Bed / box?

Hoi,



Ik heb een vraagje. Wij zijn ons huis babyklaar aan het maken. We hebben alleen niet zo veel ruimte. Niet genoeg voor het wiegje, een ledikantje en een box. Ik weet wel dat het niet allemaal tegelijk hoeft… (pfiew).



We hebben het idee om, in elk geval zolang ons kindje nog in het wiegje slaapt, een ledikantje als box te gebruiken. En als het kindje dan te groot is voor het wiegje, verhuizen we het ledikantje naar de slaapkamer en wordt dat dus zijn bedje. Denken jullie dat dat ok is? Of is hij dan teveel gewend dat het box-ledikantje een speelhoek is en geen slaaphoek???



En hebben jullie allemaal een box? En is dat handig of kunnen we er wel zonder?



Pfff dilemma’s… Maar wel leuke!



Alvast Dank!!!



Groetjes,

Femke

persoonlijk… ik vind een box ideaal! mijn so’s en sz’je passen op en ook zij hebben een box staan voor Lys. Maar een vriendin van me deed de box er met een flink jaar uit omdat haar dochtertje er toen niet meer in lag.

je hebt wel boxen in formaten die handiger zin voor bij jouw thuis, zoals een cirkel of een hoek of gewoon een kleinere box.

…ik had de box niet kunnen missen, hier wordt de box regelmatig gebruikt. En als de beeb wat groter is gebruiken we deze weer om bijv. even de kleine in te zetten als je ffies je handen vrij moet hebben.



Succes groetjes

Thanx!! Een box lijkt me ook ideaal… toch wel. En een hoekmodel zou idd ideaal zijn!



Wat denken jullie van het idee om zolang de baby nog in zijn wiegje slaapt zijn ledikantje als box te gebruiken? Of is dat een dom idee omdat hij er dan aan went dat het een speelplaats is…?



Groetjes,

Femke

ik vind het geen dom idee…zodra je het als een bedje opmaakt zal je kindje vast snel genoeg weten wat de bedoeling is.



ik denk alleen niet dat je met een ledikantje genoeg beweginsvrijheid hebt.

kijk als je zegt hij/zij ligt er alleen in als ik moet plassen of oid dan is het geen probleem, maar als je je kindje er ook in legt om echt te spelen en te ontdekken, dan denk ik dat een ledikant de smal is om lekker te leren draaien en te rollen

Hm ja daar zit ook wel wat in, dat van die bewegingsvrijheid… Moet er eens goed over nadenken…



Thanx!



Groetjes,

Femke

Wij hadden eerst alleen een ledikant, daar sliep Leonie in, de box stond beneden (ook ivm de katten). Later hebben we het wiegje nog wel in elkaar gedraaid, maar je kindje kan natuurlijk ook gewoon in het ledikantje (op de hoogste stand) slapen. De box is wel handig als je even iets moet doen, je weet zeker dat er geen ernstige dingen gebeuren. Maar het is geen noodzaak, als jij een plekje af kunt bakenen zonder box, kan dat ook. Al moet ik wel zeggen dat Leonie de afgebakende ruimte wel prettig vindt, los op de vloer liggen vindt ze niet altijd leuk.

ik zat nog te denken…



Lys heeft hier tot 6 maand in de wieg gelegen, ze gaat vannacht voor het eerst in het ledikant, nu zou ik ze dus nooit het ledikant kunnen geven als speelplaats, omdat ze nu dus beweegt… maar stel je zou je kindje 2 maand het ledikant als box geven, dan kan dat mi geen kwaad, want dan word er niet gerold of gespeeld…

snap je me?



succes in elk geval!

je kunt ook het ledikant pas neerzetten als je je kindje uit de wieg wilt halen. en dan moet je alleen de box en de wieg neerzetten.



Ik persoonlijk zou er geen voorstander voor zijn om mijn kindje in een ledikant te leggen als speelruimte en echt de box te gebruiken.



Achteraf had ik de box pas vanaf een week of 3/4 nodig. De eerste weken lag hij wel in de wagenbak in de kamer en pas bij een week of 3/4 ging hij rond zich kijken en vond ik het tijd voor de box.



En zonder box, ik zou er niet zonder willen, nu nog steeds niet maar dat ligt aan je kindje en aan jezelf.



succes en nog een fijne zwangerschap!



natas

Ik heb ook eerst gewoon alleen een wiegje gehad voor het slapen. En in de woonkamer de box. Toen Sam te groot was voor het wiegje, hem omgeruild voor een ledikantje. Dus die toen pas in huis gehaald.

Niks geen problemen mee, en de box is inderdaad ideaal! Zou niet zonder kunnen!! :thumbup:

hier ook hoor… Ik kan niet zonder box…

Hmmm dank jullie wel! Toch maar (iets van) een box in huis halen dan. Vanaf wanneer heeft een kindje echt ruimte nodig om te spelen?



Groetjes,

Femke

Ik kan ook niet zonder box. Al vanf het begin gebruik ik hem vrij veel.

Als het trouwens om ruimte in huis gaat is een box kleiner als een ledikantje denk ik. Onze box is namelijk 100 x 75 cm en het ledikantje is 65 x 125 cm.

je zou eventueel een camping bedje kunnen gebruiken als box, die klap je zo weer in na gebruik

en scheelt ook een boel ruimte als je die inklapt past ie zelfs in het kleinste hoekje

Beetje laat, maar toch nog een reactie:

Wij hebben nu nogsteeds beneden een ledikantje staan. Dit omdat wij ook een klein huis hebben en wij in eerste instantie dit bedje wilden gebruiken. Mijn broer, zus en ik hebben hier nog in geslapen, dus ik mocht het hebben.



Later kochten we er kasten bij, en vonden we een bijpassend bedje mooier. Dus nu heb ik het opgeknapte oude ledikantje beneden als box in gebruik en boven hebben we een ledikantje die bij de kast en de commode past.



Kimberly is nu bijna 5 maanden en ze heeft nogsteeds ruimte genoeg.



Als het lekker weer is, leggen we haar buiten in het campingbedje. Die dient als bed, maar ook als box. Als ze in slaap valt leggen we gewoon een dekentje over Kimberly heen, en dat doen we ook bij het ledikantje beneden.



Ze heeft de eerste maanden heus wel genoeg bewegingsruimte hoor. Kimberly heef tin het begin zelfs in de breedte in de ledikant gelegen.

En het scheelt ook dat je nog wat langer kunt rond kijken voor een echte box, zo krijg je niet alles in 1 keer.

Wij gaan nu uitkijken voor een box, dus hebben we weer dat plezier van het kijken in babywinkels :smiley:

Mijn zus had een box en die was driehoekig, maar de hoekjes waren rond ( snap je het nog?).

Die stond in de hoek en die was heel handig.

Hoi Bagheera!



Dank voor je antwoord. En niet te laat hoor, helemaal niet, beval pas in Augustus! Fijn te horen dat een ledikantje als box goed bevalt!!! Nuttig antwoord, dank je!



Groetjes,

Femke