Barcelona

Binnekort een weekendje Barcelona.

Iemand nog de ultieme tip? Wat moet je echt gezien hebben ,waar moet ik echt eten? Verschillende vervoersmogelijheden vanaf het vliegveld, wat is een aanrader, de trein, bus oid?

Ik ben benieuwd!

gr. Natas

de Ramblas, leuke straat is dat! en de Sagrada Familia, en hoe heten die tuinen nou ook alweer… even zoeken… Park Guëll, is mooi! om de stad te bekijken, kan je ook zo’n rode hop on hop off bus nemen :slight_smile:

voor mij is het alweer even geleden dat ik in Barcelona ben geweest, was met werkweek, in ehh 2003. Geweldige week gehad, Barcelona is echt een geweldige stad!

oja, vergeet niet naar Nou Camp te gaan, als je van voetbal houdt :wink:

en dit is ook leuk, ben ook in zo’n winkeltje geweest:

Edit beheer: commerciele link verwijderd

daar maken ze snoepjes! :mrgreen:

Barcelona is echt geweldig!

Vanaf het vliegveld zou ik de shuttle bus nemen (aerobus) Kaartje kun je in de bus kopen voor 3.75 enkele reis.

Ramblas moet je uiteraard over en rustig de tijd voor nemen. Straat is eigenlijk te beperkt, het is een prachtige enorme boulevard waar veel te zien is.

Naast de ramblas (oosten) is de gotische wijk, allemaal mooie kleine straatjes met in het midden de kathedraal.

Parc Guell en Sagrada familia inderdaad een must en prachtig.

Die rode bus is leuk maar wel prijzig vond ik. Maar met lekker weer is het inderdaad erg leuk, bovenop is open.

Wij zijn ook naar parc de la ciutadella geweest, voor een mooie wandeling in een uitgestrekt park. Maar ligt misschien wat uit de route

Oh ja en poble espanyol kan ik ook aanraden, is een verzameling van allerlei verschillende spaanse bouwstijlen leuk om doorheen te wandelen en er zitten leuke winkeltjes in (vraagt wel toegang hoor het is niet open).

Kortom ik ben vier dagen geweest en heb nog niet de helft gezien :oops: Helaas hadden we snertweer …regen regen regen regen…

Als het mooi weer is, lekker onderuit gaan op een terrasje :smiley:

Oh ja ik kan je echt de Wat en Hoe gids over Barcelona aanraden :thumbup: Ze zijn bekend van de taalgidsen maar hebben echt hele goede en duidelijke reisgidsen. Per stadsdeel en er staan ook leuke wandelroutes in.

Veel plezier! Ben jaloers!

Yes BArcelona is de bomb!

Inderdaad de ramblas, la sagrada familia, met de bus de hop on hop off. kan je overal heen en op en afstappen waar je maar wil.

Ik zou het aquarium overslaan waar ze heel veel reclame voor maken dat vond ik tegen vallen.

En als je van voetbal houdt kan je natuurlijk naar Camp Nou…

Ik zoue cht wel de hop on hop off bus nemen ( dan zie je gewoon ALLES)!

Heel veel plezier.

En als je even een dagje weg wilt uit de stad (hangt ervan af hoe lang je gaat), dan is een bezoek aan het klooster van Montserrat ook erg leuk. Eerst een heel stuk met de trein (kun je wat van de omgeving zien) en dan met de kabelbaan omhoog.

Het klooster zelf is mooi, maar ik vond vooral de uitzichten de moeite waard. Wel erg druk/toeristisch, vooral op de dagen/tijden dat het koor zingt.

@Mejis wrote:

En als je even een dagje weg wilt uit de stad (hangt ervan af hoe lang je gaat), dan is een bezoek aan het klooster van Montserrat ook erg leuk. Eerst een heel stuk met de trein (kun je wat van de omgeving zien) en dan met de kabelbaan omhoog.

Het klooster zelf is mooi, maar ik vond vooral de uitzichten de moeite waard. Wel erg druk/toeristisch, vooral op de dagen/tijden dat het koor zingt.

Jaa idd dat was ik vergeten…

Dat is prachtig… :slight_smile: :slight_smile:

Bedankt dames,

hmm heb er enorm veel zin in houd jullie op de hoogte.

Jullie linkjes zijn helaas commercieel…

natas