bed!

Hallo

Je kunt zo verstelt staan van je eigen kind. Gisteravond rond 19.15 gaat meneer voor de deur naar de gang zitten en roept bed, bed. Dus hij gaat ons al even vertellen wanneer hij naar bed toe wil. Dit was trouwens nog een goede tijd.

Groeten vis

Kei leuk :mrgreen:

Volgens mij loopt Anne wat achter met praten, want die zegt haast nog niks…Maar goed ze loopt wel als de beste.

Nee hoor. Die van ons is volgens mij vroeg met praten. Echt waar het is al net een kleine papegaai. Alle korte woordjes zegt hij na.

Hij loopt nog niet los, maar ja ze kunnen ook niet alles tegelijk.

Groeten vis.

Lijkt me super hoor om ze te horen praten.

Anne zegt met moeite: Papa, Mama(alleen in nood), Cis-ta (Cita de hond), wafwaf, toktok, dada (dagdag), haai (hoi), aai, die en nee (het laatste nieuwe die ze veelvuldig gebruikt) :mrgreen:

Geweldig he! Nina stond vorige week bij de trap. Da-dag en zwaaide met haar handje. Dus maar naar bed gebracht. :slight_smile:

:mrgreen:

Isabel gaat soms op ons bed liggen en dan zegt ze “moe!” :inlove:

aaahhh wat goed zeg

wauw met 1 jaar en 1 maand al! :thumbup:

mijn dochter (juli 2005) begint wel al braaf te zwaaien als ik vraag ‘Lis, slaap kindje slaap?’ want als ze niet wil, dan begint ze te trappelen!

wat goed zeg!!

Ja het is inderdaad wel knap ja. Het is je eerste dus dan vind je het gewoon dat hij al zo babbelt maar ik hoor steeds vaker om mij heen dat het toch wel bijzonder is. Ik ben eens even aan het tellen geweest samen met mijn man en we kwamen al wel op 60 woordjes. We waren op een gegeven moment gewoon de tel kwijt. Hij stopt duidelijk al zijn energie in zijn taalontwikkeling en niet in zijn motorische ontwikkeling want hij heeft persé steun nodig om te kunnen lopen’

Groetjes vis.

60 woordjes :shock: …o jee…tja zo zie je maar dat elk kind anders is en maar goed ook. Al verheug ik me erg op het moment dat ik Anne echt goed kan begrijpen. Ik zie aan haar dat ze vaak alles uit de kast probeerd te halen om me iets duidelijk te maken, maar als ze wijst en DIE zegt en ik kijk en ik zie haar speelgoed waar weet ik veel hoeveel spullen liggen, dan krijg ik het spaans benauwd, want ik heb geen idee wat ze hebben wilt.

Meestal pak ik haar dan op en ga ik met haar langs alles wat er staat totdat ze te pakken heeft wat ze hebben moest en dan benoem ik het…pfff…Op het zwemmen zeggen ook al veel kindjes veel woordjes en dan vinden hun het knap dat Anne al loopt (bijna 2 maanden), ik vind het juist knap dat hun kindjes duidelijk kunnen maken wat ze willen.

Zo zie je maar dat ieder kind uniek is. Dat maakt kinderen zo bijzonder.

En je kunt wel graag willen dat ze iets kunnen maar ze doen het toch lekker in hun eigen tempo. Ik probeer het los lopen ook wel te stimuleren maar hij ziet het gewoon nog niet zitten dus afwachten maar.

Hij zegt trouwens alle woorden niet op de juiste manier hoor maar we weten wel wat hij bedoeld.

Groetjes vis