Beeb te hyper om te slapen

Jim is de laatste tijd 's avonds zo hyper en druk dat hij niet in slaap kan komen van zichzelf. Ik geef hem om 20.30 uur zijn laatste flesje (de laatste tijd eerder) en ga dan nog even rustig met hem zitten. Het probleem is alleen dat hij dan eigenlijk moe is en dat niet meer wil, maar als ik hem in bed leg is hij zo druk dat hij zichzelf wakker houdt. Voorheen deed ik hem altijd van 18.00 tot 19.00 uur naar bed en dan in bed en flesje en dan ging hij zonder problemen weer slapen. Sinds een tijdje is hij dan te wakker en slaapt hij niet dus daar ben ik mee gestopt. Overdag slaapt hij twee keer, ook op het kdv. Wat kan ik nou doen zodat hij wat rustiger is en wat makkelijker in slaap komt, want hij is wel echt moe…

een badje voor het slapen gaan? (al werkt dat bij thijmen niet die gaat helemaaal los :mrgreen: )

een verhaaltje voorlezen, ja dat klinkt raar, maar als je dat dan doet met een monotome stem is het wel slaapwekkend :wink:

een rustig muziekje aanzetten (thijmen geeft zich dan vaak wel over)



succes ermee, hier kunnen we thijmen gewoon even uit zijn bol laten gaan, want het duurt maar een kwartiertje ofzo.

Wij hebben ook zoiets gehad met Kaja. Hij ging eerder nog even naar bed van 18.00 uur tot 20.00 uur en dan laatste flesje, maar hij dronk dat amper op en tussen 18.00 uur en 20.00 uur lag hij op een gegeven moment alleen nog maar te huilen. Wat ik nu doe, is rond half 6 warm eten (samen met ons) en dan wakker blijven (lekker spelen enzo) tot 19.00 uur en dan zijn laatste flesje. Over het algemeen gaat hij dan wel slapen.



Wat helemaal helpt is na het eten lekker in een warm bad, pyama aan en dan zijn laatste flesje…hij slaapt dan al als ik de kamer amper uit ben!



Misschien voor jullie ook een idee?

idd een badje en zorgen dat hij niet meer te veel indrukken krijgt savonds. Zoals tv of een gestresste papa en mama omdat het spits uur is

Thanx voor alle tips! Het is vooral op de dagen dat wij werken moeilijk: we zijn rond 18.00 uur thuis en dan krijgt Jim meteen te eten voorheen ging hij dan naar bed, konden wij lekker rustig eten enzo. Dan na een uurtje slapen uit bed en in bad en een flesje. Bad helpt dus niet dat doen wel al elke avond. En hem om 19.00 uur in bed leggen wil zeggen dat wij pas daarna een keer kunnen gaan eten en dat trek ik echt niet eerlijk gezegd… we moeten dus voor de avond een ander ritme bedenken en dat vind ik best moeilijk eigenlijk…

Wij eten tegelijk met Kaja, hij in zijn kinderstoel aan tafel. Is dat ook niet een idee voor jullie?



Of dat hij gaat eten en daarna nog even spelen in de box, terwijl jullie eten? Op die manier kunnen jullie ook op een normaal tijdstip eten.

wij hebben standaard een hyper meisje

wat in ons geval nog wel eens wil helpen is de ‘knuffelhoudgreep’ waarbij ik alle armpjes / beentjes vasthoud totdat ze kalmeert. Blauwe band judo of aikido wel vereist :wink:

Hier was dat op een gegeven moment ook zo.

We hebben toen een Nijntje DVD gekregen en daar laten we hem sindsdien elke avond voor het slapen gaan even naar kijken. Dat helpt nog steeds :smiley:



Groetjes,

Heleen