Batterij erg snel leeg.......

Ik heb een babyfoon van het merk Philips de scd 489 om precies te zijn, maar nu vind ik dat als ik hem van de lader af heb (staat naast het bed) tijdens Jayden’s middagslaapje dat dat ding wel erg snel leeg is, heb em om 14 uur eraf gehaald en hij is nu al een half uur “low battery” aan aan het geven, hebben jullie hier ervaring mee?? En hoelaat moet zo’n ding het uit kunnen houden zonder lader??



Deze is het die ik heb…

heb daar eerder ook een topic over geopend gehad, ik had dat ook nml, heb nu de nieuwe van philips daar zit een accu in en werkt 10.000 keer beter :dance:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=60983&highlight=babyfoon

ik vraag me dan overigens wel af hoe jou bereik is, die van ons valt nml in de voortuin wel eens uit dat ie geen bereikmeer heeft (en zo groot is ons huis en tuin niet :wink: )

Bereik is verders wel goed, alleen in de schuur ook niet, maar daar hangen TL buizen, dus vandaar denk ik, bij mijn moeder thuis (woont naast me) heb ik ook perfect bereik.



Maar welke batterijen heb jij er nu in dan? En waar kun je die kopen?

heb geen batterijen nu meer maar dit is een accu, dat heeft voor jou geen zin dat kan nml niet in dat model wat je hebt helaas, maar is een tip mocht je ooit een andere willen om rekening mee te houden en ik had dus hetzelfde probleem als jij toen ik hetzelfde model had als jij, dus ik ben bang dat er weinig aan te doen valt, heb toen allerlei batterijen geprobeerd maar zonder resultaat :?

@femmie wrote:

heb geen batterijen nu meer maar dit is een accu, dat heeft voor jou geen zin dat kan nml niet in dat model wat je hebt helaas, maar is een tip mocht je ooit een andere willen om rekening mee te houden en ik had dus hetzelfde probleem als jij toen ik hetzelfde model had als jij, dus ik ben bang dat er weinig aan te doen valt, heb toen allerlei batterijen geprobeerd maar zonder resultaat :?




Nou lekker is dat dan, dus 150 euro uitgegeven voor nog geen anderhalf jaar gebruik :thumbdown: en ik heb em nog nodig voor beeb nr. 2 :roll: :roll:

ja maar, dat is toch niet nu zo ineens zo?

Hoe lang heb je dat ding al? Want die gele is een oud model.

Ik had de blauwe en heb die philipsbatterijen vervangen door van die oplaadbare van gp, dat scheelde wel iets, maar ik vond toch dat ie nog te snel leeg was, maar het is altijd het proberen waard toch, en als je hem nog maar ff hebt (maar ik denk het niet aangezien je er 150 voor betaalt hebt), dan gewoon mee teruggaan ivm ontevredenheid en ruilen voor die nieuwe met accu is nu nml ook 150 euro

hmm ligt het aan beebs naam en aan de babyfoon? :mrgreen:



ik heb het blauwe model, de scd 499. 's nachts ligt babyfoon naast me, overdag in de oplader, tja, anders zijn de batterijen zo snel op…

@femmie wrote:

ja maar, dat is toch niet nu zo ineens zo?

Hoe lang heb je dat ding al? Want die gele is een oud model.

Ik had de blauwe en heb die philipsbatterijen vervangen door van die oplaadbare van gp, dat scheelde wel iets, maar ik vond toch dat ie nog te snel leeg was, maar het is altijd het proberen waard toch, en als je hem nog maar ff hebt (maar ik denk het niet aangezien je er 150 voor betaalt hebt), dan gewoon mee teruggaan ivm ontevredenheid en ruilen voor die nieuwe met accu is nu nml ook 150 euro




Ja dat zou kunnen, we hebben hem in mei 2007 gekocht, toen was de blauwe er ook al, maar ik wist het verschil eigenlijk niet, deze kostte toen echt wel 150 euro hoor !! Vind dat een hoop geld voor zo’n waardeloos ding, want dat gepiep de hele tijd is ook behoorlijk irritant vind ik :thumbdown:

Juul, hier precies dezelfde babyfoon. Bij ons schakelt die tegenwoordig na 2 min al uit omdat de baterij op is :? Dus heb ik hem maar standaard in de oplader zitten.

de blauwe is inmiddels ook oud :wink: Vlgs mij zit er tussen de gele en blauwe geen verschil buiten dan dat ze denk ik ingespeeld hebben op de markt ofzo kwa kleur, geen idee. Maar die blauwe is ook al vervangen nu weer door een nieuwer model.

En 150 euro is zeker een hoop geld en je verwacht daar ook iets voor. Vanaf mei 2007, tja dan kan je er denk ik niet meer mee terug, maar vlgs mij zit er wel 2 jaar garantie op dat ding toch? Anders eens kijken of je daar iets mee kan, denk dat het wel iets is wat gewoon bij het apparaat hoort omdat ik het dus ook had en amy dus ook, maar je kan het altijd proberen toch. En idd wat amy zegt, anders op de oplader zetten wanneer je hem minder hard nodig hebt, deden wij ook toen, geloof overdag op de lader en snachts bij het bed.

Ja ik heb em s’nachts en de ochtend op de lader, alleen s’middags tijdens Jaydens slaapje heb ik em beneden en dus van de lader af, tis alleen irritant als mijn moeder oppast en dat ding dus mee naar huis neemt dan issie dus erg snel leeg :thumbdown:

Weet je wat je dus ook kan doen, voordat je een heel nieuw ding koopt.



Je gaat naar de Handyman en koopt dezelfde baterijen. Dan kan die weer een tijd mee, dat is namelijk wat wij binnenkort gaan doen. Stukken goedkoper dan een nieuwe babyfoon kopen.

@Debbie & Lana wrote:

Weet je wat je dus ook kan doen, voordat je een heel nieuw ding koopt.



Je gaat naar de Handyman en koopt dezelfde baterijen. Dan kan die weer een tijd mee, dat is namelijk wat wij binnenkort gaan doen. Stukken goedkoper dan een nieuwe babyfoon kopen.




Ja zal dat eens proberen :thumbup:

@Debbie & Lana wrote:

Juul, hier precies dezelfde babyfoon. Bij ons schakelt die tegenwoordig na 2 min al uit omdat de baterij op is :? Dus heb ik hem maar standaard in de oplader zitten.
Hier hetzelfde probleem …

Wij hebben 3 babyfoons voor alle jongens 1-tje en alleen deze is snel leeg de andere (1 alecto en een andere philips houden het veel langer vol)