basisgarderobe

Hi hi, ik koop juist géén setjes, want dan zit ik met allemaal dingen die maar bij één ander ding passen. Dus zorg ik liever voor broeken die (bijna) overal mee combineren.



Ik koop trouwens ook vaak vooruit. Als het uitverkoop is en ik zie iets leuks dan koop ik het vast in een te grote maat. Dat heeft als voordeel dat je altijd wat hebt liggen als van de ene op de andere dag alles te klein is geworden (hebben jullie dat ook? :think: ), maar als nadeel dat je niet meer weet wat je gekocht had, met als gevolg drie groene truitjes 8) .

@lena3 wrote:

Hi hi, ik koop juist géén setjes, want dan zit ik met allemaal dingen die maar bij één ander ding passen. Dus zorg ik liever voor broeken die (bijna) overal mee combineren.




Dat los ik weer op door een aantal dingen uit een serie te kopen.

Ook meer bovenstukken dan onderstukken. Bijv. van Jottum in de 'roze Marie Antoinette serie (voor ingewijden, Plu weet wel welke ik bedoel :angel: ) heb ik nu de Nathalie + broekje + legging (en maillotje) + roze shirtje met 2 bolerootjes en rokje. Alles is compatible, dus handig als iets vies wordt :thumbup:

Met Oilily had ik vorig jaar ook veel van dit soort sets (dit jaar niet, want vond de collectie niet zo leuk.



Maar het gelijk kopen van een set voorkomt (tenminste hier) dat losse kledingstukken die nergens bij blijken te passen i/d kast blijven hangen :thumbup:

Ja dat doe ik ook, maar dat komt omdat bepaalde merken hier favoriet zijn :wink:

Oilily, Jottum, Moodstreet … dus qua kleur past dat dan goed bij elkaar :thumbup:

Hier ook altijd wat meer bovenstukken en extra maillots :thumbup:

Ik heb geen vol=vol beleid, want er kan nog altijd meer bij :oops: :oops:



Maar ik ben wel een echte koopjesjager…ik heb voor Tijn tot nu toe nog maar heel af en toe iets gekocht waar ik de volle mep voor betaald heb.



Hij heeft vrijwel alleen merkkleding, met af en toe wat van Hema of Zeeman.



Er hangen 15 spijkerbroekjes in de kast (plus ook nog wat andere broeken), das echt wel veel te veel. Hij draagt ook alleen maar diegene die ik het leukste vind, maar ja ik krijg weleens wat van een kennis, en ik koop ook op 2e hands kinderkledingbeurzen…Dan koop je voor 1 a 5 euro een Vingino/Diesel of Eager Beaver broek/shirt, waarvan je amper ziet dat het gedragen is.



Uitverkoop is mijn favoriete tijd, dan ga ik echt uit mijn dak!!!



Tijn loopt er toch altijd heel hip bij al zeg ik het zelf, en hoor dat ook wel van anderen…

Heb vorige week nog een paar nieuwe schoenen gekocht, waren normaal 99.95 euro en nu voor de helft.

:oops: :oops: :oops:



Lijstjes in kasten en tassen, planningen, berekeningen “wat nodig”… :oops: :oops:



Ik koop gewoon wat ik leuk vind…



Moet zeggen dat ik wel ieder seizoen een hele bult koop, en dat eigenlijk continu aanvul met leuke dingen.



Zo had Robin genoeg spijkerbroeken, maar dan zie ik toch nog leuke hangen in een nieuw model en dat koop ik dan toch.

Hoef ik weer minder vaak te wassen :mrgreen:



Ik zou ook echt geen getal kunnen geven, hoeveel hij van elk heeft.

Ja, een ruwe schatting denk ik…



Ben er ook niet zo mee bezig eerlijk gezegd.

In ieder geval hebben ze hier kleren genoeg :mrgreen: . Ben dol op kinderkleding en het staat ze allemaal ook zo veel leuker dan bij mezelf :oops: . Noud groeit nu niet meer zo hard en kan dus dingen heeeel lang aan. Maar soms ben ik er gewoon op uitgekeken en krijgt hij toch weer wat nieuws. Voor Marlot koop ik gewoon wat ik leuk vind, maar ik koop niet meer dan 1 maat vooruit. Ze groeit niet zo hard en dan grijp ik toch vaak mis in het verkeerde seizoen :? Ik heb in ieder geval ook altijd het excuus dat ik zo niet zo vaak hoef te wassen :slight_smile: en koop bij voorkeur ook meerdere dingen van 1 serie.

Ik koop 2 keer per jaar een gardarobe… Niet te veel, en kan het net aan met wassen. Tegen de tijd dat de broeken te drogen hangen ligt er misschien nog 1 broek in de kast…

Ook krijg ik meestal nog wel wat van mijn zus, als mijn neefje eruit gegroeid is…

En als er iets kapot gaat of hij groeit eruit dan vul ik het wel aan.

Hij zit nu midden in zo’n groei aanval, en heb gisteren nog wat shirtjes voor de winter moeten kopen… Iets te groot gekocht, heeft ie er in het najaar ook nog wat aan



Soms komt er vanzelf wat nieuws voorbij wat ik zelf niet heb gekocht. Tigo gaat 2 dagen in de week naar zijn papa, en die koopt ook nog wel eens wat. En dat rouleert een beetje van huis naar huis… Ook leuk hoor, komt er vanzelf wat nieuws binnen :slight_smile:

Ik koop eigenlijk bijna geen merkkleding, en H&M en Hema enzo die verkopen losse dingen, weinig setjes.

@lena3 wrote:

Ik koop eigenlijk bijna geen merkkleding, en H&M en Hema enzo die verkopen losse dingen, weinig setjes.




Ik wel. Merkkleding verkoop je namelijk makkelijker weer op MP. Maar ik koop ook bij H en M en bij Hema, omdat dat ook leuke en kwalitatief best goede kleding is! :thumbup:

Ja dat argument hoor ik vaker, maar het lukt mij nooit om iets fatsoenlijk te verkopen op MP. Geen handelsgeest ofzo :think: :lol: . Ik vind het ook wel best zo, ik hoef ook niet op te letten of iets netjes en verkoopbaar blijft. Wat na afloop nog mooi is, hou ik voor de volgende, geef het weg of stuur het naar Afrika.

Ik verkoop de kleertjes weer goed :thumbup: en vind het ook leuk om ze apart te kleden :wink:

zal ik eens voor de lol opschrijven wat sil en juul allemaal in de kast hebben … :mrgreen: schrik niet hoor…



sil: 26 broeken van spijker tot rib

21 truien van stoer tot net

6 thirts korte mouw

12 shirts met lange mouw

18 paar sokken

en belachelijk veel ondergoed



juul: 29 broekjes

7 mailots

16 paar sokjes

31 shirtjes en truien

en ontelbaar rompers



ik weet het is beschaaaaaaamend! maar wij krijgen nou eenmaal belachelijk veel kleren voor de kids en ik vind het heeeeerlijk om wat keus te hebben hoor! :wink: