Barbecuen met een groep

Hebben jullie nog handige tips voor het BBQ-en met een groep?



Volgende maand is mijn zoontje jarig, en het leek mij leuk om te BBQ-en met familie/vrienden. Waarschijnlijk tussen 15-20 personen.



We hebben dit nog niet eerder georganiseerd en aangezien ik in zo’n geval nogal een stresskip kan zijn, zijn tips welkom! :mrgreen:

Wij hebben hier wel vaker zulke bbq’s en wat wij dan op tafel zetten :



Een schaal vol met voorgesneden witte bolletjes.

Een paar bakken diverse pastasalade van de Makro

Een paar stokbroden met een mes

Een paar schaaltjes huisgemaakte kruidenboter (gaat altijd helemaal op :))

Een grote schaal opgemaakte rundvleessalade

Een schaal vers fruit op siroop

Schaal gefruite uienringen

Appelmoes

Curry

Mayo

Mosterd



Alle dranken en frisdranken op tafel en een extra vuilnisbak (emmer) naast de tafel.



En bij “grote groepen” gaan er alleen hamburgers en echte Duitse braadworsten (Makro) op de bbq.

Geen gezeur met allerlei vlees.

Alleen met kleine gezelschappen pakken we uit met gerookte fricandeau, gemarineerde en gerookte zalm en huisgemaakte kipspiezen met gember en knoflook etc. :wink:

Dat met die bollen hebben wij ook eerder gedaan op feestjes. Gewoon alles op tafel zetten (mayo, ketchup, uitjes, augurken etc) en dan zelf hamburgers bakken op de bbq.

Hou het simpel :wink:

kipfilet oid is ook altijd wel lekker… maar dan moet je die weer aan stokjes prikken, das best altijd wel even werk.



Frikadellen willen ook altijd prima op een bbq. Anders knakworst in aluminiumfolie? dat kan toch ook? even opwarmen.

Bedankt voor deze fijne tips! Makro is inderdaad een goede!



Kun je het af met 1 barbecue? Of is het handig om er ook eentje te lenen? We hebben een Weber.

Geen idee waar je woont, maar bij grote bbq’s huren we gewoon de hele bubs.

We bestellen vlees (3 of 4 soorten) en daar zit ook de bbq en de salades bij in. Ook borden, bestek e.d.

Sausjes en drank moeten we zelf doen.

Kosten zijn ongeveer 10 euro pp. Maar als ik voor een groot gezelschap dat allemaal moet regelen, ben ik ook zoveel geld kwijt aan boodschappen.



Misschien is het een optie om eens te kijken of bepaalde bedrijven bij jou in de buurt een voordelig pakket aanbieden?

wij deden dat vroeger ook en wij hadden altijd een paar schalen extra gevulde sla: sla , tomaten, komkommer, pijnboompitjes, spejkes, croutons, feta, olijven, blikje mais. Pijnboompitjes, croutons en spekjes bakten we zelf, maar als we daar geen zin inhadden, haalden we van die kant en klaar zakjes. Hou niet zo van huzarensalade.

Verder veel stokbroden, pakje kruidenboter en een pakje roomkaas.

Vlees: drumsticks, biefstukken, worstjes (chipolata, lamsworstjes, merguez). Ook maakten we wel eens spiesjes van gamba’s en groentespiezen van courgette, champignons, paprika.

Ook bij veel mensen haalden we altijd verschillende soorten vlees in huis, zoveel exta werk is het niet.

Sauzen: gewoon uit een flesje.

Drank: wat blikjes/flesjes (wit)bier, paar flessen wijn en wat fris en sappen voor de bobs en de kinderen.

Ook haalde ik ook bananen en chocola in huis als toetje (banaan in alufolie, wat stukjes chocola er in gestopt), maar vaak bleven die liggen omdat ze geen pap meer konden zeggen.

Brood, sla, sauzen zette ik op tafel, verder was het selfservice. Mijn vriend deed de bbq aan en werd af en toe eens afgelost door vrienden.

.Bestek en borden waren plastic. Glazen hebben we genoeg dus daar hadden we niet zo veel van nodig.

@Pé wrote:

Bedankt voor deze fijne tips! Makro is inderdaad een goede!



Kun je het af met 1 barbecue? Of is het handig om er ook eentje te lenen? We hebben een Weber.


Hangt er vanaf hoe groot je Weber is. Wij hebben het grootste model en het lukt ons wel om 15 tot 20 man te voeden. Je moet dan wel tijdiig beginnen.Je zou er ook aan kunnen denken om een paar bbqs lenen of te huren bij een slager.

Het ligt er denk ik ook aan of je snel klaar wilt zijn of niet. Wij trekken wel de hele avond uit voor zo’n bbq, lekker op ons gemakje en de maat van de bbq doet er dan niet echt toe.



Ik maak altijd pastasalade, couscoussalade, gewone sla, gevuld brood (iets met zongedroogde tomaatjes en olijven of pesto ofzo), een grote schaal fruit of fruitspiezen. Dan haal ik nog turkse broden met verschillende dipsaus/smeersels. Op de bbq hamburgers, worstjes, filetlapjes, groentespiezen, gevulde groente of groentepakketjes met kaas, dat is het meestal wel zo ongeveer.

@Lune wrote:

Het ligt er denk ik ook aan of je snel klaar wilt zijn of niet. Wij trekken wel de hele avond uit voor zo’n bbq, lekker op ons gemakje en de maat van de bbq doet er dan niet echt toe.



Ik maak altijd pastasalade, couscoussalade, gewone sla, gevuld brood (iets met zongedroogde tomaatjes en olijven of pesto ofzo), een grote schaal fruit of fruitspiezen. Dan haal ik nog turkse broden met verschillende dipsaus/smeersels. Op de bbq hamburgers, worstjes, filetlapjes, groentespiezen, gevulde groente of groentepakketjes met kaas, dat is het meestal wel zo ongeveer.




wanneer mogen we komen eten :drool:

@mamaMarije wrote:

@Lune wrote:
Het ligt er denk ik ook aan of je snel klaar wilt zijn of niet. Wij trekken wel de hele avond uit voor zo’n bbq, lekker op ons gemakje en de maat van de bbq doet er dan niet echt toe.



Ik maak altijd pastasalade, couscoussalade, gewone sla, gevuld brood (iets met zongedroogde tomaatjes en olijven of pesto ofzo), een grote schaal fruit of fruitspiezen. Dan haal ik nog turkse broden met verschillende dipsaus/smeersels. Op de bbq hamburgers, worstjes, filetlapjes, groentespiezen, gevulde groente of groentepakketjes met kaas, dat is het meestal wel zo ongeveer.




wanneer mogen we komen eten :drool:




Maar ze heeft net d’r bbq verkocht :mrgreen:

En anders wil ik ook komen hoor!



Vispakketjes in aluminiumflie is ook altijd lekker.

Witvis wat kruiden dille ed, citroensap eventueel een scheutje witte wijn heel makkelijk van te voren te maken.



Als een vrouw van een indo is het hier natuurlijk ondenkbaar om te gaan bbq’en zonder saté. hier meestal gewoon van kipfilet.



Pastasalade en aardapplesalade doen het hier ook altijd goed, net als stokbrood met zelfgemaakte kruiden/knoflookboter.

ik bestel gewoon altijd bbq-twente.NederLand online en bezorgen overal super goed vlees en 9,95 pp en kan ook kids menu



en dan alleen zelf drinken erbij halen en je bent klaar

Wij hebben laatst een BBQ (mede-)georganiseerd voor de ouders van het kdv. Idd wat de meeste zeggen gewoon zo’n BBQ pakket van de slager (Halal voor de zekerheid :wink: ) voor alle volwassenen en dat aangevuld met verse salades, Turks brood en spreads/dips(kant-en-klare tapenade etc.) . Verder nog (knak)worstjes & hamburgers en natuurlijk wat rauwkost voor de kleintjes… Grote hit was ook de watermeloen die we gewoon in stukken gesneden hadden en op tafel hadden gezet!



Mijn vriend heeft bijna de hele avond achter de (leen-) BBQ gestaan, maar ergens was een 2e toch wel handig geweest, had hij ook wat meer kunnen socializen :wink: Dus als je het niet erg vind dat er 1 van jullie de meeste tijd aan het grillen is, dan redt je het wel met 1tje. Wij doen dan meestal eerst de spullen van de kids erop zodat zij gegeten hebben en daarna doen we voor de volwassenen lekker rustig aan :wink:



PS: ik lees hier over kipproducten (drumsticks etc.) voor op de bbq. Ã?ls wij die al gebruiken zorg ik er altijd voor dat ik ze voorKOOK. Klinkt heel smerig, maar het vlees is dan al gaar en toch nog heerlijk sappig. Je legt ze eigenlijk alleen nog maar op de BBQ om ze knapperig te roosteren en op te warmen, bovendien weet je dan zeker dat het gaar is zo gauw de buitenkant er goed uit ziet :wink: Marineren kan overigens ook NA het koken of je kookt ze juist in de marinade :slight_smile:

@mamma van sharondenise wrote:

@mamaMarije wrote:
@Lune wrote:
Het ligt er denk ik ook aan of je snel klaar wilt zijn of niet. Wij trekken wel de hele avond uit voor zo’n bbq, lekker op ons gemakje en de maat van de bbq doet er dan niet echt toe.



Ik maak altijd pastasalade, couscoussalade, gewone sla, gevuld brood (iets met zongedroogde tomaatjes en olijven of pesto ofzo), een grote schaal fruit of fruitspiezen. Dan haal ik nog turkse broden met verschillende dipsaus/smeersels. Op de bbq hamburgers, worstjes, filetlapjes, groentespiezen, gevulde groente of groentepakketjes met kaas, dat is het meestal wel zo ongeveer.




wanneer mogen we komen eten :drool:




Maar ze heeft net d’r bbq verkocht :mrgreen:

En anders wil ik ook komen hoor!




:lol: nou idd die superdeluxe is weg en we hebben nog geen nieuwe uitgekozen :wink:

@Lune wrote:

@mamma van sharondenise wrote:
@mamaMarije wrote:
@Lune wrote:
Het ligt er denk ik ook aan of je snel klaar wilt zijn of niet. Wij trekken wel de hele avond uit voor zo’n bbq, lekker op ons gemakje en de maat van de bbq doet er dan niet echt toe.



Ik maak altijd pastasalade, couscoussalade, gewone sla, gevuld brood (iets met zongedroogde tomaatjes en olijven of pesto ofzo), een grote schaal fruit of fruitspiezen. Dan haal ik nog turkse broden met verschillende dipsaus/smeersels. Op de bbq hamburgers, worstjes, filetlapjes, groentespiezen, gevulde groente of groentepakketjes met kaas, dat is het meestal wel zo ongeveer.




wanneer mogen we komen eten :drool:




Maar ze heeft net d’r bbq verkocht :mrgreen:

En anders wil ik ook komen hoor!




:lol: nou idd die superdeluxe is weg en we hebben nog geen nieuwe uitgekozen :wink:




nou vooruit… regel jij het eten, nemen wij zelf de bbq wel mee :angel: