Wij hebben een soort van stoffen bank (bruin), maar vanmiddag moest Steven overgeven, hoe krijg ik die vlekken ooit uit de bank? Na het Spugen hem even op de bank gezet om bij te komen, en meneer lekt door (diaree) dus nog een leuke vlek erbij…
Heeft iemand de tip om de vlekken (kringen) uit de bank te geven en de geur wat weg te krijgen?
Ik heb zo’n spuit met vanish. Daar komt een schuim uit wat ik even laat intrekken en daarna dep/wrijf ik met een droge doek de vlekken eruit…
je hebt speciaal spul voor bankstof. Het helpt wel het zo snel mogleijk te doen…
als het niet helpt zou ik ossegal proberen, helpt bijna altijd :thumbup:
Met een stoomreiniger als je die bij de hand hebt …
Wel natuurlijk op een plek effe uittesten wat niet zo zichtbaar is…
Bij mij kromp het stof van de bank toen ik het deed, maar de vlek was wel weg :mrgreen:
ik heb een spuitbus van k.ruidvat.
komt schuim uit, even laten intrekken, en dan met een ruwe hanndoek schoonpoetsen.
@Madre wrote:
Ik heb zo’n spuit met vanish. Daar komt een schuim uit wat ik even laat intrekken en daarna dep/wrijf ik met een droge doek de vlekken eruit…
idd en het ruikt ook nog heerlijk! ik doe dat spul op mijn doek behoorlijke dot, anders krijg je duidleijk te zien waar je het al wel en niet hebt gebruikt! Fijn spul!
Sopje maken van groene biotex en met een doek schoonmaken
Werkt super en je zult schriiken wat voor vuil er van af komt.!
Bedankt voor de tips, manneke vandaag weer 3x over de bank heen gespuugd , arm manneke, en de bank ruikt niet echt fris meer nu. En doordat hij ziek is kan ik de deur niet uit, en heb natuurlijk niets in huis voor de bank, morgen eerst maar een vanish proberen.
Kan je de hoes er niet gewoon afhalen?
Ik was hier de kussenhoezen met regelmaat gewoon in de wasmachine.
Heb er wel op gelet dat dat kon bij aanschaf van de bank, dus weet niet meer of dat nou normaal is of niet.
Wij hebben sinds vorige week een nieuwe tweedehandsbank van vrienden gekregen.
Hij is van een heel lichte kleur stof en lichte losse kussens, waarvan de hoezen er helaas niet vanaf kunnen.
Ik heb hem nog niet behandeld, maar vanmiddag wel met een speciaal spulletje van hg een rode wijnvlek met succes verwijderd.
Het is ook wel het toppunt van lef, om je oma met parkinson op je net nieuw gekregen gebruikte bank een glas rode wijn te laten drinken :oops: :shifty:
Ik durf hier niet de hele bank en kussen er mee te doen, omdat het wel erg chemisch is en je het niet goed kan uitspoelen.
De kleintjes liggen toch ook op die bank, en ik vind dat niet zo’n prettig idee, als ze dat inademen.
Dus iemand tips?
De kussens mogen niet gewassen worden, maar zou een wolwas programma zonder fusen kwaad kunnen.
Het is omdat de binnenvulling dan bolletjes gaat vormen.
Ik doe mijn bank hier altijd met sopje met Neutral wasmiddel.
Ook de spuugvlek en geur van Benthe ging er daarmee prima uit.
Zou nu voor de zekerheid een debkbedovertrek of zo over de bank leggen. kun je dan meteen wegtrekken als het misgaat…
Al hoop ik natuurlijk dat je hummel nu weer beter is!!!
Hou er wel rekening mee dat zeep juist vlekken aantrekt! Je eerste vlek is er dan wel uit, maar die plek blijft dan wel vuil aantrekken, dus of je er iets mee opschiet???
Tegen de stank zou je er losse koffie op leggen. Dat trekt geurtjes aan. (Werkt ook geweldig met kotsgeur in de auto. Gewoon wat koffiepads in de auto neerleggen.)
TMC werkt het beste. Dat is al eerder geopperd, geloof ik.
Mijn ma had ik nog gebeld, maar ze had helaas geen stoomreiniger meer, maar wel vanish. Vanochtend behandeld met vanish, werd wel minder maar was nog niet helemaal weg. Net nog een keer gedaan, nu even wachten wat het resultaat is.
En koffie ja dat was ik helemaal vergeten dus als dat nog nodig is kan ik dat nog gebruiken in elk geval voor de geur.
Steven is na 3 dagen overgeven en hangerig geloof ik weer beter. Hij speelt weer wat meer spuugt niet meer, maar wil nog niet echt eten. 1hapje brood was al genoeg.
gebruik hier altijd HG speciaal voor stoffe meubels
werkt echt super goed :thumbup:
Nou gelukkig de vlekken zijn eruit.
en nee ik kan er geen hoezen of wat dan ook vanaf halen, maar ben blij dat mijn bank er weer wat netter uit ziet.
impregneren…
Dat is de reden dat we onze nieuwe bank hebben laten impregneren.
Maar groene zeep wil ook nog wel eens helpen :mrgreen:
TMC van de meubelspeciaalzaak werkt top!