BBQ-tips, ja ja, de familie M gaat bbq-en..

We hebben er een nieuwe bbq voor moeten kopen maar vandaag was het dan zover. Met pakketjes zalm, kastanje champignons met bacon, gemarineerde spareribs, hamburgers voor de kids, spaanse tortilla,banaan met chocolade, stokbrood en een heerlijke romige saus met munt hebben we een heerlijke avond gehad.

We hebben het heel goed aangepakt allemaal en het was heerlijk.

Dus zeker voor herhaling vatbaar, dus dat is wel grappig. De volgende keer doen we er sardines en gamba’s bij op. We zijn toch meer van de visbbq dan van het vlees. En volgende keer ook wat meer groente…

Ik ben blij, van mij hoeft het niet elke dag of elke week…Maar zo af en toe kan het dus gewoon, zonder verbrand, ongaar vlees of viezigheden.

:dance:

Klinkt erg geslaagd !

Leuk om te lezen het op je eigen manier dus wel heel leuk kan zijn :smiley:

Had door dit topic meteen inspiratie 8), 1e en 2e pinksterdag heeft ook hier de bbq aangestaan :smiley:

Van de Weber website (prima tip Maxime! :thumbup:):

Ananassate

Kalkoenfiletpakketjes

Vijgen met mozzarella (ging ook prima met gedroogde vijgen)

Champignons gevuld met roomkaas (dank Fiep!)

Maiskolven (bracht me meteen weer in vakantiestemming 8)), niet voorgekookt trouwens

Abrikozen gewikkeld in katenspek

Zelfgemaakte minihamburgers

Pastasalade

Stokbrood

Zelfgemaakte kruidenboter (sjalotje ingekookt met rode wijn, roomboter, peterselie en bieslook)

Volgende keer weer wat meer vis.

We gebruiken trouwens altijd wegwerpbarbecues :shifty:. Werkt ook prima… Zo vaak bbq-en we niet en ik vind het stiekem ook wel makkelijk dat er achteraf geen rooster schoongekrabt hoeft te worden 8)

gepofte aardappel kook ik altijd even van tevoren zo’n 10 minuten in schil

dan af laten koelen en in smeren met vloeibare boter met zeezout

dan in folie op de bbq zo’n 15/20 minuten

open snijden, creme fraiche erin en bieslook erop :drool:

Wat leuk Madre, zo zie je dat BBQ toch leuk & lekker kan zijn!!