beddengoed vraag

ik ben aan het kijken voor een dekbedovertrek, meende altijd dat dit 100 katoen is,

maar zien nu andere dingen staan, kan iemand mij zeggen of dit lekker ligt of dat ik het juist niet moet kopen (of juist wel natuurlijk)

100% polyester microfiber

50% katoen 50% polyester

volgens mij hebben wij 100% katoen en dan katoen-satin als ik me niet vergis, is van de hema

heb ff gekeken en wij hebben deze (hoop dat ik linkje mag plaatsen)

wij vinden het fijn slapen

Edit beheer: nee, commerciële links mogen niet :slight_smile:

Katoen satijn ligt inderdaad ook erg lekker :thumbup:

De meeste dekbedden zijn inderdaad 100% katoen.

Polyester zou ik zelf niet doen, want onder de dekens word ik altijd lekker warm en ik wil wel dat alles goed blijft ademen.

katoensatijn is geen optie…

het gaat om een minnie mouse dekbedovertrek, die zijn niet overal verkrijgbaar of beter gezegd bijna nergens…

Heb je niet ergens een leuke Minie sprei of deken? Die ligt dan voor de sier op het bed, kan altijd blijven liggen en heb je toch de mogelijkheid om lekker 100% katoen (bij de Hema dus bv mooie witte) dekbedovertrek te gebruiken. Kleine kids zweten ook nogal eens en dan is een goede vochtregulatie erg belangrijk. Daarbij is katoen heter te wassen en kan makkelijk in de droger wanneer je die hebt.

Ik ga zelf ook enkel voor overtrekken die goed en heet wasbaar zijn en de droger in kunnen. Om niet te vergeten dat mijn man het toch altijd al te warm heeft in bed.

rhiannon, ik vind een sprei of deken eroverheen weer niks…

maar weet dus nu dat alleen katoen gaat worden… :wink:

Ik heb het ooit gehad met polyester en na drie keer wassen in de zak van Max gestopt, waardeloos vond ik het, zweterig en plakkerig. Voordeel was dat het vlug gestreken was.