Onze krummel is alweer 2 jaar geweest en zo een grote stoere man aan het worden dat wij eraan denken zijn ledikantje om te ruilen voor een echt stoer peuterbedje maar…
…het is me toch een draaikont in zijn bedje, hij begint ergens in het midden…draait naar rechtsboven (ligt dan echt tegen de spijltjes aan te slapen) om dan weer naar beneden om te draaien…en dan denk ik, die valt er straks tig keer uit als hij een ‘normaal’ bedje heeft
dus…misschien snap je hem al…ik vraag me af of dat wel goed gaat straks én of ik nu echt eindelijk zijn combisleeper weg zou moeten doen om die ook om te ruilen voor een dekbedje (met waarschijnlijk als gevolg dat meneertje half ‘bloot’ ligt te slapen en wakker wordt van de kou enzo)
hij vind ons bed machtig prachtig en wil daar nu alweer een tijdje in slapen, onder het dekbed enzo…zucht…twijfels twijfels
vandaar mijn (ietwat rommelige) vraagje aan jullie:
hebben jullie ook zo een draaikont en dit ‘probleem’ al aan de hand gehad? Zo ja…vertel vertel, hoe hebben jullie het gedaan en wat voor tips hebben jullie??
Anita, Anna Sofie heeft tot en met haar vierde (!) jaar haar combisleeper aan gehad in bed. Ook in haar ledikant en ook in het grote bed. Ze sliep er zo vreselijk lekker in :mrgreen:
Ik zou m gewoon daarin laten slapen, in welk bed hij ook ligt.
klinkt goed lydia…moet er wel bij zeggen dat ons krummeltje géén krummelTJE is maar een enorm bulletje…zijn eerste peuter-APK gaf aan dat hij wel 94 cm lang was en 15,2 kilo :shock: :shock: :shock:
@TinyBear wrote:
klinkt goed lydia…moet er wel bij zeggen dat ons krummeltje géén krummelTJE is maar een enorm bulletje…zijn eerste peuter-APK gaf aan dat hij wel 94 cm lang was en 15,2 kilo :shock: :shock: :shock:
lekker formaat
Maar zolang hij past, past hij, toch? Als hij niet meer past dan wil het idd niet.
da’s waar, hij heeft nog voldoende ruimte (en zolang hij niet té verliefd wordt op ons dekbed ;-))
Anne was ook een erge draaikont. Toch toen ze nog voor haar 2e in haar ‘peuterbed’ ging, kreeg ze een dekbed. Ik vond het te gevaarlijk in haar slaapzak (ze heeft een bed met 2 trapjes). De eerste nachten draaide ze onder de dekens vandaan en 1 keer zelfs onder de dekens, maar al vlug merkte ze dat het zo niet ging en sliep ze goed onder het dekbed. Dus het was wel even wennen, maar ik geloof binnen 2 weken had ze het in de gaten.
met 2 trapjes lijkt het me wel eng idd.
Wij hadden een ouderwets ledikant, een lage, met spijlen en daar klom ze gewoon overheen. Met slaapzak en al liep ze iedere morgen naar ons bed. Zag er lief uit, maar toen ze met slaapzak en al probeerde het traphekje te beklimmen vond ik t minder Hekje hebben we toen maar opengezet en toen liep ze voortaan de trap af met combisleeper en al :roll: Altijd goed gegaan, maar slapen onder een dekbed deed ze gewoon echt niet.
Week geprobeerd en het was steeds zo koud toen… Was wel winter trouwens toen.
En nu slaapt ze heerlijk onder een dekbed, al een paar jaar. Zonder het weg te trappen dus het komt een keer goed
M’n oudste was (is) ook zo’n draaikont. Ze is met ongeveer 2 jaar naar een groot bed gegaan. Omdat ik haar toch wilde laten wennen aan een dekbed heb ik een heel dun slaapzakje gekocht. Die had ze dan aan onder haar dekbed. Zo lag ze toch niet helemaal bloot en wende ze gelijk aan haar dekbed. Op een gegeven moment hebben we hem steeds vaker uitgelaten, gaat prima. Ze dekt zichzelf weer toe.
Maaike had ook een combisleeper. En ze is even zwaar en lang als die van jou .
Maar ze slaapt sinds het begin van de winter onder een dekbedje in het ledikant. En toen kwamen we erachter dat ze zelf heel goed de dekens weer over kon doen. Ze pakt ze gewoon. (ik heb zo’n monitor dus dan zie je dat; zo schattig :inlove: ).
Nu slaapt ze sinds een paar weken in haar peuterbedje maar is er wel heeeeel hard uitgevallen. Dik ei op haar hoofd. Dus ik heb zo’n rekje gekocht en nu is ze helemaal happy want ze kan er zo nog wel zelf in en uit klimmen maar niet uitvallen.
's avonds leg ik de dekens en knuffels nog een keer goed en verder red ze zichzelf prima. Alleen de spenen vallen nog steeds uit bed :wall: .
Oh ja ze slaapt veel rustiger nu!
Met de combisleeper rolde ze het hele bed door; ook achterstevoren maar nu niet meer! Ze draaide zich ook wat vast. Ze vond het echt heerlijk die bewegingsvrijheid .
Kirsten slaapt sinds ze 1,5 is in een 1-persoonsbed. Tot een paar weken geleden lag ze in een combisleeper. Maar ze klaagde steeds dat hij niet goed zat, dus we hebben hem uitgedaan en ze slaapt nu veel rustiger onder een dekbed. Ze voelt ook altijd lekker warm aan.
Ik zou het gewoon proberen, je hebt hem zo onder een dekbed liggen
ik heb tom eerst een geodkoop dekbedje van de hema gegeven in zijn ledikant om te wennen, met slaapzak aan
toen slaapzak uit
en toen over naar het grote bed met duur dekbed
en hij draait niet meer :o
en klimt ook niet uit bed :thumbup: maar roept ons :inlove:
goedkope dekbedje ligt hier nu in de woonkamer op de bank
:mrgreen:
Mijn zoon is met 2 jaar overgegaan van ledikant naar groot bed. Ik liet 'm met z’n middagslaapje onder 't dekbedje liggen en de eerste tijd nog 's nachts met slaapzak (zonder dekbed) maar als snel wilde hij niet meer in de slaapzak maar onder de deken! In eerste instantie deed ik hem een warme pyama aan en ook nog sokken :shock: dat ie 't maar niet koud zou krijgen als hij boven de dekens kwam te liggen…maar dat was veel te warm dus standaard binnen korte tijd boven 't dekbed. Toen heb ik 'm alleen een romper met lange mouw aan ge daan…en sindsdien slaapt hij keurig onder de deken !
Arwen was ook zo’n draaikont in haar ledikantje. Ze sliep daarin met een CS aan. Waarschijnlijk draaide ze daardoor ook zo, doordat de slaapzak dus om haar heen gedraaid zat! We hebben de CS vervangen door een dekbed, i.a.v. de levering van haar peuterbed, en Arwen sliep vanaf het begin perfect onder dat dekbed! De eerste nachten was het ff wennen en werd ze wel eens wakker, maar ze bleef rustig en recht liggen! Een paar weken geleden werd het peuterbed geleverd, en ook daarin slaapt ze prima onder haar dekbed! We hebben nu 2 x gehad dat ze dwars lag, maar voor de rest gaat het super. Dus mijn advies is: gewoon doen, het gaat vanzelf goed!
Dave ligt ook nog met zijn slaapzak aan onder zijn dekbed…wilde ik liever niet…maar hij was er nog niet aan toe om zonder te slapen…
hij ligt nu in zijn peuterbed…zijn oude matras ligt onder zijn bed…
als hij erg onrustig slaapt trek ik hem er onder vandaan zodat ALS hij van zijn bedje rolt…hij zacht land