Bassie: Jochie had door knieën moeten zakken

EINDHOVEN - In de neergestorte luchtballon met clown Bassie raakte een jongetje met een verstandelijke handicap gewond. Volgens Bassie kwam dat omdat hij niet door zijn knieën zakte om de klap op te vangen. “Dat was zo’n kind dat links kijkt als je rechts zegt en andersom. Maar daar heb ik toch niets mee van doen?”

De clown, Bas van Toor, begrijpt niets van alle ophef rondom zijn persoon bij de half mislukte landing van een luchtballon in Eindhoven zondagavond, waarbij de verstandelijk gehandicapte jongen gewond raakte.

Van Toor stapte echter meteen uit en begon direct foto’s en handtekeningen uit te delen aan alle kinderen die erbij waren. “Nou zou ik dat niet hebben mogen doen. Maar er was niets aan de hand”, zegt Van Toor.

“De kapitein van de ballon gooide het touw uit en normaal trekken een man of vier je dan naar beneden. Omdat ik met mijn kop boven die mand uitstak, trok het veel volk. En dus begonnen een stuk of veertig mensen, waaronder veel kinderen, aan dat touw te trekken. Daardoor ging het veel te snel en klapten we half om. In die ballon stond ook een jongetje met een verstandelijke handicap. Bij een landing moet je half door je knieën zakken om de klap op te vangen. Dat deed hij niet, waardoor hij iets heeft verrekt, gekneusd of misschien wel gebroken. Dat was zo’n kind dat links kijkt als je rechts zegt en andersom. Maar daar heb ik toch niets mee van doen? Er zaten genoeg andere mensen in de mand.”

Dat Van Toor na de landing het publiek benaderde zonder zich om anderen te bekommeren, heeft alleen maar in het voordeel gewerkt van de jongen, vindt hij. “Wat kon ik doen met met pruik en mijn neus op? Ik leidde al die mensen af, zodat er geen paniek ontstond en ze niet overal overheen renden.”

Dat noemt zich dan kindervriend… :roll:

Heel plausibel verhaal. Je hebt er inderdaad niks aan als er heel veel kinderen om een net gelandde ballon staan te springen. Dat is gevaarlijk en dus is het goed dat Bassie de boel weg heeft gehouden. De uitspraken over het jongetje in de ballon zijn behoorlijk bot ja, maar als je bij een harde landing niet door de knieen gaat dan is de kans op verwondingen heel veel groter. Dat klopt allemaal.

En toch weet ik nu weer waarom er geen B&A in ons huis is…

Vind hem altijd zo eng…

Begrijp dat het misschien beter is zo, maar niet eens even kijken hoe het met dat jochie was… :naughty:

Ik vind die laatste verklaring van hem dat hij zo mooi de massa op een afstand heeft gehouden klinken alsof hij het achteraf verzonnen heeft. Ik geloof echt niet dat hij zich daar op dat moment bewust van was.

Maar in mijn mening telt ook wel mee dat ik verhalen heb gehoord van een ex die achter de schermen in een theaterzaal wel eens met B&A moest werken. Het zijn twee arrogante mannen voor wie het woord ‘kindervriend’ vooral een zak met geld betekent :silenced:

Ik snap best dat hij persoonlijk niet veel kon doen voor die jongen, maar de desinteresse voor wat er gebeurde druipt er wel vanaf :? Hoezo maakt het iets uit dat dat kind ‘niets snapt’? Hij doet er in mijn ogen heel laconiek over… ‘iets gebroken of gekneusd ofzo’ en ‘wat heb ik daar nou mee van doen?’ klinkt niet echt geinteresseerd of als een echte kindervriend.

Sis: ik geloof best dat die jongen door de knieën had moeten gaan, maar zoals B het brengt klinkt het heel erg als 'eigen schuld dikke bult… had ‘ie maar door zijn knieën moeten gaan’. Beetje rare reactie naar een jongetje wat verstandelijk gehandicapt is :?

B&A komt daarom ook niet hier op.

Bas heeft wel vaker laten merken dat hij niet de kindervriend is,

die hij laat denken dat hij is.

Adriaan weet ik niet…

hhmm ik wou nog wel de complete dvd set van B&A kopen , denk dat ik er nog maar over ga nadenken

Bas is, zodra hij geen clown is, een botte eikel! Zelf meegemaakt overigens.

Hij woont/de hier in Vld en hun moeder woonde bij ons 3 deuren verderop. Hij is ZO geen kindervriend! Maar als hij clown is, is hij wel normaal tegen kinderen.

Had hem 's middags nog op de kermis in Valkenswaard gezien… :think: Ik dacht al: ga eens met pensioen of zo :? .

Is al langer bekend dat ie helemaal geen kindervriend is, dus sta er niet van te kijken.

Maar ach, Teun vindt B&A sinds kort heel leuk :mrgreen: . En natuurlijk mag ie kijken naar deze grote “kindervrienden”, waait wel weer over :lol: .

Is me altijd bijgebleven dat het zelfs in een interview met Katja Schuurman heeft gestaan (geloof ik), dat zij een aanvaring had gehad met Clown Bassie, waardoor zij toen al aangaf dat hij helemaal niet aardig was (was in de tijd van Linda Roos en Jessica )

Die Bassie is inderdaad echt niet top. :thumbdown:

bassie is heel onaardig en denkt alleen aan geld :silenced: