ons Lieke trekt nu iedere avond na slapengaan zo als ze een half uurtje in bed zit haar pamper uit :evil: , ze roept ons wel om op potje te gaan maar soms is het net te laat als we bij haar komen, dit is nu reeds twee keer gebeurd…
ik moet wel zeggen dat ik al alles geprobeerd heb om haar op het potje te zetten, ze vind het zelfs veel te fijn, en begint te zingen en zo als ze erop zit dat wel, maar dan komt er geen plas uit, dus het is teken dat ze er helemaal nog niet klaar voor is…
tis te zeggen ze heeft die klik nog niet.
ik wil haar ook niet forceren, maar nu heb ik de vraag, wat leggen jullie op de matras als bescherming tegen plas??? bestaat er zoiets die mega absorbeert? zodat der matras toch niet nat wordt, ik doe het nu voorlopig met een badhanddoek eronder onder de hoes maar ik vind het eigenlijk niet kunnen… hiermee hoopt de was zich op en zit ik telkens te duimen dat er toch geen plas doorgekomen is op de matras…
iemand vertelde me plastik maar dat zie ik niet zitten hoor om haar op plastik en hoes te laten slapen… :naughty:
Hier hebben we bij Peter een waterdichte molton van hema op bed.
Dat is wel wasbaar en het matras word dan niet nat, maar het voelt aan als een molton onderhoes en kraakt niet.
Ik heb daar overigens alsnog een dubbelgeslagen badhanddoek op hoor, als hij dan een ongelukje heeft kan ik het vaak af met een doekje inplaats van dat die hele moltonhoes weer in de was moet.
Moet wel zeggen dat ik vrij streng was met zindelijk worden, zolang ze overdag nog niet zindelijk waren, MOCHTEN ze van mij niet zelf hun luier uittrekken.
Ik zei dan echt dat ze zich snachts en overdag in bed niet druk moesten maken, werd dan zelfs wel een beetje boos als ze het wel deden.
EERST overdag zindelijk, dan de rest.
Gaf ook gewoon aan dat mama niet om was verlegen zat enzo.
Met name Peter heeft dat toch wel regelmatige moeten horen, want die flikte hetzelfde als jou dochter.
Maar op een gegeven moment had hij het door. Toen liet hij in bed de boel gewoon gaan.
Pas toen hij 4 maanden zindelijk was, zijn we de broekjes uit gaan laten.
dank voor de tip, ik zal de Hema eens gaan aflopen, hopelijk hebben ze die hier in belgie ook maar ik denk het wel…
hier mag lieke ook haar pamper niet uittrekken hoor, ik vind ook van eerst overdag en dan snachts, heb een vriendin met hetzelfde probleem van pamper uittrekken, zij hebben het opgelost met nog een stuk plakband rond de pamper te doen zodat haar zoontje het niet los krijgt pfff wat een mens allemaal niet moet doen zeg…
Draagt ze nog een rompertje Lynn? Misschien kun je zo’n grote veiligheidsspeld door de onderkant van de romper heen doen zodat ze die niet openkrijgt?
ja die heeft ze aan mellie, en trekt ze zo open :roll: :? maar bedankt voor de tip ik zal het vanavond eens proberen