Bang voor regen.... wie helpt slapeloze mama met oplossing?

Ons dochtertje van 2,5 is heel erg bang van regen en onweer. Met name 's-nachts. Ze slaapt op zolder (onder het dak) en wordt gillend wakker als het flink begint te regenen. We hebben al van alles geprobeerd, maar niets helpt om haar angst weg te nemen (geluid op haar kamertje dmv ventilator of radio; mama naast haar op een matrasje; lekker laten huilen/gillen; uitleggen dat regen niet eng is). Mijn man en ik zijn doodop. Wat wil je in deze tijd van het jaar! We zijn 's-nachts bij elke regenbui een hele tijd bezig om haar weer in slaap te krijgen… Het is altijd een zeer gevoelig kind geweest dat heel ‘licht’ slaapt. We hebben haar daarom ook naar de zolder verplaatst, want ze werd al wakker van de kraan die we open draaide als wij 's-avonds gingen douchen. Het is een meisje dat heel erg sensitief is, dus op zich verbaast dit ons ook niet. Het put ons wel uit en zijn zo langzamerhand ten einde raad. :zzz: Heeft iemand voor ons de gouden tip? :frowning:

Hallo,



Jeetje vervelend zeg.

Maar ik heb helaas geen tips voor je :?



:think: mischien toch een kleine verbouwing op zolder zodat ze de regen minder hoort.





Esmie

enige wat ik kan bedenken is een dakkapel, zodat je geen schuin raam hebt dan hoor je regen veeel minder



of weer op dr oude kamertje en geen kraan meer openzetten las ze op bed ligt :eh:

Misschien kun je het raam samen met haar lekker open zetten als het regent 's nachts, zodat ze de regen zelf even kan voelen/ervaren terwijl ze het geluid ervan er ook bij hoort. Dat ze dan ziet dat de regen niet eng is.

Ik roep ook maar wat hoor…



Durft ze ook niet naar buiten in de regen, overdag??

Ik zou ook denken toch maar niet op zolder - kan me voorstellen dat het een indrukwekkend geluid is zo op het dak enzo en dat zij dit niet kan plaatsen.

Hoe gaat het nu?

Ik heb er ook zoeen die dan gillend in bed ligt. Ook vliegen hier vaak straaljagers over, wat de dag en nachtrust ook niet echt bevordert. Wat ik heb gedaan is een wekker radio op de kamer en als hij wakker wordt ervan gaan alle luchtroosters dicht en de radio aan (evt op sleep, dus maar een uurtje of zo) en dan gaat hij weer lekker slapen …



Maarrrrrrr maak er geen gewoonte van, want bij ons moest op den duur ELKE avond de radio aan en dat was dus een drama om het er weer uit te krijgen :roll:

Dat gillend in bed - hebben wij maar eens per maand - op 1e maandag van de maand om 12 uur smiddags :roll:



En als ze bij de buren het gras gaan maaien met een lawaaiding - maar dat komt gelukkig ook niet vaak voor. Nadeel - mijn gras staat ondertussen een halve meter hoog want kan niet maaien als hij wakker is en niet als hij slaapt :roll: