Sem heeft in het zkh twee weken lang in een bedje waarvan het matrasje verstelbaar was gelegen. Hij lag dus vrij hoog. Thuis hebben wij zijn bedje op een balk staan waardoor het iets schuiner staat, maar lang niet zo goed als in het zkh. Een handdoek of zo onder de matras is ook geen succes, is er iemand met een goede tip, zat zelf al aan zo’n ruggesteun te denken, maar ik weet niet of dat werkt onder een matrasje :think: . Hij sliep in het zkh stukken beter dan thuis en zo gauw ik hem neer leg begint hij al te piepen omdat hij misselijk is en steeds moet boeren.
ik heb… vanwege longgezeur… haar bedje volgebouwd met plakboeken ed. Dus gewoon vierkant opgebouwd, naar voren aflopend!
Lev had met een paar maanden een flinke luchtweginfectie en toen hebben we zijn wiegmatrasje ook schuin gezet.
Ik heb een peuterdekentje dubbelgevouwen en dat onder het hoofdeinde gedaan. Dat was een dikke deken en het werkte super.
Bedankt voor de tips! Jim heeft ook een hele tijd schuin in bed gelegen vanwege een chronische bovenste luchtweginfectie, bij hem had ik een kussen onder zijn matrasje gelegd, maar Sem ligt in een wiegje… Dekentje kan ik wel eens gaan proberen morgen.
Wij legde bij ryan een balk onder de pootjes van het hoofdeinde, gewoon op de grond dus…werkte prima.
he… een kussen…wat een goed idee… k ga morgen direct even doen! ligt vast wat stabieler!
haha, manlief zegt net: dat dekentje was bij Anna Sofie…
Bij Lev deed je een voedingskussen.
En inderdaad, dat werkte dus perfect, gewoon het voedingskussen onder het matrasje. Maar het dekentje werkte toen ook hoor…
Al weer even geleden he :oops:
Hmmm voedingskussen gebruik ik voor het voeden nog wel, maar dat is ook veel te groot voor in het wiegje, wel een goede voor in het grote ledikant trouwens! Ik ga het dekentje proberen!
wij gebruiken hier zo`n grote ordner
Layla lag in het ziekenhuis 40 graden en in een hangtuigje ( parachutistje :mrgreen: )
Maar dat kan niet in een wieg dus hebben we twee ikea krukjes die je voor kinderen gebruikt voor naar de wc ofzo( ook nog antislip) onder de pootjes van de wieg gezet. Nu staat ie 30 graden werkt perfect. En tegen het naar beneden schuiven hebben we een lakentje opgerold en van de ene kant naar de andere kant ingestopt ( over de breete zeg maar) en dan een beentje er onder en de ander er boven.
Bij mij staan beide ledikantjes standaard aan 1 kant verhoogd met bakstenen vanwege de eeuwige verkoudheid van de oudste, en 1 verkoudheidje van de jongste (en ik te lui ben ze weer weg te halen :oops: ).
De ordner is een goede! Bedje staat nu op een balk en een ordner onder het matrasje eens kijken hoe dat gaat werken.
ben wel benieuwd ,heeft het een beetje geholpen?
Nou heb wel het idee dat hij beter slaapt als hij niet helemaal plat ligt, voeding loopt toch wat minder makkelijk terug…
:thumbup: goed zo, alle beetjes helpen
Je hebt er ook speciale wigkussens voor, werken erg makkelijk en ze slapen vaak goed.
Waar kan je die kussens halen? Weet je dat Cariska? Het is dus voor in een wiegje dus een smal matrasje.
wij hadden nog van die glasblokken over…
en daar hebben we onder iedere poot ene gelegd…
gaat prima zo :mrgreen: