"bedrijfscultuur"; gewoontes op het werk?

Net bij de super bedacht ik me net op tijd dat ik wel even een pakje “Bammetjes” moest halen.Van die kruidkoekdingen.



Op de een of andere manier neemt iedereen die dingen mee van huis en heb je het niet bij je, dan breekt een collega zijn kruidkoek in 2 en deelt het met jou.



heel maf want blijkbaar is het zo ingeburgerd dat ik in de winkel speciaal terug loop naar het schap om die dingen op te halen.

En heel maf dat we het blijkbaar gewoon zijn gaan vinden om juist dat te eten tijdens de koffie.

In bijna elk bureau van collega’s ligt een voorraadje.



En op de een of andere manier is het niet aan de orde om gewoon gezamenlijk 1 pak kruidkoek te kopen en die in stukken te snijden :mrgreen:



Iets anders, misschien herkenbaarder: het trakteren na je verjaardag.



Volgens mij hebben we wel meer van die dingen, maar ik ben benieuwd hoe het bij jullie op het werk is!

hoi hoi



bij mij op het kantoor hebben we inderdaad van die snoepjes zoals mentos od tictacs en daarnaast trakteren de meesten op koek of cake of negerzoenen ofzo

Wij doen rond een uurtje of 10 half 11 een crackertje :drool:

Als je bij ons een andere baan hebt dan lijkt het heel gebruikelijk om iedereen een afscheidscadeautje te geven. Verbaas ik me elke keer weer over.



Maar eetgewoontes heb ik niet kunnen ontdekken.

Wij hebben al sinds jaar en dag het zogenaamde “koekjesfonds” op het werk. Collega J. zamelt geld in (gaat zelfs naar rato arbeidspercentage :-)) en daar wordt een bananen doos vol verschillende koekjes van gehaald. Iedere dag zo rond 14.00uur gaan we dan rond met de koekjes trommel :-)…



Trakteren na een verjaardag doet niet iedereen, en dat is prima. Kan het alleen niet zo uitstaan dat diegene die niks trakteren altijd vooraan staan zodra iemand anders op gebak/koek/ijs/enz trakteert voor zijn/haar verjaarag



(ik heb dit jaar trouwens op ijsjes getrakteert omdat het toen zo gruwelijk warm was)

qua eten:

een van mijn werkzaamheden is het maken van de dvd’s. die dvd’s zijn genummerd. en het is traditie geworden dat nano en ik bananencakjes bakken en daarop trakteren als we weer een rond hondertal aan dvd’s hebben.



algemeen: wij zijn echt een kopie van debiteuren crediteuren, met even slechte humor en heel veel gimmicks. we schamen ons er meestal diep voor :mrgreen:

en verder zijn we heel grof naar elkaar toe (en dat vind ik wel prettig aangezien ik me thuis in moet houden sinds nano’s oren alles horen), voor de grap uiteraard; he ***** ik, doe eens dit en dat, en ik hou van je…dat soort onzin.

Erg herkenbaar fiep, bij ons op kantoor ook van die vreselijke foute kantoorhumor… Kan wel van alles opnoemen maar dat snapt men toch niet, moet je meemaken en beleven :-)…

Ben ook nog eens een van de weinige (2) vrouwen op de grote afdeling en kan gelukkig veel hebben, en doe graag mee :slight_smile:

Als we een studiedag hebben of een afscheid oid…dan wordt er een cateraar geregeld en eten we met zijn allen…



En verder…gaat alles via de mail…ik heb wel een postbakje…maar dat hadden ze net zo goed niet neer hoeven te zetten…



Aan beide dingen moest ik vorig jaar, toen ik vanuit het oosten hier kwam wonen…erg aan wennen…

Elke vrijdag tussen de middag bestellen mijn collega’s hier snacks/patat en laten dat bezorgen (gelukkig werk ik dan niet, kom ik ook niet in verleiding). Verder gaat een vast groepje collega’s elke woensdag samen een visje bij de viskraam halen :sick: .



Om 14.30 uur komt de koffiemevrouw koffie brengen en mogen we uit 2 of 3 soorten koekjes kiezen…



Bij het afscheid van iemand die weg gaat wordt er een borrel gegeven met veel drank en hapjes/snacks.

bij ons zaterdagsmorgens rond een uur of 10 sausijzen broodjes bij de koffie… is iedereen druk met van alle sop ruimen en zo

Trakteren na verjaardagen gebeurt hier ook. Op vrijdag een lekker broodje bestellen bij de keurslager of een snack. Vrijdags na het werk naborrelen op kantoor of bij de kroeg om de hoek :thumbup:



Verder ligt er altijd in mijn la een lading sultana’s en idd ook bammetjes :mrgreen: Die zijn voor algemeen gebruik en daar maken de mannen regelmatig gebruik van. (werk met alleen maar mannen op kantoor)



De laatste dag van de bouwvak komen we met z’n allen op kantoor en drinken en eten wat met z’n allen :thumbup:



En de algemeen bekende bouwvakborrel, kerstborrel e.d.

Bij ons waren een boel collega’s (inclusief ik) van de snelle jelle’s. Maar dat is een stuk minder geworden sinds het bedrijf gratis fruit verstrekt :thumbup:

Ze moeten toch iets met hun leus ‘gezondheid boven alles’ :wink:



Verder niet echt aparte gewoontes. Hoewel :think: : als ik op kantoor ben zit ik in een (super gezellige) kantoortuin. Als mensen daar geen zin hebben om naar elkaar toe te lopen dan bellen ze elkaar… Maar soms zit er dan 3 meter achter je iemand te bellen die 4 meter rechts van je zit en dan kun je dus alsnog het gesprek van 2 kanten volgen :roll:

Ik loop dan liever even naar iemand toe :angel:

Daar moest ik dus ff aan wennen. Maar ik doe nog steeds niet mee: dan stuur ik ze liever een e-mailtje :lol:

leuk om te lezen en ik ben jaloers op frank@ en fiep. Nu ken ik beide dames wel wat en ik kan me een klein beetje bedenken hoe het op het werk zou kunnen gaan :mrgreen:



We eten altijd gezamenlijk in de kantine, en verder zijn er geen gekke dingen.



Of het moet mijn roze bol wol zijn waar ik al weken mee zit te vingerhaken. Elke dag komen collega’s vragen en meten of de draad al lang genoeg is. Het is de bedoeling dat hij de andere teamkamer gaat halen 8)

Denk maar niks :wink:

Hier is het een totaal exotisch oord als we eten. Pauze’s zijn van 11:30-13:30 en iedereen heeft maar een half uurtje…



De vraag is steevast: waar ga je heen.

Maar ook iedereen vraagt: wil je nog wat hebben, ik ga naar daar en daar.



Iedereen gaat altijd ergens anders heen wat betekent dat je hier van 11:30-13:30 aan het lunchen bent omdat je lunch in etappes binnenkomt.



Omdat ons werk in Adam zuidoost is, hebben we keuze’s uit verschillende toko’s, italiaanse broodjes, vis, donner, turkse pizza, gewoon broodje kaas, roti etc etc…



Het is altijd feest…



:dance:

@Madre wrote:

Hier is het een totaal exotisch oord als we eten. Pauze’s zijn van 11:30-13:30 en iedereen heeft maar een half uurtje…



De vraag is steevast: waar ga je heen.

Maar ook iedereen vraagt: wil je nog wat hebben, ik ga naar daar en daar.



Iedereen gaat altijd ergens anders heen wat betekent dat je hier van 11:30-13:30 aan het lunchen bent omdat je lunch in etappes binnenkomt.



Omdat ons werk in Adam zuidoost is, hebben we keuze’s uit verschillende toko’s, italiaanse broodjes, vis, donner, turkse pizza, gewoon broodje kaas, roti etc etc…



Het is altijd feest…



:dance:




Ik mis het werken in de randstad he-le-maal niet… :liar:

Wat grappig om te lezen van iedereen :slight_smile:



Ik werk bij de landmacht dus wij hebben vooral gewoontens die met schuin en grof taalgebruik te maken hebben, of veel bier :wink:



Ook een sterk jargon en veel te veel afkortingen overal voor, soms krijg ik iets te lezen wat ik gewoon bijna niet meer kan volgen door de hoeveelheid aan afkortingen :roll:

ik weet niet of ik jaloers of bang (om te dik te worden) moet zijn bij het horen over de feestlunches van madre :mrgreen:





bij ons is het elke vrijdagmiddag na kind-tijd ‘borrel’ met frisdranken en chips (vooral de chips is erg belangrijk!)



als er iemand weggaat wordt er een afscheidsboek gemaakt (wat wel eens een keertje mijn neusgaten uitkomt, aangezien ik er al 12 jaar werk en al de nodige lui heb zien vertrekken)



als er zomerfeest is met de ouders erbij, dan wordt er daarna geBBQ’d in de tuin met alle medewerkers (waar ik nog nooit bij ben geweest, want dan ben ik meestal op vakantie :roll: )



en dan hebben we nog de droppot… het begon ermee, dat degene die wegging de grote glazen pot vulde met drop… alleen: die pot is dus binnen 2 dagen helemaal leeg, dus nu doen alle medewerkers er om de haverklap nieuwe voorraad in (“anders kunnen we niet functioneren”) :mrgreen:

oh enne… stagiaires gaan na het behalen van hun stage met kleding en al het zwembad in :oops: :mrgreen:

@Ziet wrote:

ik weet niet of ik jaloers of bang (om te dik te worden) moet zijn bij het horen over de feestlunches van madre :mrgreen:




Bang, vooral erg bang!

@francis wrote:

Wat grappig om te lezen van iedereen :slight_smile:



Ik werk bij de landmacht dus wij hebben vooral gewoontens die met schuin en grof taalgebruik te maken hebben, of veel bier :wink:



Ook een sterk jargon en veel te veel afkortingen overal voor, soms krijg ik iets te lezen wat ik gewoon bijna niet meer kan volgen door de hoeveelheid aan afkortingen :roll:






Hihihihi Francis, bij ons veel galgenhumor en ook veel afko’s!

(gezondheidszorg)