Bedje omlaag, maar wat te doen met...

Hallo.



Marith wordt eind deze maand 1 jaar.

Ze gaat nu heel vaak staan, kruipen en draaien e.d. en zo ook in haar bedje.



Soms leg ik haar neer en dan gaat ze zo snel weer staan of draaien. Dan is ze al weer onder haar dekentje vandaan voor ik dat er goed en wel onder haar matrasje heb kunnen stoppen.



Ze ligt in een slaapzak, maar daar heeft ze lak aan, in dat ding kun je ook staan.



Heeft iemand hier tips voor?

Als ze niet goed onder de deken ligt gaat ze meestal niet slapen.

Soms laat ik haar dan rommelen tot het stil is op de babyfoon en dan ga ik weer naar haar toe om haar recht te leggen en lekker onder te stoppen.



Wat ik ook lastig vind is dat het bedje nu op de laagste stand staat waardoor ik heel diep moet bukken om haar in te stoppen of een kus te geven.

Eigenlijk wou ik hier ook wel iets anders op verzinnen, maar om dat kleine grietje nu al in een groot bed te leggen; dan komt ze er heel vaak uit denk ik als ze er niet uit valt…!

Ik zou haar idd nog niet in een groot bedje leggen. Dat vind ik ook een nadeel van dat het bed te laag is.



En steeds staan is gewoon heel consequent dat ze niet mag staan maar lekker moet gaan slapen.

Ivan draait ook alle kanten op , kan ook staan maar doet het nog niet in zijn bedje.

Meestal wacht ik tot het stil en kijk ik even en dan leg ik hem goed.

hier ook we wachten tot ze slaapt daarna leggen we de dekens over haar heen als het nodig blijkt…

(ze slapen hier allebei zonder slaapzakje)

Dat probleem heb ik ook gehad, het dekentje trapte ze altijd af.

En ging lekker rollebollen in bed, soms wel 1 a 2 uur bezig met constant goed leggen en onder het dekentje.

Heb toen ook tips gekregen hier op het forum.



Ik heb toen het dekentje eruit gegooid, en haar alleen in bed gelegd met een slaapzak (zomer). Ook bleef ze doen rollen/draaien/staan/springen in bed.

Kreeg toen tips dat ik haar gewoon moest laten liggen, want huilen deed ze niet ze zat gewoon te spelen in bed. Vaak lag ze nog een uur wakker en viel dan pas in slaap. En na een week was het over en viel ze altijd binnen 5 a 10 minuutjes in slaap.



En nu slaapt ze nog steeds zonder dekentje, en heb ik een combi-sleeper aangeschaft voor in de winter.

En heb dan een camera waar ik haar soms kan kijken, en zie haar altijd anders liggen, ze rolt echt door het bed heen vind ze fijn :lol:

Mijn zoon sliep altijd prima in een warme pyama met alleen een dikke winterslaapzak. Verder geen dekentje.

Ik heb ook wel eens begrepen dat de slaapzakken daar ook voor gemaakt zijn en je er geen dekentje bij hoeft te gebruiken. Ook ivm warmtestuwing.

Lost ook meteen het probleem van diep bukken voor het instoppen op.

Bij ons staat het bedje nog niet op de laagste stand, maar in verband met diep bukken (wat ik niet goed kan ivm mijn rug), hebben wij het bedje op een ophoging staan.



Als ze na wat rommelen gaat slapen, is dat dan geen oplossing?

@Nienke123 wrote:

Bij ons staat het bedje nog niet op de laagste stand, maar in verband met diep bukken (wat ik niet goed kan ivm mijn rug), hebben wij het bedje op een ophoging staan.

Ik denk dat dit niet goed werkt als het bedje op de laagste stand staat. Manlief had ook het voorstel om het bedje zelf (de poten) te verhogen.

Maar volgens mij kom je er dan nog moeilijk bij!




Als ze na wat rommelen gaat slapen, is dat dan geen oplossing?




Ja ik laat Marith nu steeds maar rommelen tot ze slaapt en dan leg ik haar recht. Maar hierdoor houdt ze zichzelf wel onnodig lang uit de slaap en dat komt met de ochtend en middagslaapjes niet ten goede! Die zijn zo erg kort.

Hier gebruik ik al heel lang geen dekentjes meer toen die nog heel klein was paar weken al niet meer dit ivm. ik het doods eng vind dat ze eronder komen.

Zal vast tussen me oren zitten maar vind het gewoon eng dus heb ik winter en zomerslaapzakken gekocht.

en dat gaat prima hier moet wel zeggen Joey slaap dus ook door het hele bed zo lig tie ineens met zijn hoofdje aan het voeteneind dan weer overdwars.

Tot nu toe gaat tie nog niet staan zover ik weet?

Leg hem neer en meneer slaap.

Maar kijk ik als ik naar bed ga dan lig tie weer heel anders maar vind ik niet erg.



Ik denk dat Marith vanzelf wel opgeef en ga slapen en zo te horen huild ze niet dus dat scheelt enorm vind ik.

Zou gewoon tijdje aankijken als ze toch stil is het ene kind heeft eenmaal langer slaap nodig als het andere denk ik?



Zelf persoonlijk zou ik geen deken en slaapzak gebruiken want zelf heb je ook geen deken en slaapzak.

maar goed zijn heel veel mensen die dat wel doen maar ik vind het wel dubbel op.



Verder tip ik geef Joey al een kus als ik hem op mijn arm heb doe zijn pyama aan en schone luier eerste dan he haha en dan ff knuffelen en kus en dan leg ik hem in bed en zeg ik weltrusten tot morgen, hou van jou :mrgreen:

Maar goed zo buk ik dus niet extra en voordeel van geen dekentje is dat je ook niet gebukt hoeft in te stoppen :thumbup:

Bedankt voor jullie reactie’s.



Het is misschien ook wel niet nodig inderdaad om ook nog een dekentje over te doen als ze al een winter slaapzak aan heeft.

Maar ben zelf zo’n koudkleum.



En ja ik heb wel een dekbed over en geen slaapzak, maar wel dikker dekbed dan Marith haar dekentje. EN als het echt winter toen we alle 4 seizoendelen er op. Dus zomer + herfst deel = winter.



En dan is het toch beter denk ik om een DURE combisleeper voor Marith aan te schaffen als ze zo moeilijk blijft doen met haar dekentje.



@ Marijke: jij zegt ze huilt niet, maar dat is niet waar hoor.

Ze huilt soms wel degelijk als ze (overdag) naar bed moet. Hangt er echt vanaf hoe wakker of hoe moe ze is.

Anita, hier precies hetzelfde probleem :smiley:



Ik heb daarom een winterslaapzak gekocht… dan ligt ze er soms even boven en als we naar bed gaan leg ik de deken weer even goed.

Meestal moeten wij zo’n 3 x naar boven om haar weer neer te leggen en dan geeft mevrouw het meestal op.



Succes :-*

@Anita-1982 wrote:

Bedankt voor jullie reactie’s.



Het is misschien ook wel niet nodig inderdaad om ook nog een dekentje over te doen als ze al een winter slaapzak aan heeft.

Maar ben zelf zo’n koudkleum.



En ja ik heb wel een dekbed over en geen slaapzak, maar wel dikker dekbed dan Marith haar dekentje. EN als het echt winter toen we alle 4 seizoendelen er op. Dus zomer + herfst deel = winter.



En dan is het toch beter denk ik om een DURE combisleeper voor Marith aan te schaffen als ze zo moeilijk blijft doen met haar dekentje.



@ Marijke: jij zegt ze huilt niet, maar dat is niet waar hoor.

Ze huilt soms wel degelijk als ze (overdag) naar bed moet. Hangt er echt vanaf hoe wakker of hoe moe ze is.




sorry dan heb ik je verkeerd begrepen Anita dacht dat Marith niet huilde verder maar gewoon druk was in bed met de eigen.

Ja dan word het moeilijker al vind ik s’middags zelf persoonlijk toch weer minder erg als s’avonds/s’nachts.

Misschien kijken of je de dan niet een uurtje later naar bed kan doen s’middags of is dat geen optie???

Denk even hard op mee hoor.

Ik heb bij prenatal winter en zomer slaapzakken gekocht maar niet zo’n combi want die zijn echt mega duur terwijl deze ook dik zijn en je de armen eraf kan ritsen en in mijn ogen net zo goed maar goed dat is ieders eigen mening denk ik.

Moet straks weer grotere maten halen denk ik.

hier dus ook zn 1 die alles kan in slaapzak en wij hebben de dekens uit het bedje gegooid en nu een slaapzak aan gedaan de ene keer ligt ie met hoofd na voeten eind en dan weer anders om en wil zelf ook rust hebben dus hier geen deken meer gewoon lekker warm in slaapzak

ik heb de combisleeper altijd veel te duur gevonden en hier is het dus altijd pyama in winterzak zonder dekens.

Heb ik het idee dat hij het koud heeft, dan krijgt hij dikkere sokken aan (alle kinderen hebben hier sokken aan in bed, hebben ze van mama :shifty: :oops: ) en een flanellen pyama. Heeft hij het dan nog koud dan krijgt hij eerst een jersey zomerslaapzak aan en gaat dan alsnog in de winter.



Is hier bij alle 3 altijd nog prima gegaan.

Geen combi sleeper aan te pas gekomen. :smiley: