Hoi allemaal,
Wij willen onze ouders heel graag op een of andere manier bedanken, ze doen zo enorm veel voor ons, zeker nu tijdens de zwangerschap, is echt niet normaal.
Nu zat ik te denken aan een fotoshoot, maar dat gaan we zoiezo al doen met de hele familie, dus toen dacht ik aan een etentje en vriend opperde al een weekendje weg, maar vroeg me af of jullie misschien nog leuke creatieve ideeen hebben om ouders te bedanken?
Ontbijt op bed laten bezorgen
Taart laten maken met daarop een foto van jullie allemaal
een pluim. Als je op pluim googeld krijg je de website.
wij hebben schoonouders eens bedankt met een avondje theater
- verrassen met een champagne ontbijt
- kaartjes voor een voorstelling waarvan je weet dat ze het leuk vinden, kan met etentje erbij
- nachtje luxe weg met diner
- een ballonvaart
Ik vind het al ontzettend moeilijk om wat voor mijn eigen met name schoonouders te bedenken.
Wat ik in elk geval weet is dat je het in elk geval laat weten dat je ze dankbaar bent, door gewoon te zeggen. Een bloemetje (hoe simpel kan het soms zijn) etc etc.
Mijn schoonouders zijn van de gezelligheid, dus een theatherbon, of ergens uit eten vinden ze wel erg leuk, maar het liefst met ons ( en/ofschoonzus/zwager) erbij :lol: En dan wordt het toch al een stuk kostbaarder
Zo zijn we al eens ( in de loop der jaren) met zijn allen naar center parcs geweest. Gingen ze mee naar Cirque du Soleil. Zijn we met zijn allen (6-en en ik behoorlijk zwanger) gaan fietsen in Noord-Amsterdam waar ze in hun jeugd hebben gewoont en elkaar hebben ontmoet. Leuke fietsroute opgezocht, fietsen gehuurd. Was ook erg leuk.
Dagje Brugge.
En over 2 weekjes gaan we een lang weekend (met 3 kleinkinderen inmiddels en ons 6-en) naar landal.
Overigens zijn de meeste dingen die we gedaan hebben in combinatie geweest met hun verjaardagen of kerstkado en gezamelijk met schoonzus/zwager. Want wat moet je ze anders geven?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Wij hadden fotokalender gemaakt van foto’s van ons gezin. Met gewoon omdat we van jullie houden achterop. Deze was zo’n omslagkalender voor op buro
wij hebben mijn ouders meegenomen naar een landal park voor een midweekje. vonden ze helemaal leuk
Wij hebben ook van die (schoon-)ouders die alles hebben, zelf prima alles kunnen kopen.
vorig jaar waren ze 40 jaar getrouwd en hebben we een mooi beeld bij Artihove gekocht; helemaal goed.
Maar onbetaalbaar waren de tranen van schoonpapa, toen hij dit jaar met zijn pensionering een persoonlijk geschreven kaart van zijn zoon kreeg, met daarin werkelijke woorden van bewondering en dank.
Misschien is dat iets, een brief, een kaart, met werkelijk gemeende woorden van dank voor hun steun…
het kan zo simpel zijn!
thx voor het meedenken meiden, pluim had ik idd ook aan gedacht, maar vriend zei dat dat voor zijn moeder niet zo geslaagd zou zijn. Ze is alleen dus voor haar is het niet zo leuk iets te krijgen waarbij ze er alleen op uitmoet. (tenminste in haar geval dan)
Maar preggie wat jij zegt is echt een eye-opener. Je hebt zo compleet gelijk, maar ik zat ook echt in de hoek te denken van kadoos die wat meer aan de prijs zijn, gewoon omdat mijn vader met gemak 100 km per dag aflegt voor halen en brengen van kids en/of mij. Dan denk je al gauw, kost ze zoveel aan benzine, dat je dat dat wil compenseren ofzo :roll: Al zal het ons pap en mam ook echt niet daarom gaan.
Verder moet ik wel zeggen dat ik ze extreem vaak vertel dat ik het zo fijn vindt, zeg elke keer bedankt en sla het heel vaak af omdat het voor hun zoveel werk is, wat ik zo vervelend vind dan en me schuldig voel. En dan zegt ons pap, meid als ik het toch aanbied moet je gewoon ja zeggen, want als ik het niet wil biedt ik het niet aan. Dus dat probeer ik dan maar al blijf ik het moeilijk vinden. Ze weten dus vast en zeker wel hoe zeer ik het waardeer, maar vind wil verder dan toch ook een extra attentie geven in welke vorm dan ook.
ik begrijp wel wat je bedoelt, maar wat je ook geeft, ik zou het combineren met een mooie kaart met een welgemeende tekst erop… dat doet het hier ook altijd het beste…
Tja, wat kan je geven… wil je iets geven wat blijvend is, of iets om te doen?
iets vergankelijks, aangezien mijn ouders al alles hebben. Zit te denken nu, we doen een fotoshoot eind dit jaar met de hele familie, als we daar nu de leuke fotos van alleen ons gezinnetje uitpikken die kunnen we wel mooi op canvas aan schoonmoeder geven, die is daar wel superblij mee denk ik en dan een pluim voor mijn ouders, kunnen ze lekker een dagje weg met 2en, vinden ze heerlijk te doen, denk dat het zoiets gaat worden icm een bloemetje met kaart ofzo dan.
Ik weet niet waar ze wonen of gewoond hebben, maar soms is een “dag door het verleden” ook leuk voor ze.
Samen met jullie…
rijden langs vreogere woonplaatsen, oude scholen, waar zij maar ook jij op gezeten hebt, op verrassingsvisite bij een oude dienstkameraad, een schoolvriendin of juf/meester…
gewoon een dagje het verleden in duiken met ze… Ze kunnen nu nog van alles vertellen en laten zien… Uiteraard maak je van deze dag een videofilm, waar ze later nog eens naar kunnen kijken… en jij en je kids ook!
Offuh… Een week filmen uit jullie leven… Gewoon de dagelijkse dingen en momenten van de dag. Soms zoooo leuk om te hebben en vaak worden dat soort dagen vergeten…
ik kom helemaal los…
overigens; dat laatste ga ik zelf ook doen voor mijn moeder… goed idee hoor… :lol: :lol:
he wat ben jij lekker creatief zeg! Wat leuk, bedacht!
ik lees mee
voor mijn ouders die doen ook zoveel en mijn ma gaat vaker oppassen als ik met me nieuwe baan ga beginnen
@knipoogje1983 wrote:
ik begrijp wel wat je bedoelt, maar wat je ook geeft, ik zou het combineren met een mooie kaart met een welgemeende tekst erop… dat doet het hier ook altijd het beste…
k Heb het pas ook gedaan bij m'n schoonouders en bloemetje met een klein kaartje erbij. Ze waren niet thuis, heb de bloemen in een emmertje met water bij de achterdeur gezet.
Kreeg ik een mailtje: was je in een goeie bui ofzo. *kloink*. Tsja ik ben nogal een gebekt persoontje en dat komt soms bij hen niet goed over (zij kunnen ook soms raar uit de hoek komen en op vervelende manier iets zeggen over ons huishouden/huis/tuin/manier van leven).
Nu heb ik echt zoiets van hoe kan ik zonder zo'n opmerking nog eens iets geven wat uit ons hart komt?
*zucht soms weet ik het echt niet*. :cry:
jee kwakje, dat is ook niet echt wat je dan aan reactie verwacht :?
Jammer dat je attentie zo opgepakt wordt zeg, misschien dat je vriend dan iets weet de vlgd keer, die kent zijn ouders vast het beste :-*
@femmie wrote:
jee kwakje, dat is ook niet echt wat je dan aan reactie verwacht :?
Jammer dat je attentie zo opgepakt wordt zeg, misschien dat je vriend dan iets weet de vlgd keer, die kent zijn ouders vast het beste :-*
Die vond het juist ook zo’n leuk idee, we doen het wel vaker (alleen de vorige keer is het al weer een hele tijd geleden). Hij zat in Engeland en ik dacht misschien vinden ze het leuk als ik even (onverwachts) kom.
tsja ik leg me dr maar bij neer. Ik weet ook niet zo heel goed wat ik er mee aan moed. Misschien is het de zwangerschap (k ben de 1e schoondochter van hen die zwanger is, de andere zwangerschappen waren van hun dochters) m’n hormoontjes vliegen ook van links naar rechts.
Maar ik zal verder dit topic niet verpesten.

Een high-tea of een dagje uit?
Wat ontzettend fijn zulke ouders, wees er maar zuinig op !