bang voor het potje

Hallo,

een tijdje terug heb ik mn dochtertje op t potje gezet met wat koekjes en drinken en warempel…gelijk een grote plas! We waren allebei zo blij dat we t uitjoelden,samen plas naar de toilte gebracht en samen doorgetrokken en ze kreeg een snoepje van papa.

Veel begreep ze hier niet van zagen we wel.

Nu is ze bang voor t potje.

Nee,potje niet leuk zegt ze.Wat ik ook probeer ik krijg haar niet meer op t potje.

Laatst luier uitgelaten en dat vond ze wel eng,ze liep mn vriend achterna en ze wou en moest een luier om.Wat bleek nu:ze moest plassen.Dus ze weet wel dat ze moet plassen.

Weten jullie hoe ik hier nu mee om moet gaan.Ze is 2 maart 2 geworden.Haar pop doet ze wel op t potje,boekje lezen over een meisje wat op t pote gaat wil ze ook,maar zelf helaas niet…

Ik denk dat ze te jong is om zindelijkheidstraining te krijgen. Die ene keer was vast een gelukstreffer.

Ik zou het potje laten voor wat het is en het over een half jaar nog een keer proberen.

Overigens heeft mijn zoon nooit op een potje gezeten, dat vond hij maar gek, en wij hebben hem gelijk op de wc laten plassen toen hij 2jr10mnd was. Hij was binnen 4 dagen overdag zindelijk…

hier is het potje in het begin ook meer speelgoed en stoeltje geweest, omdat madamme er niet op wou. maar opeens was er dat moment van er op willen plassen en nu doet ze het op de WC en heeft ze eigenlijk nooit geen ongelukjes gehad.

Gewoon nog even wachten en zeer niet op gaan dringen.