel naar buiten met een kort broekje en een shirtje of een luchtig jurkje. Petje op. En dan goed insmeren. Net was ik buiten ging het regenen, maar dat vond ze eigenlijk wel erg grappig…

Als het buiten afkoelt en minder warm is dan buiten gaat alles open.

Gisteren heeft ze in een campingbedje buiten geslapen (in de schaduw), maar dan is ze dus ook zo wakker (geluid bij de buren)

Hier ook alleen rompertjes aan en afgelopen zondag alleen in luier!

Ons mannetje zweet echt veel en kan echt niet tegen de hitte…hij slaapt met ventilator aan, in zijn rompertje en zonder slaapzak!

Drinken gaat nu goed, hij dronk daarvoor amper water en nu is hij blij als hij een tuitbeker koud water krijgt :mrgreen:

@Smurf78 wrote:

proest :lol: bedoel natuurlijk petje op en luier om. Geen romper aan. hihi

dat idee had ik al hoor… maar het stond zo grappig :smiley:

hoihoi:)

tis vanmiddag eigenlijk best goed gegaan! :smiley: voor Bryan andere creme gehaalt. om te probeen een klein flesje simpelweg kids-creme 50+ van kruidvat en het werkt gewoon super! hij had nergens last van :mrgreen: eigenijk ook na advies van de reformshop aangezien zij alleen een dure baby-versie hadden waar alsnog parfum in zat dus gaf zij kv aan die vaak wel goed aanslaat. tja logisch eigenlijk ook… vaak ligt zon antwoord dichterbij.

hoe ze in de wagen liggen? tegenover elkaar W zn zitje plat, B iets omhoog ivm spugen. allebei wel ‘vast’ in de riempjes aangezien ze nogal eens bewegelijk kunnen zijn ook als ze slapen :lol: zal eens kijken of ik een foto heb.

de hydrofielluirs die zitten altijd als een zonnescherm aan de kap zegmaar. alleen erg irrtand 1 van de 2 kappen lijkt wat lam te worden dus die zakt telkens weg… gevolg: zonnescherp zit niet goed en ligt meneertje nog in de zon…:frowning:

vanmiddag dat zonnescherm iets anders gehangen dat hij ook ‘verzakt’ goed zat. de beentjes lagen wel in de zon maar regelmatig controleren ging goed:)

oh en in de rompers (normaal 62-68, nu maatje 74-80 :shock: maar past eigenlijk nog goed ook :mrgreen: )

badje is nogal een beetje heissa hier… Dus vanmiddag weer de wasbbak gepast en dat wil ook wel dus goeje tip sweet :slight_smile:

iedereen thnx voor alle tips en meedenken!! :mrgreen: