banner in wit vlak.

Help!



Mijn banner staat opeens in een wit vlak, en het bloemetje dat ik er boven had, (wat de maand aangeeft) zie je bijna niet meer! Ik heb al een nieuwe banner aangemaakt, omdat ik dacht dat het kwam doordat hij een paar dagen terug 2 is geworden, maar dat is het niet!



Wat moet ik doen?



Bedankt, Eveline.















Als ik het zo zie moet je nog één dagje geduld hebben en dan is dat witte vlak weer weg. Of een ander icoontje pakken ipv het hartje, want sommige doen het blijkbaar wel zonder wit vlak :wink: (de hartjes doen het geen van allen zonder wit vlak)

Ik denk een foutje in een script bij de hartjes. Ik zou het anders ook niet weten.

Tis niet direct een scriptfout maar bij sommige combinaties vallen op sommige dagen de plaatjes ongunstig over elkaar waardoor de transparantie een beetje in de war raakt.

Als ik het zo zie moet je nog één dagje geduld hebben en dan is dat witte vlak weer weg


Van scriptfouten heb ik helaas geen verstand, maar als ik dus nog een dagje geduld heb, gaat het weg?

Eveline.

Yep, kijk maar naar de tweede banner die ik heb gemaakt. Ik heb jouw zoontje daar een dagje ouder gemaakt en dan is het vlak wel weer gewoon transparant :wink:

Dus morgen als jouw zoontje echt een dagje ouder is, is dat witte vlak weg.

Je kan eventueel ook de blauwe bloem ipv het hartje kiezen, als je wilt dat dat witte vlak nu al weggaat.



Ruud, dat het plaatje maar half in beeld staat, kan ik snappen, maar hoe kan het dan dat hij ook gelijk de transparantie opheft bij die plaatjes (ik heb ze niet allemaal geprobeerd, maar hij doet het in elk geval bij alle vier de hartjes).

Of wordt die reden een beetje te technisch? (als dat zo is hoef je het niet uit te leggen :mrgreen: )

Dankjewel voor de uitleg! Ik ga weer door met geduld hebben :mrgreen:

@@ntoinet wrote:

Yep, kijk maar naar de tweede banner die ik heb gemaakt. Ik heb jouw zoontje daar een dagje ouder gemaakt en dan is het vlak wel weer gewoon transparant :wink:

Dus morgen als jouw zoontje echt een dagje ouder is, is dat witte vlak weg.

Je kan eventueel ook de blauwe bloem ipv het hartje kiezen, als je wilt dat dat witte vlak nu al weggaat.



Ruud, dat het plaatje maar half in beeld staat, kan ik snappen, maar hoe kan het dan dat hij ook gelijk de transparantie opheft bij die plaatjes (ik heb ze niet allemaal geprobeerd, maar hij doet het in elk geval bij alle vier de hartjes).

Of wordt die reden een beetje te technisch? (als dat zo is hoef je het niet uit te leggen :mrgreen: )




Is idd een technisch verhaal het heeft te maken met het over elkaar heen liggen van 2 verschillende kleuren hierdoor raakt ie qua transparantie de weg kwijt.



Wilfred kan het ws beter uitleggen maar de oplossing is ieg geduld. :mrgreen:

Ik kan het niet alleen uitleggen, maar ook oplossen :slight_smile:

ja zeg pfffffffffffff doe dat dan en rap! :twisted:



Het is dat het warm is maar anders… :mrgreen:

Had ik al gelijk gedaan hoor! Als er nog meer combinaties problemen geven dan hoor ik dat graag.

:clap:

@wilfred wrote:

Ik kan het niet alleen uitleggen, maar ook oplossen :slight_smile:


Kijk, dat is helemaal geweldig :clap:

Maare… nu heb je het wel opgelost, maar niet uitgelegd :mrgreen:

Nee hoor, geintje :lol:

Ik heb ze niet allemaal geprobeerd vanochtend, maar wel een groot deel en tussen degene die ik geprobeerd heb, waren het alleen de vier hartjes die een wit vlak gaven :wink:

Ok, ik dacht dat maar twee hartjes het probleem gaven. Alle hartjes zijn nu aangepast.



En ik wil het wel uitleggen hoor :slight_smile: Het gaat alleen fout als een klein plaatje (in dit geval de hartjes) de pixel linksboven overschrijft met een niet-transparante kleur. Dat gebeurd alleen aan het begin van een periode als het hartje helemaal links staat, half buiten het scherm. De oplossing is om van de bovenste rij pixels van de hartjes transparante te maken. De routines van PHP om twee transparante PNG plaatjes over elkaar heen te leggen en ook nog wat conversies erbij reageren af en toe niet zoals je verwacht, dus ik heb wat om de eigenaardigheden heen moeten programmeren. :mrgreen:

bij jou uitleg denk ik :eh: en :clap:

Bedankt voor je uitleg, Wilfred.

Ik heb het wel twee keer goed moeten lezen, maar snap het nu in elk geval wel :smiley:

(Ik ben verder helemaal niet zo nieuwsgierig, hoor :oops: Alleen snap ik graag waarom dingen niet werken zoals ze zouden moeten werken :mrgreen: )



En na jouw uitleg heb ik er nog twee voor je gevonden :mrgreen:

De gele bloem en de abc-blokken geven ook een wit vlak :wink:

uhm ja… :think:



Ik zie trouwens dat het witte vlak weg is maar dat het hartje nog half verstopt staat!



Ik snap niet veel van wat er hier geschreven is, dus ik weet nu niet wat ik met dat hartje aan moet :think:

Met het hartje moet je gewoon even geduld hebben :wink: Die komt elke dag wat verder in beeld :smiley: En dan heb je er het komende jaar geen last meer van 8)

:eh:

het hartje geeft de dagen aan.

elke dag, schuift het hartje dus een klein stukje naar rechts

en daardoor komt het hartje steeds meer in beeld

Even als voorbeeld een aantal banners gemaakt. Kijk maar eens naar de dagen. Bij 2 jaar en 14 dagen is het hartje bijna helemaal in beeld :wink: Hij schuift dan alleen maar verder, dus heb je er totdat je zoontje drie wordt geen last meer van 8)