Mijn schoonzus en zwager geven binnenkort een bed-moet-omhoog feestje (zo van de bierkratten moet leeggezopen worden en dat terwijl ze waarschijnlijk onze eigengemaakte bedsteunen kunnen gebruiken :lol: )
Ik mag dan 3 keer bevallen zijn, zo’n feestje heb ik nooit gegeven en heb ik ook nog nooit meegemaakt (nooit van gehoord zelfs )
Ik vind het wel een ontzettend leuk idee en er wordt ook gevraagt aan iedereen om iets mee te nemen voor op de bbq.
Tja, alleen denk ik dan gelijk weer verder en lijkt het mij leuk dat iedereen een kleinigheidje voor de bevalling meeneemt.
ff snel denk ik dan aan oa: luiers, kraamverband (kun je geen genoeg van hebben toch?), warme sokken :lol: eh… sultana voor mijn zwager (al geeft hij daar waarschijnlijk niets om, een pak vla is denk ik beter).
Nouja, dat soort dingen.
Voor de baby krijgen ze vast wel al genoeg tijdens het kraambezoek.
:think: Zal ik kijken of ik zoiets kan organiseren (er zijn aardig wat vrienden en ook een paar single (mannelijke) vrienden uitgenodigd)
Hebben jullie ervaring met zoiets?
Ik hoor het graag.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
haha :lol: :lol: :lol: goed idee zeg!
Leuk idee!
(al zou ik het jammer vinden dat ik als zwangere niet mee zou kunnen drinken met die biertjes :drool: …)
Een pakketje voor de vader met handschoenen en een mondkapje voor het verschonen van de poepluiers :mrgreen:
Heb ik ooit ergens gelezen (hier op KOK?) en vond dat erg grappig.
Maar misschien is dat alleen grappig als het om het eerste kindje gaat!
Voor hun is het ook het eerste kindje En voor een grapje zijn ze ook zeker in (zo vroeg mijn zwager ooit sokken voor zijn verjaardag, ik geloof dat hij nog steeds dagelijks schone sportsokken kan aantrekken :mrgreen: ok, ik overdrijf nu, maar het waren er wel veel)
:think: maskertje en handschoenen :lol: Daar hoort natuurlijk ook nog een plastic schort bij :lol: Alleen niet echt voor hun, toen ik net bevallen was van Tejo wilde ze beiden al graag de luier verschonen van Tejo :o ik was daar stomverbaasd over, maar daar draaien ze beiden hun handen niet voor om.
Maar goed, ik wil ook wel een beetje serieuze/nuttige dingen geven. Geen onzin dingen in elk geval, vind dat zonde van het geld
Misschien nog een lekkere warme badjas voor moeders? Altijd fijn als je
toch naar het ziekenhuis moet.
Luiers in verschillende maten zijn natuurlijk altijd goed.
pakken sap, kant en klare maaltijden, druivesuiker snoepjes, dvd voor de afleiding, dat is wat me zo even te binnen schiet.
Wat een leuk idee!
Ik heb nog niet zo lang geleden een kraampakket voor mijn zusje samen gesteld en daar heb ik o.a een pak beschuit en muisjes in gedaan, een mooi fotolijstje, pampers, babydoekjes, tijdschriften, een blikje red bull, anti-wallen creme en nog wat andere, meer persoonlijke spullen. Is erg in de smaak gevallen!
Een bevalpakketje voor de man en vrouw
met voor de vrouw:
sokken (al most ik er niks van weten, veeeels te warm)mars/snicker, druivesuiker en dat soort dingen… wat"blaadjes die makkelijk weglezen
Voor de man:
massageolie (voor het masseren van de rug van zijn vrouw)
eten en drinken (ziekenhuis is drama voor de man)
voor de lol, schoon shirt, spatscherm, paracetamol voor het krijsen van zijn vrouw ed
:lol: geweldig!
Peter heeft bij de geboorte van de eerste vooral een kam gemist; hij vond dat ie niet echt netjes op de foto’s stond :roll: :mrgreen:
(en dat voor iemand die zelden zijn haar kamt 8) )
Jullie komen met leuke ideeën :thumbup:
Een kam zal niet nodig zijn. Zijn haar is zo kort :lol: Ik zat wel ook aan een scheermesje te denken (heb ik nog wel uit de babydoos ) voor babyzachte wangetjes :lol:
Wat ik eigenlijk ook wil weten of jullie zelf ooit zo’n feestje hebben gedaan of bij een ander en dan ook kadootjes kregen of gaven? :think:
Of hebben zij gewoon een grappige reden voor een feestje (nog ff zonder kids) en heb ik een soortgelijke tik om dan gelijk ook aan cadeautjes te denken? :lol:
Ik heb wel feestjes voor anderen georganiseerd, maar dan meer voor de vrouw… een babyshower dus… Super gezellig, allemaal een klein cadeautje voor mama/baby en verder van die ongein spelletjes… was ophangen met een huilende baby en als hypermoderne mama al bellend… dat soort dingetjes
Wij hebben ook wel een een babyshower gehad en mijn vriendinnen hadden allerlei kadootjes gekocht voor de baby met mijn vrijgezellenfeestje.
Misschien alcoholvrij bier of wijn (kan ze ook lekker mee drinken), moet wel lekker koud zijn…
Sudokupuzzelboekje, een opstapje voor de zwangere om het bed in te klimmen (later te gebruiken als opstapje voor de kleine op de badkamer), condooms, coolpack (ik heb na mijn bevalling bij Juul 2 bevroren sausijsjes tussen mijn benen gekregen ivm gebrek aan coolpack :mrgreen: ), een likker voor de enveloppen van de geboortekaartjes dicht te likken…
ik vind het trouwens wel een ontzettend leuk idee…die ik mss ook wel ga stelen ook (als ik het haal tot 37 weken :eh: )
@sase0507 wrote:
ik vind het trouwens wel een ontzettend leuk idee…die ik mss ook wel ga stelen ook (als ik het haal tot 37 weken :eh: )Je kan je bed ook eerder omhoog doen
Heb ik overigens ook gedaan, ivm mijn bekken kwam ik niet meer goed uit bed, als hij hoger stond ging het beter :lol:
En ik zie dat je begin januari uitgerekent bent. Rond sinterklaastijd is het ook niet handig om mensen uit te nodigen om je op te hogen. alhoewel… voor bier hebben veel mensen vaak wel wat voorover :lol:
@Moosje wrote:
Wij hebben ook wel een een babyshower gehad en mijn vriendinnen hadden allerlei kadootjes gekocht voor de baby met mijn vrijgezellenfeestje.
Misschien alcoholvrij bier of wijn (kan ze ook lekker mee drinken), moet wel lekker koud zijn…
Sudokupuzzelboekje, een opstapje voor de zwangere om het bed in te klimmen (later te gebruiken als opstapje voor de kleine op de badkamer), condooms, coolpack (ik heb na mijn bevalling bij Juul 2 bevroren sausijsjes tussen mijn benen gekregen ivm gebrek aan coolpack :mrgreen: ), een likker voor de enveloppen van de geboortekaartjes dicht te likken…
Condooms, geweldig ideetje :lol: :thumbup:
Hoorde laatst uit Amerika ook een leuk idee, een luierloterij!
Iedereen die komt neemt een pak luiers mee ( verschillende maten zijn handig) per pak krijgt de inbrengster een lot met haar naam er op. die wordt einde van de avond in een bak gedaan en er wordt er één getrokken, zij krijgt dan een mooie prijs! En de a.s. ouders zijn voorlopig voorzien van genoeg luiers!
Ik vond hem wel erg grappig!
@tantetoe wrote:
Een bevalpakketje voor de man en vrouw
met voor de vrouw:
sokken (al most ik er niks van weten, veeeels te warm)mars/snicker, druivesuiker en dat soort dingen… wat"blaadjes die makkelijk weglezen
Voor de man:
massageolie (voor het masseren van de rug van zijn vrouw)
eten en drinken (ziekenhuis is drama voor de man)
voor de lol, schoon shirt, spatscherm, paracetamol voor het krijsen van zijn vrouw ed
Die is goed!
Leuk idee trouwens, zo’n feessie!
Ik heb inmiddels al een paar gegadigden die het ook een ontzettend leuk idee vinden en meedoen :thumbup:
Ik weet nog niet welk bedrag ik inzamel, maar heb al een behoorlijk lijstje.
Voor haar:
-Weleda Arnica massageolie
-Warme sokken
-Kraamverband / Kotex Maxi-nacht?
-Lekkere douchegel/shampoo
-Voetenmasker
-Opstapje (om je bed in en uit te kunnen stappen en later voor het kind)
-Alcoholvrije wijn
-Borstkompressen
-Lipgloss
Voor hem:
-Tijdschrift of dvd
-Dextro energie /snackpakket
-Pakken Sap, red-bull
-Kant-en-klaar maaltijden
-Anti-wallen creme
-Condooms
-Handschoenen/mondkapje/schortje
-Scheermesje
-handcomputer spelletje /hersenbreekpuzzeltjes
-Koffiemok ik ben papa
-Stressbal
-Setje oordopjes
-Luierpakket + doekjes
-Rolbeschuit met muisjes
8) Misschien wel grappig (voor degene die het ideetje willen stelen misschien ook een ideetje) om de foto die ze hebben gebruikt voor de uitnodiging. (al vind ik eigenlijk dat mijn schoonzus met haar dikke buik op het bed had moet liggen ofzoiets :lol: )
:think: En het kratje is ook leeg :mrgreen:
Wat een superleuk idee is dat (had ik graag willen pikken, maar ja, ons bed staat alweer een paar weekjes op klossen)
Jouw idee is ook leuk trouwens, om er wat meer van te maken dan alleen bierflesjes leeg komen zuipen :mrgreen:
Ik hoorde via mijn schoonmoeder dat mijn schoonzus eigenlijk maar weinig reactie heeft ontvangen, dus geen idee heeft hoeveel mensen er nu komen.
Dat verklaart ook waarom ik zo weinig reactie heb ontvangen.
Maar het is wel gelukt, het pakket ligt zo goed als klaar. Alleen nog eigen gebreide sokken van oma. Heel toevallig had Rinse het daarover dat ik zoiets als warme sokken moest doen, maar waar koop je dat voor een leuk prijsje :think:
En toen kwam opeens mijn schoonmoeder zelf dat ze nog gebreide sokken van oma had liggen :lol: :thumbup: Helemaal top dus. Bij het inpakken zal ik nog wel ff een briefje doen dat dit de zelfgebreide sokken zijn van oma K.
Ze is alweer jaren geleden overleden, dus eigenlijk is het wel heel speciaal :thumbup:
Omdat er zo weinig mensen meedoen, hebben we er dus wel een kaart bijgedaan zodat ze weten van wie ze het hebben (van de 4 mensen (+aanhang) die meedoen, zijn alleen ik en nog een vriendin er. De andere 2 vriendinnen kunnen helaas niet eens komen)
Sokken erbij en dan van dat doorzichtige inpakpapier er leuk omheen en het is helemaal af :thumbup:
Vrijdag is het feestje :dance: