Dag lieve allemaal
Inmiddels 18 weken onderweg in mijn tweede zwangerschap. Geweldig maar ik ben stiekem erg bang geworden door de pre eclampsie in mijn eerste zwangerschap. Weet dat de kans kleiner is, maar blijft toch 25%.
gelukkig had ik het pas bij 38-39 weken en ben er niet doodziek van geweest maar de paniek in t ziekenhuis heeft me erg bang gemaakt…
Wie wil mij een beetje opvrolijken??
Dankjewel! (HOOR GRAAG DE POSITIEVE ERVARINGEN HAHA…)
hoi
ik zit ook al een tijdje met deze vraag, ben niet zwanger maar we zijn al flink aan de klus…
de dokter kaarte hier aan dat ik een verhoogde kans heb omdat ik gemarteldheb met de bloeddruk, de gyn toendertijd zei dat ik evenveel kans had om het nog een keer te krijgen als alle andere vrouwen die bevallen van hun tweede kindje…
kortom… aan mij hb je dus ook niks :oops:
Hoi!
Met de zwangerschap van Nicky kreeg ik met 26 weken al een gevaarlijk hoge bloeddruk (onderdruk van 100!). Gelukkig bleven de waardes van urine (eiwit erin dus) en bloed op een acceptabel niveau. Wekelijks moest ik toen op strenge controle. Totdat ik 39 weken en 6 dagen was. Toen ging het mis en moest ik blijven. De dag erna ben ik ingeleid maar mislukte. Mijn bloeddruk zakte toen wat gelukkig maar dat was ook de aanleiding dat ze me even door lieten modderen (moest wel in zkh blijven). Met 42 weken ben ik uiteindelijk nogmaals ingeleid en mede daardoor nu trotse mama van Nicky ;).
Uiteraard zat het niet in de koude kleren daarna. De gyn vertelde me echter wel dat de kans dat ik het nog een keer zou krijgen, klein is (kleinder dan bij 1e zwangerschap) en als ik het dan al zou krijgen het meestal later in de zwangerschap zou gebeuren (nog later dan 39 weken en 6 dagen :shock: ). Zoals altijd krijg je nooit garanties maar inmiddels zijn de artsen goed op de hoogte van de risico’s zodat ik ook zeker afga op die kennis ;). Dus echt reden voor twijfel hadden we niet (in ieder geval niet vwb de zwangerschapsvergiftiging, er speelden nog andere factoren). Inmiddels ben ik 35 weken zwanger en het gaat prima! Mijn bloeddruk begon deze zwangerschap als heel laag (rond de 60/65 onderdruk) maar sinds week 30 is dat naar 80 gegaan. Dat schijnt redelijk normaal te zijn. Wel houden ze me uiteraard onder controle want zij willen de laatste zijn die risico’s nemen ;).
Ik wens je in ieder geval nog een fijne en zorgeloze zwangerschap! Laat de muizenissen af en toe toe maar probeer daarna ook verder te kijken en te genieten ;)(lastig he met die hormonen, heb ik helemaal geen last van :liar: )
Hoi,
Ik heb gedurende mijn eerste zwangerschap, zwangerschapsvergiftiging gehad.
Ben nu inmiddels ruim 30 weken zwanger van de tweede en daar nu nog geen last van. Sta wel sinds een week onder controle van de gynaecoloog omdat ze me extra in de gaten willen houden.
Het speelt ook wel een beetje bij mij hoor dat ik bang ben om het weer te krijgen. Maar het hoeft natuurlijk niet.
:-*
@konijn wrote:
de dokter kaarte hier aan dat ik een verhoogde kans heb omdat ik gemarteldheb met de bloeddruk,
Nu ben ik heel nieuwsgierig , wat is “gemarteld met bloeddruk”?
@nannietje wrote:
@konijn wrote:de dokter kaarte hier aan dat ik een verhoogde kans heb omdat ik gemarteldheb met de bloeddruk,
Nu ben ik heel nieuwsgierig , wat is “gemarteld met bloeddruk”?
de bloeddruk steeg bij mij in hooog tempo, de hoogste onderdruk was 125… erg hoog dus. Maaar wilde niet naar beneden. Tig medicijnen uitgeprobeerd en eindelijk was het acceptabel, maar wel hoog. Ik heb nog een tijd doorgeslikt die zware medicijnen tot ik last kreeg van duizelingen, toen bleek de bloeddruk weer veel te laat te zijn. nadat ik rustig had afgebouwd en goed en wel dacht er af te zijn vloog de bloeddruk weer omhoog. Nu is de bloeddruk al een aardig poosje laag (al zal die nu door stress wel weer hoog zijn :oops: )
Oh, wat apart zeg! Kreeg je voor het eerst in je zwangerschap last van je hoge bloeddruk? Hopelijk blijft ie nu laag voor je!