Bank klimmen

Mijn dreumes van net een jaar oud is al vanaf negen maanden actief met lopen klimmen en klauteren.

Nu heeft ze ontdekt dat ze de bank op en af kan klimmen wat opzich goed gaat maar ze kan via de leuningen ook overheen kijken wat ook erg ggevaarlijk is, en wat ze niet mag…

Wel waarschuwen elke keer en halen haar eraf maar ze maakt er een lolletje van… Terwijl wel er echt serieus over zijn.

Soms loop ik naar de keuken toe en dan kom iegelijk terug en dan zit ze ineens op de bank. Ik heb een open keuken die is gelijk in de woonkamer dus het is niet dat ik ver loop.

Ik ben einde raad en ben erg bang dat ze straks valt en iets breekt.

Ze is een ontzettende daredevil en ze houdt van stunten en klimmen.

Hoe maak ik haar het duidelijk?

Uhhh…niet?



Hier net zo’n klauteraar gehad (en nog steeds) waarschuwen helpt niet, vallen gebeurt soms (gelukkig niet erg hard…) Het gaat vanzelf over en wordt minder, maar mijn hart maakt ook af en toe sprongetjes hoor…

Nee, het eerstkomende jaar kun je wel vergeten dat het haar duidelijk wordt :wink:

Helaas ze weten op deze leeftijd gewoon nog niet dat dingen ook niet mogen als je de kamer uit bent.

Natuurlijk vindt ze het leuk, gegarandeerd reactie van mama als je op de bank klimt!

Wij corrigeerden op die leeftijd ook altijd zonder iets te zeggen, oppakken en wegzetten. Dan wordt het al een stuk minder gezellig :smiley:

Succes met de dare-devil maar er structureel iets aan kunnen doen, dat gaat nog wel even duren.

Oppakken en weg zetten doe ik ook met die van mij van net 1 jaar en dat vind ie niet leuk!

Kan duizend keer zeggen dat het niet mag maar hoe vaker ik het zeg hoe meer hij begint te lachen, vandaar dat ik hem maar weghaal bij het gene wat niet mag.

Tis heel moeilijk om ze duidelijk te maken dat iets niet mag en ja soms moeten ze het zelf ondervinden maar dat wil je natuurlijk liever niet en kan me voorstellen dat het dood eng is.



heb je al eens geprobeerd om een kleed over je bank te leggen…dat heb ik ook en als ie die vastpakt om zich aan op te trekken wil dat niet omdat het kleed dan naar hem toe gaat…zodoende lukt het hem niet om er op te komen.

Hier ook zo’n klauteraar. Heeft ook net uitgevonden dat hij de bank op en af kan.

Niet alleen gaat hij er op en af, helt over de leuningen, hij gaat ook van de ene kant naar de andere kant lopen. Blijkbaar heeft de bank magische krachten want daarop loopt hij wel zelfstandig maar zodra hij op de grond staat moet hij een vinger anders durft hij niet :wink:



Ik doe nu ook steeds corrigeren door weg of op zijn kont te zetten maar tot op heden nog niet veel succes.

oh ja dat lopen over de bank… brr.

Ik probeer mijn mannetje af te leiden en nu hij anderhalf is wordt het enge geklauter wat minder, al is het maar omdat hij het beter kan.

En hij is heus ook weleens gevallen… niet leuk natuurlijk maar de kans dat ze meteen wat breken is niet zo groot hoor :wink:

Gelukkig hebben meerdere hetzelfde!

Ik had echt het gevoel dat ik het verkeerd deed

Met mijn oudste dochter had ik nooit zulke dingen

Die was ook niet ondeugend, die was wel zo snel met alles naar qua karakter zijn ze zo anders.

Mijn jongste dochter is echt zo stout af en toe, ze ziet ook over al de lol van in… Ze is erg lief en nooit chagrijnig maar ze ziet nog nergens het gevaar van in.

Soms erg vermoeiend vooral als ze dat bank klimmen doet. Dan wordt ik zelf zo bang, ik heb heel het huis dreumes proof gemaakt alleen de bank…

Een kleed trekt ze overigens er van af en gaat dan gewoon verder



Bedankt voor jullie antwoorden…

Het heeft me wT meer zekerheid gegeven



Groetjes

Hier is er maar 1 plek waar we heel fel werden… de bank bij opa en oma… die staat namelijk vlakbij de reling van de vide.

Als je dan valt… ga je 3,5 meter naar beneden de woonkamer beneden in.



Dat is dus ook echt een bank waar ze gewoon helemaal niet op mogen. Ja zitten met een volwassene er naast.

Liever zit ik dus met de kids dan beneden :angel: .



Onze jongste is net 2 en die komt echt veilig op en van de bank hoor… maar ook hij vindt er overheen lopen heel leuk… en dat gaat weleens (bijna) mis.



Inmiddels is hij wel zo ver dat hij niet meer over de bank loopt als ik er bij ben… maar zodra ik als zijn externe geweten wegloop… dat moeten ze toch echt in de loop der jaren leren en sommige dingen echt alleen door vallen en opstaan.