bedankje verloskundige

Hoi hoi,



Ik wil onze vk praktijk graag na deze bevalling een bedankje geven voor alle goede zorgen en begeleiding tijdens alle zwangerschappen.



Hebben jullie leuke ideeen wat leuk is te geven?

Ik ben, misschien heel erg, niet zo van de bedankjes voor mensen die al voor hun goede zorgen betaald worden. Een betaalde rekening vind ik eerlijk gezegd al voldoende… :shifty:

het is ‘standaard’ een bos bloemen, een of andere bon, chocola oid. Niet echt origineel maar dat zie ik steeds voorbij komen in de wachtkamer :lol:



eerste keer heb ik een bos bloemen gedaan (had geen puf iets originelers te zoeken) met een foto en tweede keer een bon van de gezondheidswinkel.



natuurlijk worden ze gewoon betaald en is het eigenlijk ‘overbodig’ maar ik vind het ook wel leuk, voor als je een leuke vk hebt.

Eerlijk gezegd vind ik de rekening van de vk echt niet hoog als je kijkt naar wat ze voor je doet!! Wij krijgen de rekening eerst zelf en moeten hem zelf declareren, en dat viel me echt meteen op…



Maargoed, iets origineels zul je het beste zelf kunnen bedenken, iets wat echt bij jou vk past.

Is een praktijk met 4 vk’s, dus niet specifiek 1tje. Ik ben het er wel mee eens hoor, ze krijgen betaald, maar de kraamhulp krijgt ook betaald en afgelopen 2 keren hebben we die een bosbloemen, doosje merci en de andere keer ici paris bon gegeven. Als ik dan kijk wat de kraam doet en wat de vk doet, dan doet de zorg van de vk zeker niet ten onder van die van de kraam. En toen ik de vorige keer na de 6 wkn controle na elin naar buiten liep bij de vk wrong het heel erg bij me, dat was het dan…

Nu mag ik dan toch nog weer zwanger zijn van een prachtig wonder, maar deze keer acht ik de kans toch wel aanwezig dat het toch echt wel de laatste keer is en wil ik het graag netjes en met een goed gevoel af gaan ronden, dus dan voor de hele praktijk voor alle vk’s samen die me tijdens al die zwangerschappen en daarna zo goed helpen :slight_smile:



Misschien wordt het ook wel heel standaard een bos bloemen met een bedankkaartje (met een foto van de kids, vind ik wel erg leuk idd), maar ik sta open voor ook andere leuke ideeen.

@ICL wrote:

Ik ben, misschien heel erg, niet zo van de bedankjes voor mensen die al voor hun goede zorgen betaald worden. Een betaalde rekening vind ik eerlijk gezegd al voldoende… :shifty:




heb ik ook niet gedaan idd, kraamzorg net zo min. Gewoon bedankt, zal ook goed zijn.

Bij Jo stond ik er niet bij stil. Bij Eli baal ik nog steeds dat ik niet iets kleins heb gedaan (om redenen). Op een gegeven moment ben je zo ver,dat het eigenlijk te laat is. Hoewel ik (naar mijn gevoel) duidelijk heb laten merken hoe dankbaar ik was en het zo fijn was dat ZIJ er weer bij was (geen idee of dat binnen is gekomen), had ik iets kunnen doen.



Normaal zou ik ook denken, dankjewel en punt.

Kraam kreeg beide keren een bos bloemen (en 1 van de 2 zelfs een halve dag betaald vrij, hebben haar weg gestuurd, er was niets meer te doen en ik kon alles zelf weer).

sorry, mijn antwoord was je vraag niet, maar als ik al een bedankje zou doen zou het in de vorm van een mooie kaart met bedanktekst. Als je dat op een persoonlijk manier aanpakt zal dat ook erg gewaardeerd worden (en gaat ook wat langer mee dan een bosje bloemen :wink: ).

ik heb bij alle drie de keren een mooie foto uitgeprint en een persoonlijke tekst erop geschreven.



de eerste hulp kreeg een doos bonbons erbij

de tweede een fles rode wijn

en de derder een bosje bloemen

Heel afgezaagd: een doos chocola met een bedankkaart met foto erin.

Ik zou in ieder geval een mooie foto van je drie kinderen geven. En daarbij iets lekkers of een mooie plant ofzo (blijft wat langer staan dan een bos bloemen). Of als ze een prikbord met geboortekaartjes hebben, misschien een mooi prikbord oid…maar dat moeten ze maar net kwijt kunnen. (Onze vk had bv een kamerscherm staan met kaartjes, dan hebben ze dus weinig aan een prikbord.)

Toevallig zat ik daar laatst ook over te denken.

Zelf vind ik een kaart of fotokaart met een echt persoonlijke tekst erop waardevoller dan een bos bloemen of doos bonbons. Ik loop ook bij een hele grote praktijk met veel vk’s en ass. Dus ik denk dat ik met een mooie kaart iedereen daar ga bedanken.

Kraamzorg vind ik nog lastig, want dat heb ik nog niet meegemaakt, dus geen idee wat ik daar voor gevoel bij heb. Maar ik zal voor de zekerheid wel een doos chocola in huis halen, waar ik dan nog een kaart bij kan schrijven.

Onze vk kreeg een geboortekaartjes, en onze hartelijke dank voor de goede zorgen.

Onze kraam vroeg zelf om een geboortekaartje (had ze van alle kindjes die ze gekraamd had) en kreeg een doos chocolade, en onze hartelijke dank.



Beiden hebben ons goed geholpen, maar het leek me niet nodig om ze nog eens extra’s te geven, en die indruk kreeg ik ook niet van hen.

ow was dit topic alweer vergeten :oops:



Bedacht me dat ik overigens afgelopen keren wel een kaartje heb gestuurd. Denk dat het deze ronde ook weer dat gaat worden en dan bij de nacontrole een leuke foto van de kids met een doosje merci ofzo erbij.



Thx meiden voor het meedenken :-*